Hoeveel geld geef je uit aan Disney strips?

Berichtdoor Caspar » wo jun 17, 2009 2:58 pm

Ik verbaas me er soms over hoeveel Donald Ducks, albums en andere Disney strips leden hier hebben. Van de oudere leden kan ik het me wel voorstellen, die hebben een baan en hebben bovendien jaren over hun verzameling gedaan. Maar jonge leden als McDuck King, die beweert dat hij alles koopt wat in de supermarkt ligt (alle Ducks dan), hoe komen die aan hun geld? Ik zou met mijn zakgeld nooit alle Disney- of zelfs Duck-uitgaven in de supermarkt kunnen kopen, laat staan dan ook nog bijna 10 (!!!) albums in een stripwinkel.
Dus hierbij de vraag: hoeveel geld geven jullie uit aan Disney strips en hoe komen jullie aan dat geld? Of krijgen jullie vaak strips?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Loebas » wo jun 17, 2009 3:57 pm

Ik koop alleen speciale strips zoals het blad 'donald' of zo'n extra donald duck.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor DD » wo jun 17, 2009 4:05 pm

Ik koop alle soorten DD strips of wat er mee te maken heeft (bijv. Disney Film Strip). Maar ik ben 20 en werk en heb studiefinanciering maar ben pas 2 jaar (her)begonnen met verzamelen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jun 17, 2009 4:12 pm

Alle Ducks na 2002 heb ik gekregen, en alle pockets na 114 koop ik in de winkel. En ik heb alle Dagoberts beginnen te kopen op een moment, dus in de winkel. Jammer genoeg waren dat alleen de nummers 73-75. En de rest koop ik op rommelmarkten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Goudglans » wo jun 17, 2009 4:49 pm

Ik koop zelden iets nieuws. Het meeste hoef ik niet eens koop, of koop of krijg ze tweedehands.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 17, 2009 6:31 pm

Ik koop haast alles, ik koop alles behalve: DD junior, en Katrien (omdat dat meisjes spul is) en ik koop geen Disney filmstrips (maar dat is geen Duck). Weet je hoe, ik heb een grote rekening (iets over 1200 euro, en dan heb ik natuurlijk nog rente :P ) en zo heb ik dus genoeg om het te kopen. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » wo jun 17, 2009 7:39 pm

Je spaarrekening zeker? Nou, zorg maar dan dat je nog genoeg geld over hebt als je gaat studeren over 10 jaar! :P

Ik mag het geld van mijn spaarrekening trouwens nog niet eens gebruiken, en eigenlijk vind ik het ook wel belachelijk dat kinderen van 12 jaar al over zoveel geld beschikken. Ik ben na 2 jaar (!) zakgeld te sparen ook een een aardig kapitaaltje aan het opbouwen, maar dit vind ik toch een beetje vreemd (ja, let niet op mij, ik ben gewoon jaloers :P).

Maar goed, ik zie dat het toch wel meevalt met hoeveel de McDrakers kopen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 17, 2009 8:15 pm

Caspar schreef:Je spaarrekening zeker? Nou, zorg maar dan dat je nog genoeg geld over hebt als je gaat studeren over 10 jaar! :P

Ik mag het geld van mijn spaarrekening trouwens nog niet eens gebruiken, en eigenlijk vind ik het ook wel belachelijk dat kinderen van 12 jaar al over zoveel geld beschikken.

Ik heb het zelf gespaard, hoor. Toen was ik nog een soort Dagobert Duck. :P
Caspar schreef:Ik ben na 2 jaar (!) zakgeld te sparen ook een een aardig kapitaaltje aan het opbouwen, maar dit vind ik toch een beetje vreemd (ja, let niet op mij, ik ben gewoon jaloers :P).

Hopelijk krijg je binnen mum van tijd zoveel als ik. Eerst heb je 10 euro, en daarna 1000 euro. Ik heb namelijk een vriend maar die is altijd platzak omdat hij alles uitgeeft. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » wo jun 17, 2009 8:28 pm

Maar ik krijg geen rente op mijn rekening, dus dat kan nog wel even duren ;).
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ei » wo jun 17, 2009 8:36 pm

Ei koopt steeds minder. Ei heeft alle Barksverhalen en veel anders is er niet te koop van dat niveau. Ei heeft nog wel een abonnement op Donald Duck en Donald Duck Extra lopen. Wat eigenlijk zonde van het geld en het milieu is, omdat Ei ze nog amper leest. Ei geeft dat geld liever uit aan de Donald Duck facsimile-serie (herdrukken van oude Duckjaargangen).

De laatste jaren zijn er extreem veel Disney comics in Nederland. Dat slaat een beetje dood, vindt Ei. Zo zijn er deze zomer verschillende vakantieboeken tegelijkertijd. Dan leer je vanzelf dat je niet alles kunt kopen, en is de drang naar compleetheid verdwenen. Los van het geld moet je al die uitgaven thuis opslaan, wat bij compleetheid veel ruimte kost. Je bent zo een hele kamer kwijt. En dan zit je met kasten en planken vol oud papier, waarvan je het grootste deel nooit meer zult lezen. Dat heeft Ei aan het nadenken gezet.

mcDuck King schreef:Weet je hoe, ik heb een grote rekening (iets over 1200 euro, en dan heb ik natuurlijk nog rente :P ) en zo heb ik dus genoeg om het te kopen. ;)

Hoeveel jaar heb je erover gedaan om die €1200,- te sparen? En binnen hoeveel jaar ben je alles weer kwijt, in dit tempo? :)

mcDuck King schreef:Ik heb het zelf gespaard, hoor. Toen was ik nog een soort Dagobert Duck. :P

En nu ben je soort Donald Duck? :P

Vragen aan iedereen:
- Heb je tijd om alles te lezen? Of gaat het meer om het hebben?
- Verzamel je voor jezelf? Of om indruk te maken op anderen?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Loebas » wo jun 17, 2009 8:53 pm

Ik heb tot nu toe alle strips wat ik heb gelezen, en ik verzamel ze uiteraart voor mezelf. :D
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jun 17, 2009 8:59 pm

Ei schreef:Vragen aan iedereen:
- Heb je tijd om alles te lezen? Of gaat het meer om het hebben?

Ik heb denk ik geen tijd, want het duurt een half uur per Duck, en duurde best lang voordat ik door dat ene nummer van 1958, 2 van 1966, 5 van 1971 en 18 van 1972 door was. Nu zit ik in 1973. Dat zijn maar 2 nummers, en ik heb nog 1964 (7). Duurt me veel te lang.
Ei schreef:- Verzamel je voor jezelf? Of om indruk te maken op anderen?

Voor mezelf. Ik ben een Eigoist. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jun 17, 2009 9:50 pm

Ei schreef:Ei heeft nog wel een abonnement op Donald Duck

Nog stééds? Na al die klachten nam ik aan dat je al jaren geleden je abonnement had opgezegd. Ik heb m'n abonnement in 2002 opgezegd (de jaargang wel afgerond). Daarna heb ik alleen nog dié nummers gekocht die me werkelijk interessant leken. Zo houd je geld over voor leukere dingen. Disney DVD's bijvoorbeeld. :)

Ei schreef:De laatste jaren zijn er extreem veel Disney comics in Nederland. Dat slaat een beetje dood, vindt Ei. Zo zijn er deze zomer verschillende vakantieboeken tegelijkertijd. Dan leer je vanzelf dat je niet alles kunt kopen, en is de drang naar compleetheid verdwenen.

Ik heb nooit zo'n last gehad van die 'drang naar compleetheid'. Ik koop stripalbums omdat ik ze leuk vind om te lezen, niet omdat ik persé alles wil hebben 'om het maar compleet te houden'. Zo heb ik er geen enkele moeite mee dat er enkele gaten zitten in m'n verzameling Grappigste Avonturen. Als ik me groen en geel erger aan een Santanach-album, waarom zou ik er dan m'n goeie geld aan verspillen? Maar je hebt gelijk dat er erg veel nieuwe uitgaven bijkomen. De grote meerderheid daarvan zijn vul-uitgaven, waar lekker veel herdrukken in gedumpt kunnen worden. Maar niemand is verplicht ze te kopen.

Toen ik zo jong was als mcDuck King moest ik het doen met f 2,50 per week aan zakgeld. (Dat betekent 'gulden', jongeren. Daar betaalden wij mee in de oudheid. Eén euro is f 2,20.) Wat moest ik daar van kopen? Pockets (toen nog maar 8 per jaar), DuckTales, Beste Verhalen en Vakantie- en Winterboeken. Later zijn daar Dubbelpockets en Oom Dagobert bij gekomen, maar tegen die tijd was mijn zakgeld al gestegen en kreeg ik een bijbaantje. Mijn abonnement op Donald Duck en DD Extra werden dan wel weer betaald door mijn ouders.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » wo jun 17, 2009 9:51 pm

Ik lees wel echt alles wat ik koop ja. Maar ik koop ook niet zoveel. En zo'n Duck heb ik altijd veel te snel uit. In een kwartiertje, en dan lees ik echt alles (behalve reclames). Die albums duren wat langer natuurlijk maar de Ducks halen me nooit in, ik heb er nooit zoveel dat ik ze nog niet uit heb voordat ik weer de volgende strip koop.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 18, 2009 8:44 am

Ik heb eigenlijk alleen een Donald Duck abonnement. Donald Duck Extras kijk ik wel in, bij een Don Rosa verhaal kocht ik ze, of een ander speciaal verhaal (zoals in de 100-jaar Barks reeks). Verder koop ik nu dus eigenlijk niets. Af en toe een Beste Verhalen album als cadeau voor iemand, om goedheid te verspreiden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron