Duck Out; Een Vrolijk Voetbalblad.

Berichtdoor Luuuuk » za jan 13, 2007 3:36 pm

Ik las toevallig op de achterkant van mijn vader's Sportweek over een Donald Duck Voetbaldblad.
Hier een scan:
Afbeelding

EDIT: titel gecorrigeerd (was 'Duck Out; Ee Vrolijk Voetbalblad.')
Laatst bijgewerkt door Luuuuk op za jan 27, 2007 7:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luuuuk » za jan 13, 2007 6:54 pm

Voetbalspecial Duck Out

Deze special is bedoeld voor de Duckfans die nooit genoeg krijgen van Donald Duck. Naast strips lezen over hun favoriete Disney figuur willen ze ook alles weten over hun voetbalidolen. Speciaal voor deze jonge voetballiefhebbers maken de redacties van Donald Duck en Sportweek vier keer per jaar een prachtige combinatie: Duck Out. Deze voetbalspecial van Donald Duck verschijnt vier keer in 2007.

Deze special staat vol voetbalavonturen van Donald Duck en de neefjes. Daarnaast valt in Duck Out alles te lezen over de jeugdige voetbaltalenten en het dagelijkse leven van de nationale en internationale voetbalsterren. De puzzels en wedstrijden maken van Duck Out een interactief blad en er zijn ook nog leuke prijzen mee te winnen. Ieder nummer bevat vier voetbalposters.

Duck Out verschijnt voor het eerst op 19 januari en heeft 52 pagina’s. Deze special heeft een oplage van 65.000 en biedt daarmee een prachtkans om de jeugdige voetballiefhebber te bereiken.
Het tarief voor 1/1 fc bedraagt € 3.970,-.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Kjell » za jan 13, 2007 9:33 pm

Is dat een(d)malig? Lijkt me geen succes : als weeblad. heel misschien als maandblad.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor Luuuuk » zo jan 14, 2007 11:28 am

Luuuuk schreef:Deze voetbalspecial van Donald Duck verschijnt vier keer in 2007.

Kjell schreef:Is dat een(d)malig? Lijkt me geen succes : als weeblad. heel misschien als maandblad.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo jan 14, 2007 10:45 pm

Het idee is leuk, maar of dit echt een succes zal worden... Ze hadden er dan beter een algemeen sportblad van kunnen maken, om een grotere doelgroep aan te spreken.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Hans » ma jan 15, 2007 10:14 pm

Slecht blad, ik heb een hekel aan voetballen.
Met moeite heb ik die duck voetbalpocket gekocht (koste maar 2,50 Euro) maar moest 3 keer nadenken voor ik hem echt ging kopen.
het is om je verzameling wat bij te houden, maar voetballen,...... hopenlijk niet voor herhaling vatbaar dat blad.
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor coolojw » vr jan 19, 2007 8:38 pm

ik heb hem vandaag in de winkel zien liggen.
Het is net de donald duck (weekblad) maar dan aleen met voetbalverhalen en posters van voetbal.
ik vind het troep, er staat een heel saai verhaal in van de jonge goofy en mickey
En dan aleen al dat het aleen maar over voetbal gaat WIE VERZINT DAT!

En dat kost 2,99!!!!!
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 19, 2007 11:52 pm

coolojw schreef:ik vind het troep, er staat een heel saai verhaal in van de jonge goofy en mickey[/b]

Eigenlijk gaat het om Puk en Max (neefjes van Mickey) en Kareltje (neefje van Goofy).

cooljow schreef:En dan aleen al dat het aleen maar over voetbal gaat WIE VERZINT DAT!

En dat kost 2,99!!!!!

Ja ja, je ziet Thom Roep al liefdevol dit blaadje in elkaar zetten. Voor de fans, natuurlijk, voor de fans.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor De steenrijke eend » za jan 20, 2007 8:19 am

Volgende uitgave:blablabla mei.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Hans » za jan 20, 2007 10:07 am

coolojw schreef:ik heb hem vandaag in de winkel zien liggen.
Het is net de donald duck (weekblad) maar dan aleen met voetbalverhalen en posters van voetbal.
ik vind het troep, er staat een heel saai verhaal in van de jonge goofy en mickey
En dan aleen al dat het aleen maar over voetbal gaat WIE VERZINT DAT!

En dat kost 2,99!!!!!

Ik ben het met je eens, zulke troep gewoon laten liggen, vind je over een tijdje op de rommelmarkt voor 0,25 / 0,50 (die ervaring heb ik)
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor duckduck » za jan 20, 2007 11:48 am

Heeft iemand het blad überhaupt al echt gelezen? Er staan best leuke strips in hoor!
duckduck
 

Berichtdoor Luigi » za jan 20, 2007 11:57 am

Waarom ik het niet zou kopen is eerder omdat dit een uitgekauwd onderwerp is dat wordt uitgemolken.
Sowieso heb ik niks met voetbal. Nouja, voetbal vind ik leuk om te spelen, ik heb een tafelvoetbaltafel, ik speel op internet het online spel hattrick, ik heb FIFA 2005 voor de Gameboy advance maar ik verdiep mij absoluut niet in de spelers. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar hoe kun je nu een goed, degelijk verhaal maken over voetbal? Zo nu en dan is er een weekblad aan gewijd of kom je het tegen in de pockets, net leuk.
De verhalen komen allemaal op hetzelfde neer: FC Duckstad vs. Gansdorp. Omdat het lastig en ook vrij saai is een wedstrijd in strip uit te brengen is het merendeel van de strip de voorbeschouwing en de rest erom heen. En dat wordt zo vreselijk uitgemolken: De sfeer van het voetbal in de Duckwereld.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Prank » di jan 23, 2007 6:56 pm

Verhaalcode: D 2005-180
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 8
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Kwik Kwek en Kwak
Plot en script: ?
Potlood: Vicar
Inkt: ?
Datum van eerste publicatie: 26 januari 2006


Verhaalcode: D 99290
Titel: Riverside Rovers
Titelheld: Puk en Max
Bladzijden: 16
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Coach from Riverside Rovers, Huskie, Kevin, Mitch, Mr. Humbert, Mrs. Fieldmouse, Nipper, Pat from Riverside Rovers, Sly, Spike from Riverside Rovers, Wally from Riverside Rovers, Goofy, Kareltje, Puk en Max
Plot: Joachim Stahl
Script: Paul Halas
Potlood: Francisco Rodriguez Peinado
Inkt: Enriqueta Perea
Datum van eerste publicatie: 31 mei 2000
Subreeks: Riverside Rovers (Soccer team)


Verhaalcode: D 2668
Titel: A Quiet Game Of Football
Titelheld: Mickey Mouse
Bladzijden: 1
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Goofy, Mickey Mouse
Plot en script: Hugo Juhlin
Potlood: Anders Sørensen
Inkt: ?
Datum van eerste publicatie: 29 april 1976


Verhaalcode: D 7192
Titel: Football Fans
Titelheld: Zware Jongens
Bladzijden: 6
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Zware Jongens
Plot: Neville Jason
Script: Les Lilley
Potlood: Daniel Branca
Inkt: ?
Datum van eerste publicatie: december 1984


en een Duckies achterkant, verhaalcode H26315


Verder 4 posters van voetballers, 1 pagina tips om goed te kunnen koppen, 1 pagina met een omschrijving van een bekende voetballer,1 pagina met voetbal bloopers,2 paginas met spelletjes met Goofy, 1 pagina met een interview, en een wedstrijd(raadseltje).
Prank
 

Berichtdoor Prank » di jan 23, 2007 6:59 pm

Met andere woorden: BOUT.

Weer Vicar met een slecht plot.
Slecht getekende Duckies achterkant.
Prank
 

Berichtdoor De steenrijke eend » di jan 23, 2007 7:44 pm

Duck Out is de naam van dat blad.Eigenlijk zag ik in het blad meer Mouse dan Duck.Zelfs in het langste verhaal zie ik geen Duck.Het achterkantstripje vind ik flauw.
Cijfer:5
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron