Hoeveel geld geef je uit aan Disney strips?

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 18, 2009 8:49 am

Owh, ik kijk wel in de winkel bijna alle Disney-uitgaven in. De Extra's, de vakantieboeken, de glossy, enzovoorts. De Junior niet, die heb ik een paar keer ingekeken, maar daar ben ik wel op uitgekeken. De pockets, daar heb ik ook niet zoveel mee, en die zitten in plastic. De laatste tijd heb ik wel een vernieuwde interesse, omdat ik me van vroeger en van bij anderen thuis wel herinner dat er veel lange fantasierijke verhalen in staan, maar vroeger was ik te star om dit echt te waarderen (ik was meer een Rosaist...). Maar op het moment heb ik zelf geen pockets thuis en in de winkel kan ik ze niet inzien, en ik wil ze ook niet kopen, dus ik doe eigenlijk niets met die hernieuwde interesse. Tja, je kunt ook niet alles. Ik ben getrouwd en zelf werkzoekend, mijn vrouw heeft wel werk, en we hebben een huurhuis en alle kosten daarbij, dus ik doe wel een beetje zuinig.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » do jun 18, 2009 4:02 pm

mcDuck King schreef:Weet je hoe, ik heb een grote rekening (iets over 1200 euro, en dan heb ik natuurlijk nog rente :P ) en zo heb ik dus genoeg om het te kopen. ;)

Ei schreef:Hoeveel jaar heb je erover gedaan om die €1200,- te sparen? En binnen hoeveel jaar ben je alles weer kwijt, in dit tempo? :)

Ow, zo ongeveer 7 jaar, en kocht toen ook wel, ik was Playstation 2 geopserdeerd. Het klinkt maf, maar ik stijg. ;) Ik krijg afentoe wel eens een Donlad Duckje. :P
Ei schreef:Vragen aan iedereen:
- Heb je tijd om alles te lezen? Of gaat het meer om het hebben?

Ik heb teveel, maar die de vakantie verveel ik me... Dus lees ik maar. en lees in 1 dag wel 1 pocket uit! Dus per jaar lukt het wel. ;)
Ei schreef:- Verzamel je voor jezelf? Of om indruk te maken op anderen?

Voor mezelf, een vriend probeerde indruk op mij te maken! Omdat hij leuk wou over komen, maar hij had echter geen smaak in Ducks. Iemand die indruk moet maken bij mij, moet BV kopen. ;)
Rockerduck schreef:
Ei schreef:Ei heeft nog wel een abonnement op Donald Duck

Nog stééds? Na al die klachten nam ik aan dat je al jaren geleden je abonnement had opgezegd. Ik heb m'n abonnement in 2002 opgezegd (de jaargang wel afgerond). Daarna heb ik alleen nog dié nummers gekocht die me werkelijk interessant leken. Zo houd je geld over voor leukere dingen. Disney DVD's bijvoorbeeld. :)

Je kan die ook downloaden, tegenwoordig. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Luuuuk » do jun 18, 2009 7:29 pm

Je kan tegenwoordig zelf strips downloaden! :O Maar goed ik geef niet heel veel uit in tegenstelling tot een paar jaar terug toen ik alle pockets en zomerboeken enzo kocht.
Nu heb ik wel pas alle albums van 'de beste verhalen van Donald Duck' compleet.:)
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DuckBoy » do jun 18, 2009 8:11 pm

De abonnomenten op DD en de extra worden door mijn ouders betaald. Ik krijg ook meestal de nieuwe pocket en zeker 2 a 3 keer in de maand een anderalbum. Zeker 75 procent van mijn kranteloopgeld gaat op aan ducks.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DuckBoy » do jun 18, 2009 8:13 pm

sorry voor dubelpost maar ik was nog niet klaar, ik krijg zoveel omdat mijn vader ook een duck-fanaat is
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 19, 2009 12:58 am

mcDuck King schreef:Je kan die ook downloaden, tegenwoordig. ;)

Ik niet. Ik ben een computerkneus.

Maar daarbij, ik houd niet van goedkope hoesjes met gekopieërde omslagen en blanco discs met de titel er in viltstift op gekalkt. Ik wil het 'echte werk'. Maar wat kan je anders verwachten van een filmstudent? ;)

Laten we nu on-topic blijven. (Ja, ik ging zelf off-topic. Foei!)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » vr jun 19, 2009 9:55 am

Ik wil hier toch even op ingaan. Ik weet niet hoe of waar je dat kan downloaden. Maar ik (sorry dat ik het zeg) vind het ontzettend dom om strips te gaan dowloaden. Kom op zeg dat is toch geen strip lezen meer!!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » vr jun 19, 2009 9:55 am

En o ja, nu echt weer ontopic :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Big Bad Wolf » vr jun 19, 2009 11:16 am

Ei schreef:De laatste jaren zijn er extreem veel Disney comics in Nederland. Dat slaat een beetje dood, vindt Ei. Zo zijn er deze zomer verschillende vakantieboeken tegelijkertijd. Dan leer je vanzelf dat je niet alles kunt kopen, en is de drang naar compleetheid verdwenen. Los van het geld moet je al die uitgaven thuis opslaan, wat bij compleetheid veel ruimte kost. Je bent zo een hele kamer kwijt. En dan zit je met kasten en planken vol oud papier, waarvan je het grootste deel nooit meer zult lezen. Dat heeft Ei aan het nadenken gezet.

Ik ben het voor een belangrijk deel met Ei eens.
Sanoma begint een beetje hebberig te worden, er komt teveel uit.
Ben wel één van de oudere garde (45) en heb inmiddels een collectie van zo’n 55.000 items (niet alleen Duck/Disney). Daarom ben ik misschien ook wat kritischer. Ook ik heb geen onbeperkte hoeveel ruimte tot mijn beschikking (vind mijn vrouw niet goed ;o)).
Hoewel ik het lang heb volgehouden alles nieuw te kopen wat er van Disney in Nederland uitkomt heb ik recent toch besloten dat ik de Film Strips en bijvoorbeeld de Jonge Woudlopers niet meer nieuw aanschaf. Het is gewoon geen waar naar geld meer.

Je kunt inderdaad ook strips downloaden, maar voor zover mij bekend geldt dat voornamelijk voor krantenstrips. Heb zelf twee abonnementen op Amerikaanse sites waar beroemde strips als Garfield, Calvin & Hobbes, Beatle Bailey, Popeye, Hagar, etc. staan.
Los daarvan blijft het papier mijn voorkeur hebben.

Lezen en bewaren? Mijn collectie bestaat uit strips om te hebben en strips om te lezen.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 19, 2009 11:45 am

Big Bad Wolf schreef:Je kunt inderdaad ook strips downloaden, maar voor zover mij bekend geldt dat voornamelijk voor krantenstrips. Heb zelf twee abonnementen op Amerikaanse sites waar beroemde strips als Garfield, Calvin & Hobbes, Beatle Bailey, Popeye, Hagar, etc. staan.

Bij mij is het anders gewoon gratis, hoor. ;) Maar ik koop nog gewoon strips in de winkel, strips op papier kun je meer relaxen, dus als de DD weekblad ooit digitaal wordt, dan download ik maar gewoon. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » vr jun 19, 2009 11:56 am

Volgens mij kan je echt niet ALLE strips (gratis) downloaden hoor? Want wie moet al die strips dan inscannen?

Verder heeft papier wel mijn voorkeur, fijner voor m'n ogen en kan je ook makkeijker op bijvoorbeeld de WC lezen. En om maar even ontopic te blijven, ik zou geen of in elk geval veeel minder geld uitgeven aan digitale strips dan aan een 'gewone' strip.

En volgens mij bestaat er al een topic over een digiduck?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor jan Baksteen » vr jun 19, 2009 12:30 pm

De jaren 1996 t/m 2005 heb ik van buren gekregen die een abonnement hadden.
1970 t/m 1995 heb ik weer zelf gekocht op verschillende plekken waar dat maar kon.
Op radio-noord-holland had ik gebeld dat ik Donald Ducks spaar en daar kreeg ik dan 3 halve jaargangen van 1962, 1963 en 1965.
Sinds kort heb ik nu zelf een abonnement op het weekblad en dat betalen me ouders.
De pockets betaal ik nu sinds kort wel elke maand, maar een tijd terug dee ik dat maar af en toe. Nu haal ik dat weleens in door naar een stripbeurs te gaan.
Alles van Oom Dagobert waar Don Rosa in heb gestaan heb ik gekocht toen het in de winkel kwam.
Vroeger toen ik elke week bij me opa ging grasmaaien en daarvan €5 verdiende, ging ik daarmee weleens meteen naar een winkel rennen om een beste verhalen van Donald Duck te kunnen kopen. Toen ik er daarna was achter gekomen dat alle verhalen die in de beste verhalen van Donald Duck ook in het weekblad hebben gestaan maar ben gestopt met het sparen daar van. De Donald Duck extra heb ik geen abonnement op, maar koop hem elke maand als hij er is.

- Eerlijk gezegd heb ik niet altijd tijd om alles te lezen, omdat ik merendeels van de tijd op een dag op msn bevind. Maar nu ik bijna vakantie heb zal ik het e.e.a. inhalen met het lezen van de Donald Duck.
- Uiteraard verzamel ik als verzamelaar van de Donald Duck alles voor mezelf.

Over het te veel soort Donald Ducks nu in Nederland kan ik nu ook wel mee eens zijn, de laatste tijd maak ik me ook wel zorgen of alles wel in me inloopkast gaat passen.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 19, 2009 11:13 pm

Volgens mij verwees mcDuck King met zijn opmerking over downloaden naar het binnenhalen van Disney films, in reactie op mijn opmerking dat ik geld overhield voor Disney DVD's door niet alle strips te kopen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » za jun 20, 2009 9:03 am

mcDuck King schreef:
Big Bad Wolf schreef:Je kunt inderdaad ook strips downloaden, maar voor zover mij bekend geldt dat voornamelijk voor krantenstrips. Heb zelf twee abonnementen op Amerikaanse sites waar beroemde strips als Garfield, Calvin & Hobbes, Beatle Bailey, Popeye, Hagar, etc. staan.

Bij mij is het anders gewoon gratis, hoor. ;) Maar ik koop nog gewoon strips in de winkel, strips op papier kun je meer relaxen, dus als de DD weekblad ooit digitaal wordt, dan download ik maar gewoon. ;)

Gaat toch duidelijk over strips downloaden, of lees ik gewoon verkeerd?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 20, 2009 9:58 am

Caspar schreef:
mcDuck King schreef:
Big Bad Wolf schreef:Je kunt inderdaad ook strips downloaden, maar voor zover mij bekend geldt dat voornamelijk voor krantenstrips. Heb zelf twee abonnementen op Amerikaanse sites waar beroemde strips als Garfield, Calvin & Hobbes, Beatle Bailey, Popeye, Hagar, etc. staan.

Bij mij is het anders gewoon gratis, hoor. ;) Maar ik koop nog gewoon strips in de winkel, strips op papier kun je meer relaxen, dus als de DD weekblad ooit digitaal wordt, dan download ik maar gewoon. ;)

Gaat toch duidelijk over strips downloaden, of lees ik gewoon verkeerd?

Kijk, ik bedoel wat Rockerduck zei, dan download je zo'n Disney film en kan je relaxen. Maar als ik strips download vind ik minder, want je kan niet relaxen. Dus koop ik liever strips. Maar ik bedoel dus eigenlijk te zeggen wat Rockerduck zei, maar iemand begon nog over strips downloaden wat minder ontspanning is. Maar praatte ik mee.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten