Inducks Top 100 van Duckverhalen

Berichtdoor Rockerduck » di apr 21, 2009 12:09 am

Ik vind het een beetje een rare lijst. Op nr. 4 staat bijv. een Mickey Mouse-verhaal van Massimo De Vita, over een glazen zwaard. Nou kan die man echt weergaloos tekenen, maar de glazen zwaard-verhalenserie bestaat uit vrij middelmatige scenrio's, en het kan niet zo zijn dat ze kwalitatief beter zijn dan verhalen als 'Kerstfeest in Krotdorp' en 'De Gouden Helm'. Hetzelfde geldt voor het verhaal op nr. 17. Dat is het allereerste verhaal met Fantomerik (Superdonald). Best grappig (ik heb het in een Duitse luxe-uitgave), maar zéker niet een plek in de top 100 waardig. Verder zie ik veel goede verhalen, maar veel te veel middelmatige Italiaanse verhalen. Volgens mij zijn er onder de stemmers buitenproportioneel veel Italianen geweest. Dat er geen Nederlandse verhalen in staan, is helemaal absurd. Zeker als je, net als ik, van mening bent dat juist de Nederlanders de geest van Barks het meest hebben laten doorleven in hun verhalen. Er zouden toch minstens een paar Jippes/Milton-verhalen in de lijst moeten staan.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » di apr 21, 2009 3:10 am

Rockerduck schreef:Ik vind het een beetje een rare lijst. Op nr. 4 staat bijv. een Mickey Mouse-verhaal van Massimo De Vita, over een glazen zwaard. Nou kan die man echt weergaloos tekenen, maar de glazen zwaard-verhalenserie bestaat uit vrij middelmatige scenrio's, en het kan niet zo zijn dat ze kwalitatief beter zijn dan verhalen als 'Kerstfeest in Krotdorp' en 'De Gouden Helm'.

Blijkbaar kan het wel. :P Het gaat om een wereldwijde, democratische lijst, met een vrije opkomst.

Rockerduck schreef:Verder zie ik veel goede verhalen, maar veel te veel middelmatige Italiaanse verhalen. Volgens mij zijn er onder de stemmers buitenproportioneel veel Italianen geweest.

Over dat middelmatige verschillen blijkbaar de meningen. En wat maakt het uit dat er onder de stemmers buitenproportioneel veel Italianen zijn geweest? Ei neemt aan dat Barks ook in Italië makkelijk verkrijgbaar is, zoals in Nederland. Dus de Italianen kunnen vergelijken.
Dat buitenproportioneel veel Italianen de moeite nemen om op internet te gaan stemmen op Disney-strips, zegt over de wereldwijde verhoudingen. Want waarom zijn er dan geen buitenproportioneel veel Nederlanders? Die hebben toch ook internet?
In onze democratie geldt dat als je zelf niet stemt, dat je dan geen oordeel over andermans stemgedrag mag hebben. Wie op McDrake heeft meegestemd aan deze recente COA Top 1-100?

Rockerduck schreef:Dat er geen Nederlandse verhalen in staan, is helemaal absurd. Zeker als je, net als ik, van mening bent dat juist de Nederlanders de geest van Barks het meest hebben laten doorleven in hun verhalen. Er zouden toch minstens een paar Jippes/Milton-verhalen in de lijst moeten staan.

Blijkbaar hebben deze verhalen wereldwijd weinig indruk gemaakt. Misschien lijden wij Nederlanders voor de verandering aan grootheidswaanzin, met onze Barksvoetsporen en "minstens een paar Jippes/Milton-verhalen". Onze daden benne groot. Onze daden benne groot. Maar ondertussen denkt een wereldwijde democratie er blijkbaar anders over. Zou dat een afgang zijn. 't Lijkt het Songfestival wel. :O

Tenzij er sprake is van fraude. Maar Ei meent zich te herinneren dat iemand (Jos? Ferdi?) van de redactie op McDrake heeft geschreven dat in Nederland de pockets beter verkopen dan de albums. Maar Ei kan dat bericht nu niet terugvinden. De uitslag van deze COA Top 1-100 lijkt er bij aan te sluiten. Geen Barks, maar pockets!

Tijd voor een Barks-dictatuur? :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Goudglans » di apr 21, 2009 8:08 am

Dat pockets beter verkopen ligt misschien ook aan de prijs. Ik denk niet dat je daar de populariteit van verhalen aan kan meten.

Verder viel het me op dit verhaal http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL++230-BP wat alleen in Griekenland en Italië is verschenen is al 31 stemmen kreeg, terwijl sommige verhalen die overal verschenen nog minder stemmen kregen. Dit vind ik toch wijzen op een groot aantal Italiaanse stemmers.

Ik weet niet of de stemming echt oneerlijk is geweest. Het kan misschien ook zijn dat hier Barks wordt overgewaardeerd, maar eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels over deze lijst, maar mijn lijst zou anders eruitzien.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di apr 21, 2009 10:16 am

De stemming kan niet oneerlijk zijn geweest, omdat iedereen gewoon mocht stemmen. Wat wel jammer is, is dat velen hier bijvoorbeeld volgens mij nu pas voor het eerst van die hele lijst iets horen (ik wel tenminste).

Overigens; 'Geen Barks, maar pockets?'. De eerste paar plaatsen zijn toch wel voor Barks?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » di apr 21, 2009 8:23 pm

Mijn lijst zou er ook anders uit hebben gezien, maar ik heb vast een andere mening dan jullie!
Kennen jullie dit:"vriendenplitiek?' nou bij die Italianen is het dit:"Italianenpolitiek!'
Romano Scarpa die Rosa, Jippes en zelfs sommige Barks verhalen< flauwe kul!!! :mad:
Dit kan niet Barks verslagen, wie gelooft dit nou!!! NIEMAND!!!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo apr 22, 2009 9:08 am

Maar de eerste paar plaatsen zijn wel voor Barks. Ik ben blij dat die Scarpa ook eens wat aandacht krijgt en dat er wat van liefhebbers te horen is. Maakt mij nieuwsgierig naar die verhalen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » wo apr 22, 2009 7:15 pm

Nou, ik vind Scarpa dik niks!
Met zijn rubbere eenden terijl dat de laatste jaren wel meevalt!
Maar die ene Mannimo die Vita vind ik 3 keer niks, ik ken hem alleen een piep klein beetje door die lijst!!!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr mei 27, 2011 9:49 pm

ik vind het verhaal wat op plaats 10 staat: 'vakantie tijd' van Carl Barks persoonlijk niet zo mooi.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Hidde » za mei 28, 2011 12:20 pm

Wak!!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 28, 2011 3:14 pm

De Zwarte Schim schreef:ik vind het verhaal wat op plaats 10 staat: 'vakantie tijd' van Carl Barks persoonlijk niet zo mooi.

Dat vind ik nou juist een van Barks' beste verhalen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo mei 29, 2011 2:45 pm

ik vind 6,73 en 99 heel mooi.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Vorige

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten