Wat is dit nou weer: Een Willie Wortel tijdschrift?

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 28, 2009 1:11 am

Ik snap de heisa niet. Niemand verplicht je iets te kopen. Waarom zou iemand van boven de 8 jaar bijv. de Junior kopen? Als je niet van voetbal houdt, hoeft de Duck Out ook niet. En wat moeten lezers met een gekopieërde Katrien? Lekker laten liggen, jongens!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Donald Duck » vr aug 28, 2009 10:53 am

Het probleem van veel mensen, waaronder ikzelf ook, is dat we alles graag bij willen houden qua Donald Duck. Ikzelf spaar dan ook elke uitgave die verschijnt en koop dus ook de Junior en de Katrien in de winkel.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Redmess » vr aug 28, 2009 11:24 am

Tja, sommige mensen kunnen de verleiding niet weerstaan, hoe rationeel ze die ook proberen te ontwijken.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DD » vr aug 28, 2009 12:53 pm

Ik hoop wel dat er ook strips in zitten anders vind ik het waardeloos.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » za aug 29, 2009 6:24 pm

Donald Duck schreef:Het probleem van veel mensen, waaronder ikzelf ook, is dat we alles graag bij willen houden qua Donald Duck. Ikzelf spaar dan ook elke uitgave die verschijnt en koop dus ook de Junior en de Katrien in de winkel.

Ja, dat doe je jezelf aan. Als jij graag je geld verspilt aan uitgaven die je toch nooit leest, is dat jouw probleem en niet dat van Sanoma. Ik denk dat Sanoma zich richt op klanten die wel hun gezond verstand gebruiken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Donald Duck » zo aug 30, 2009 12:07 pm

Ik lees wel alles wat ik koop, dus daar ligt het hem niet aan....
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » zo aug 30, 2009 1:11 pm

Op Donald Duck web staat er anders niks over.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Donald Duck » za okt 03, 2009 2:57 pm

Op de site staat nu het volgende:

Afbeelding

Ben jij nieuwsgierig en dol op strips? Goed nieuws! Na DONALD DUCK en KATRIEN krijgt nu ook WILLIE WORTEL zijn eigen tijdschrift! Deze special staat tjokvol strips met Willie Wortel en zijn robothulpje Lampje, maar je vindt er ook leuke weetjes over bijvoorbeeld planeten, dieren, gladiatoren en natuurlijk allerlei uitvindingen! Bovendien geeft Willie Wortel zelf antwoord op brandende vragen van lezers! En heb je zin in wat hersengymnastiek? Los dan de puzzels en raadsels op, of leer van Willie Wortel hoe je zelf een kompas knutselt. Kortom, dit briljante blad is een feest voor je geest!

Vanaf 29 oktober overal te koop.

En de cover wordt als volgt:

Afbeelding
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » za okt 03, 2009 4:10 pm

Hahaha, nou ja laat maar komen :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ei » za okt 03, 2009 4:44 pm

Na DONALD DUCK en KATRIEN krijgt nu ook WILLIE WORTEL zijn eigen tijdschrift!

Oude tijden herleven. Willie heeft eerder een eigen tijdschrift gehad: Willie Wortel's Puzzelparade.

Deze special staat tjokvol strips met Willie Wortel en zijn robothulpje Lampje, maar je vindt er ook leuke weetjes over bijvoorbeeld planeten, dieren, gladiatoren en natuurlijk allerlei uitvindingen! Bovendien geeft Willie Wortel zelf antwoord op brandende vragen van lezers! En heb je zin in wat hersengymnastiek? Los dan de puzzels en raadsels op, of leer van Willie Wortel hoe je zelf een kompas knutselt. Kortom, dit briljante blad is een feest voor je geest!

Wie vult het blad met die weetjes? De Duckredactie?

De voorplaat verwijst naar tijdschrift 'Zo Zit Dat', waarvan de website vinden is op: http://www.zozitdat.nl/. Wat is het verschil tussen 'Zo Zit Dat' en 'Willie Wortel Weetjesblad'? Het lijkt Ei, dat de 'Zo Zit Dat' toegewijd met wetenschap bezig is. Terwijl 'Willie Wortel Weetjesblad' overduidelijk een poging is om in het vaarwater van andere tijdschriften te gaan zitten, trachtend een graantje mee te pikken. Want er bestaan naast de 'Zo Zit Dat', ook de 'Quest', de 'Kijk' en 'National Geographic Magazine'. Blijkbaar is er een markt voor wetenschap.
http://www.quest.nl/
http://www.kijk.nl/
http://magazine.nationalgeographic.nl/

Als men echt interesse heeft in wetenschap, waarom zou men dan een halfbakken tijdschrift als 'Willie Wortel Weetjesblad' willen?
Idem voor de 'Duck Out': waarom koopt men geen echt sportblad, als men echt van sport houdt?
Gezien ervaringen met Donald Duck Weekblad, verwacht Ei weinig van 'Willie Wortel Weetjesblad'. Ei verwacht een zo goedkoop mogelijk blad, vol met domme fouten. Een blad zoals Donald Duck Weekblad. Dat de advertentie verwijst naar het tijdschrift 'Katrien', vindt Ei een veeg teken. De 'Katrien' is een vrijwel volledige herdruk van zichzelf geworden. Zolang men maar in het vaarwater van meisjesbladen zit, en een graantje meepikt, lijkt het streven. Geen oprechte interesse in de inhoud, maar ordinair zakkenvullen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Redmess » za okt 03, 2009 5:09 pm

Tja, de Donald was nog wel leuk en origineel, maar dit lijkt meer een glossy-sized Wille-Weetjes blad te worden. En waarom baseren op de Zo Zit Dat? De Kijk of Natuurwetenschap & Techniek was een veel betere keus geweest, en nog steeds toepasbaar op Willie Wortel.

Maar ja, misschien is Willie wel te maf voor een serieus blad...
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » za okt 03, 2009 5:10 pm

Ik kan trouwens niets vinden over de KATRIEN op mcDrake. Linkje?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » za okt 03, 2009 5:18 pm

Redmess schreef:Ik kan trouwens niets vinden over de KATRIEN op mcDrake. Linkje?

Bedoel je berichten over het herdrukken van Katrien? O.a. redacteur Jos heeft informatie over het herdrukken gegeven. Vraag je om een link naar zo'n bericht?
Het herdrukken is ook ter sprake gekomen op McDuck, toen het ontdekt werd. Volgens Ei in 2006.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » za okt 03, 2009 6:17 pm

Wat dacht je van een blad over psychologie? De OTTO!

Een blad over geldzaken? De DAGOBERT!

Een blad over vrouwenzaken? De BRIGITTA!

Een blad over misdaad? De Z.J. (Zware Jongens)! Of de HUMFRIE! (Naar detective Humfrie Bogaard uit de pockets.)

Nou niet zo negatief doen, Ei! (Ja, stiekem hou ik daar wel van, maar ik doe mijn best om wat beter over te kopen. Moet even weer in de achting van Luuk proberen te stijgen.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » za okt 03, 2009 6:24 pm

Al de die bladen het is niet meer bij te houden. Het zijn toch allemaal de zelfde verhalen een blad is wel genoeg.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten