DDE 2007-11

Berichtdoor Henrieke » za okt 13, 2007 10:22 am

De DDE vond ik deze maand zeker de moeite waard, vanwege het lange openingsverhaal: Kreeft in bourgonjesaus, van Romano Scarpa. Hij is in '79 in een pocket gepubliceerd, maar aangezien ik geen pockets heb was het voor mij nieuw.
Het verhaal heet in de extra overigens 'de ontvoerde Smulpapistaan' en het gaat om kreeften in chocoladesaus. Plus een hoofdrol voor Oom Gideon.
Het tweede verhaal is een Deens verhaal van de Zware Jongens, zoals die wel vaker in de extra staan.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Elco8183 » za okt 13, 2007 2:41 pm

Ik had al een vermoeden van vorige maand dat "Kreeften in Bourgonjesaus" erin zou komen te staan. Is verschenen in pocket 5, 2e serie. Daar kon ik hem al van. Is op zich wel een leuk verhaal, maar ik hem niet nog eens gelezen, omdat oom Gideon, in de pocket oom Bruno/Broeno heet en allerlei andere dingen zijn veranderd aan de verhaaltekst.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » za okt 13, 2007 7:46 pm

Oh, is het verhaal al eens verschenen? Dacht ik dat het een unicum was... Ik gok dat het hier gaat om een aankoop uit de VS, waar zij de drie stroken lay-out over hebben gezet op vier stroken. Dat verhaal kant-en-klaar aankopen is denk ik goedkoper dan het zelf overzetten op vier stroken. Ik vermoed dit, omdat het verhaal nogal wat 'Amerikaanse' 'geluidseffecten' kent. Ik vond het een aangename verrassing, want ik had nog nooit een verhaal gelezen met Oom Gideon. Je ziet dat ze blijkbaar zonder problemen een familielid kunnen introduceren die jaren niet in Nederland te zien is geweest. Dan zouden ze dat ook kunnen doen met Diederik, bijvoorbeeld.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » wo okt 17, 2007 8:01 pm

Roddelflop index: Donald Duck Extra 2007-11
http://roddelflop.wordpress.com/2007/10/16/de2007-11/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do okt 18, 2007 2:28 am

Ei schreef:Roddelflop index: Donald Duck Extra 2007-11
http://roddelflop.wordpress.com/2007/10/16/de2007-11/

En ook nog eens het allereerste verhaal met Gideon, zie ik. Er zijn pas vier verhalen met hem gepubliceerd in Nederland, staat in Inducks.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron