Donald Duck krijgt glossy

Berichtdoor DisneyRemc°o° » wo apr 15, 2009 9:30 pm

HOOFDDORP - Na Linda, Youp en Matthijs krijgt ook DONALD in juni zijn eigen glossy. De wereldberoemde eend krijgt eenmalig een speciaal ’personality tijdschrift’ omdat zijn filmcarrière 75 jaar geleden begon.

Dat meldt het reclamevakblad Adformatie dinsdag op zijn website. De DONALD wordt volgens het blad “een Donald Duck voor volwassen, die hen laat meekijken door de ogen van Donald Duck. De eend woont deze keer niet in een getekende wereld, maar toont zijn ’echte’ wereld”.

Zo wordt de beroemde stripeend neergezet in smoking en bevat het blad volgens Adformatie “mannen-onder-elkaar items, dus aandacht voor: vrouwen, sport, mode, auto’s, food, crime en art”.

Bron: De Telegraaf http://www.telegraaf.nl/prive/3707531/_ ... ssy__.html
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Rockerduck » wo apr 15, 2009 11:34 pm

Eh... 1 april is al geweest, hoor...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » wo apr 15, 2009 11:57 pm

Rockerduck schreef:Eh... 1 april is al geweest, hoor...

Inderdaad... Dus die glossy komt er gewoon. ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor mcDuck King » do apr 16, 2009 7:39 am

Weet je het zeker???
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DD » do apr 16, 2009 10:38 am

Wanneer komt het en wat bedoelen ze met eenmalig. Dat gewoon 1 uitgave uitkomt? Het wordt dus geen tijdschrift waar je abonnement op kunt nemen of regelmatig kan kopen?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do apr 16, 2009 12:02 pm

Ik heb het nieuwsbericht ook nog even op de site van Adformatie opgezocht:

Sanoma komt met glossy DONALD.
dinsdag 14 april 2009, 16:24

Na LINDA., YOUP., MATTHIJS. en FELDERHOF komt Sanoma Uitgevers in juni met de glossy DONALD.

Het (eenmalige) personality tijdschrift verschijnt ter gelegenheid van het feit dat Donald Duck’s filmcarrière 75 jaar geleden begon. DONALD. is een Donald Duck voor volwassenen, die hen ‘laat meekijken door de ogen van Donald Duck die deze keer niet in een getekende wereld woont, maar zijn ‘echte’ wereld toont’. Zo wordt de strip-eend neergezet in smoking (dus voor ’t eerst in broek) en bevat het blad volgens Sanoma ‘mannen-onder-elkaar items, dus aandacht voor: vrouwen, sport, mode, auto’s, food, crime en art’.
DONALD. is naar eigen zeggen de eerste ‘afwijkende’ Donald Duck ter wereld en telt 144 pagina’s. Het tijdschrift bevat een literair stripverhaal, en informatie over reizen naar exotische locaties waar ‘Donald en zijn neefjes ooit avonturen beleefden’: Timboektoe, de Himalaya, de Noordpool. BN‘ers als Peter R. de Vries, Georgina Verbaan en Ruud Gullit, en bekende striptekenaars als Gerrit de Jager (Doorzon), Henk Kuypers (Franka) en Jean Marc van Tol (Fokke & Sukke) verlenen hun medewerking aan het blad.

Bron: Adformatie http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht ... ssy-donald
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor huugduck » do apr 16, 2009 12:17 pm

Ik dacht dat Donald bedoelt was voor kinderen en nu heeft hij op eens een broek aan en praat hij over mannen dingen. Inderdaad erg afwijkend van de andere Donaldduck bladen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » do apr 16, 2009 12:54 pm

Het is wel bizar dat Donald ineens word gecombineerd met volwassen-mannen-onder-elkaar onderwerpen.

Krijgen abonnees ook een kopietje thuisgestuurd? Wanneer komt het uit? Wat zegt de redactie hiervan?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcDuck King » do apr 16, 2009 1:02 pm

ach, misschien interresant.... Wie gaat hem kopen??
Maar ze blijven maar boekjes bedenken, he.
Sinds al 2007 blijft er elk jaar een nieuw duck tijdschrift komen.
Maar je zou juist denken dat ze zouden bezuinigen met de crisis???
Ik snap het niet meer, hoor.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DD » do apr 16, 2009 1:34 pm

Het is eenmalig staat er toch. Dus ik neem aan dat er maar één uitgave van zal uitkomen en niet een gewoon tijdschrift wordt. Maar ik ga het zeker kopen. Hier een stuk daarover uit de Pers van vandaag:

Afbeelding
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ei » do apr 16, 2009 1:46 pm

DisneyRemc°o° schreef:Het (eenmalige) personality tijdschrift verschijnt ter gelegenheid van het feit dat Donald Duck’s filmcarrière 75 jaar geleden begon. DONALD. is een Donald Duck voor volwassenen, die hen ‘laat meekijken door de ogen van Donald Duck die deze keer niet in een getekende wereld woont, maar zijn ‘echte’ wereld toont’. Zo wordt de strip-eend neergezet in smoking (dus voor ’t eerst in broek) en bevat het blad volgens Sanoma ‘mannen-onder-elkaar items, dus aandacht voor: vrouwen, sport, mode, auto’s, food, crime en art’.

Belachelijk. De volgende glossy heet zeker PINO. Sesamstraat voor volwassenen.
Welke volwassene koopt serieus zo'n blad? En is het blad leesbaar voor kinderen, of worden die er uit hun eigen wereld gezet?

Interessant dat DONALD. een Donald Duck voor volwassenen is, die volgens Sanoma "mannen-onder-elkaar" items zal bevatten. Dat betekent dat Donald Duck Weekblad een mannenwereld is. Want waar blijven de volwassen vrouwen dan?

DisneyRemc°o° schreef:Het tijdschrift bevat een literair stripverhaal

Wat is een literair stripverhaal? Is dat een strip over Donald met een broek aan? Of gaat het om een roman in stripvorm, zoals de bewerking van Gerard Reve's 'De avonden'?

DisneyRemc°o° schreef:bekende striptekenaars als Gerrit de Jager (Doorzon), Henk Kuypers (Franka) en Jean Marc van Tol (Fokke & Sukke) verlenen hun medewerking aan het blad.

Ja, die striptekenaars zijn wel bekend. Zij wel. Namen van echte Disney-tekenaars zoals Mau Heymans, Bas Heymans en Daan Jippes zul je hier niet zien. Die staan allen bekend onder de naam Thom Roep.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do apr 16, 2009 2:51 pm

Ei schreef:Belachelijk. De volgende glossy heet zeker PINO. Sesamstraat voor volwassenen.
Welke volwassene koopt serieus zo'n blad? En is het blad leesbaar voor kinderen, of worden die er uit hun eigen wereld gezet?

Wat je volgens mij gaat krijgen, is dat brave huismoedertjes (en vadertjes!) in de supermarkt of bij de sigarenboer een blad zien staan met Donald Duck op de voorkant en het gewoon meenemen voor de kinderen, zonder eerst het blad in te kijken. Want Donald Duck, dat is kinderlectuur, toch? Dat kun je blind kopen en aan je kroost geven. Komen die koters daarna aan papa en mama vertellen wat voor 'mannen-onder-elkaar dingen' ze hebben gelezen. Ik voorzie een regen aan klachten bij de 'normale' Donald Duck.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » do apr 16, 2009 2:55 pm

Jullie zijn ook nergens tevreden mee...
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do apr 16, 2009 4:44 pm

Rockerduck schreef:Wat je volgens mij gaat krijgen, is dat brave huismoedertjes (en vadertjes!) in de supermarkt of bij de sigarenboer een blad zien staan met Donald Duck op de voorkant en het gewoon meenemen voor de kinderen, zonder eerst het blad in te kijken. Want Donald Duck, dat is kinderlectuur, toch? Dat kun je blind kopen en aan je kroost geven. Komen die koters daarna aan papa en mama vertellen wat voor 'mannen-onder-elkaar dingen' ze hebben gelezen. Ik voorzie een regen aan klachten bij de 'normale' Donald Duck.

Ik ga er vanuit dat er geen extreme dingen in het blad komen en dat het gewoon kids-proof is.

Of anders: zou Disney er ooit toestemming voor geven? Voor elke uiting vanuit Sanoma is er normaliter overleg met het Disney-hoofdkantoor in Burbank.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Caspar » do apr 16, 2009 5:11 pm

DD schreef:Jullie zijn ook nergens tevreden mee...

Wat een onzin? We zijn gewoon kritisch. En dat mag best, want ik vind dit inderdaad een beetje onzin.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten