Je virtuele verzameling

Berichtdoor Carl Rosa » ma sep 14, 2009 12:16 pm

Ridder ter Geit schreef:Ik vind het anders wel interessant om te zien wat Duckfan allemaal heeft. Wel heel oude weekbladen; ook uit de jaren 50!

Dat is niet interessant. Dat bedoel ik nou. Er zijn zoveel verzamelaars die bergen DD's uit de jaren 50 hebben. Die zijn nog zo makkelijk te vinden omdat er zóveel gemaakt zijn vroeger. Als je een trotse verzamelaar bent omdat je losse Duckjes hebt uit de jaren 50, 60 en 70 en complete jaargangen uit de jaren 80 en 90 dan vraag ik me af op welk laag verzamel niveau we hier zitten. Er werden/worden elke week zo'n 250.000 tot 300.000 van die weekbladen gedrukt... Daar is absoluut niets speciaals aan.Dat is net zoiets als schelpen verzamelen die je op het strand gevonden hebt. Ik zou het interessanter vinden om dingen te zien die je weinig ziet en zeldzaam zijn. Jammer genoeg is dat niet veel in het Nederlands.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma sep 14, 2009 6:53 pm

DD schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ziehier! Mijn gehele verzameling (of in ieder geval dat deel wat op Inducks staat dan)!
http://coa.inducks.org/browsecollec.php ... rtbycode=1

Je hebt best veel Amerikaanse. Heb je die allemaal in Nederland gekocht? Of via internet?

Nederland. Stripboekenbeurzen en stripwinkels. Ik heb deze zomer zelfs nog Walt Disney's Comics and Stories 155 gezien! DELL! 1953! WAK! Helaas, veel te duur.

Ridder ter Geit schreef:Ik vind het anders wel interessant om te zien wat Duckfan allemaal heeft. Wel heel oude weekbladen; ook uit de jaren 50!

Daar ben ik trots op. Maar verwacht nou niet dat ik alles in perfecte nieuwstaat heb, 'k ben ook maar 'n heel gewoon sjtraatschoffie. En die alleroudste, dat Mulder en zn. boekje, dat is gewoon geluk. Ik ben er niet helemaal zeker van hoe het in de familie is gekomen, maar ik heb het een soort van geerfd.

Carl Rosa schreef:Dat is niet interessant. Dat bedoel ik nou. Er zijn zoveel verzamelaars die bergen DD's uit de jaren 50 hebben. Die zijn nog zo makkelijk te vinden omdat er zóveel gemaakt zijn vroeger. Als je een trotse verzamelaar bent omdat je losse Duckjes hebt uit de jaren 50, 60 en 70 en complete jaargangen uit de jaren 80 en 90 dan vraag ik me af op welk laag verzamel niveau we hier zitten.

Best een laag, als je het zo bekijkt. Maar doe je de laatste tijd niet een beetje overproffesioneel? Ik ben al blij dat ik me kan onderscheiden van de "gewone lezer". Je weet wel, die lezer die Donald Duck alleen kent vanaf 2006, het een geweldig blad vindt en Rockerduck net zo bekend vindt als meneer Geinponum. Die lezer. Ik, daarentegen, heb bijna de helft van alle Donald Ducks ooit gedrukt. Ik weet hoe de Barksiaanse jaren 50, de simpele jaren 60, de Jippesorische jaren 70, de gouden jaren 80 en de gewone jaren negentig eruitzagen en dat ze veel beter waren. Wat wil jij dan? Iemand die Uncle Scrooge 1/Four Color 386 heeft? Dan kun je in Nederland lang gaan zoeken. Ik geloof dat je zelf een van de weingen bent.

Carl Rosa schreef:Er werden/worden elke week zo'n 250.000 tot 300.000 van die weekbladen gedrukt... Daar is absoluut niets speciaals aan. Dat is net zoiets als schelpen verzamelen die je op het strand gevonden hebt.

Het zou je verbazen hoe weinig mensen anno 2009 schelpen veramelen, dat is onzin. Ik denk dat je het beter kunt vergelijken met postzegels verzamlen. Sommige zijn zeldzaam, andere niet. Een rode 1-cent postzegel uit 1869 uit Guyana is dan zoiets als de eerste serie One Shots.

Carl Rosa schreef:Ik zou het interessanter vinden om dingen te zien die je weinig ziet en zeldzaam zijn. Jammer genoeg is dat niet veel in het Nederlands.

Nou vertel me eens: wat vind jij zeldzaam?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 14, 2009 7:26 pm

Carl Rosa schreef:
Ridder ter Geit schreef:Ik vind het anders wel interessant om te zien wat Duckfan allemaal heeft. Wel heel oude weekbladen; ook uit de jaren 50!

Dat is niet interessant. Dat bedoel ik nou. Er zijn zoveel verzamelaars die bergen DD's uit de jaren 50 hebben. Die zijn nog zo makkelijk te vinden omdat er zóveel gemaakt zijn vroeger. Als je een trotse verzamelaar bent omdat je losse Duckjes hebt uit de jaren 50, 60 en 70 en complete jaargangen uit de jaren 80 en 90 dan vraag ik me af op welk laag verzamel niveau we hier zitten.

Oh, houd toch je mond! Ik ben dat eindeloze gekanker van jou spuugzat! Op elk topic, op elk forumlid en op elk bericht heb jij wel wat aan te merken, en het is altijd negatief! En het is altijd ongevraagd, trouwens. Als het je niet interesseert, dan kun je ook gewoon je mond houden en niet meer in dat topic komen. Er is geen enkele reden om andere, enthousiaste forum-leden altijd zo af te breken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma sep 14, 2009 8:21 pm

Ah? Ik ben niet de enige? Nou ja, we hebben het nooit over de leden. Zou het niet handig zijn om een klaag-topic op te richten waar je alles kwijt kunt over de anderen? Want hij deed het eerst al, maar nu begint Carl wel ERG uit de hoogte te doen. Dit Nederland, weet je nog, DE LAGE LANDEN! Probeer dus te McDrakenen vanaf de Vaalserberg. Als er iemand uit de hoogte mag doen dan ben ik het wel, want ik woon op 30 meter boven zeenieveau. :P Maar toch Rockerduck heeft gelijk. Zoals ik altijd zeg: ik erger me aan mensen die zich aan anderen ergeren.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » ma sep 14, 2009 8:54 pm

Rockerduck schreef:
Carl Rosa schreef:
Ridder ter Geit schreef:Ik vind het anders wel interessant om te zien wat Duckfan allemaal heeft. Wel heel oude weekbladen; ook uit de jaren 50!

Dat is niet interessant. Dat bedoel ik nou. Er zijn zoveel verzamelaars die bergen DD's uit de jaren 50 hebben. Die zijn nog zo makkelijk te vinden omdat er zóveel gemaakt zijn vroeger. Als je een trotse verzamelaar bent omdat je losse Duckjes hebt uit de jaren 50, 60 en 70 en complete jaargangen uit de jaren 80 en 90 dan vraag ik me af op welk laag verzamel niveau we hier zitten.

Oh, houd toch je mond! Ik ben dat eindeloze gekanker van jou spuugzat! Op elk topic, op elk forumlid en op elk bericht heb jij wel wat aan te merken, en het is altijd negatief! En het is altijd ongevraagd, trouwens. Als het je niet interesseert, dan kun je ook gewoon je mond houden en niet meer in dat topic komen. Er is geen enkele reden om andere, enthousiaste forum-leden altijd zo af te breken.

Als ik op elk topic en elk forumlid en op elk bericht wat aan te merken zou hebben zou ik er een dagtaak aan hebben. Niet overdrijven. Als iets me niet interesseert hou ik me ook niet bezig met die topic of kwestie. Er zijn ook genoeg positieve bijdragen van mijn kant. Het verzamelen interesseert me wel degelijk daarom waar ik ook rond in deze topic. Zoals ik zeg: wat heeft het nou voor zin om alle voorkantjes van DD weekblaadjes te laten zien die je hebt terwijl ze net zo bijzonder zijn als schelpen op het strand.
Hier staan ze allemaal trouwens: http://outducks.org/nl/dd/ (positieve bijdrage)
Over het enthousiasme van jonge forum-leden heb je misschien wel gelijk dat ik daar niet tegenaan moet gaan zeiken maar in mijn ogen wordt er té enthousiast gedaan over doodgewone DD blaadjes. Puntgave exemplaren uit de jaren 50 en 60 is de top qua bijzonderheid en moeilijkheidsgraad voor de verzamelaars.
Ik houd de topic bij van alle nieuw te verschijnen Duck boeken. Vind ik nog een goede, positieve bijdrage aan dit forum waar iedereen wat aan heeft.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DD » ma sep 14, 2009 9:20 pm

Het probleem is dat je waarscheinlijk geen account hebt op inducks. Als je dat had en je hield je verzameling virtueel bij, zou dit topic nu niet helemaal verstoord zijn om niks! De bedoeling van inducks is in eerste instantie om je eigen verzameling bij te houden. In de statestieken kun je dan ook netjes zien hoeveel items je in je kast hebt staan. Dus wanneer je de items aankruist op inducks en je hebt bijvoorbeeld heel jaargang 1993 dan kruis je alles tegelijk aan en worden ook alle plaatjes automatisch zichtbaar. Daar kun je dus zelf niet veel aan veranderen. Daarna kun je er voor kiezen of je je verzameling publiceert wat is bedoeld voor mensen die WEL interesse hebben om er naar te kijken en niet andersom. Dus beste Carl, wil je alsjeblieft op deze topic actief blijven waarvoor het is geopend of het verder niet verstoren? BVD.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Carl Rosa » di sep 15, 2009 12:19 am

DD schreef:Het probleem is dat je waarscheinlijk geen account hebt op inducks. Als je dat had en je hield je verzameling virtueel bij, zou dit topic nu niet helemaal verstoord zijn om niks! De bedoeling van inducks is in eerste instantie om je eigen verzameling bij te houden. In de statestieken kun je dan ook netjes zien hoeveel items je in je kast hebt staan. Dus wanneer je de items aankruist op inducks en je hebt bijvoorbeeld heel jaargang 1993 dan kruis je alles tegelijk aan en worden ook alle plaatjes automatisch zichtbaar. Daar kun je dus zelf niet veel aan veranderen. Daarna kun je er voor kiezen of je je verzameling publiceert wat is bedoeld voor mensen die WEL interesse hebben om er naar te kijken en niet andersom. Dus beste Carl, wil je alsjeblieft op deze topic actief blijven waarvoor het is geopend of het verder niet verstoren? BVD.

Ik verstoor het niet maar gaf mijn mening, maar......
je hebt helemaal gelijk met het INDUCKS verhaal! Ik moet het nu in een ander perspectief zien en een pas op de plaats maken.
Natuurlijk ken ik INDUCKS maar deze mogelijkheid niet. Ik ga me erin verdiepen! Succes met verzamelen en ik hoop dat je een giga-verzameling krijgt en niet stopt na een paar jaar.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di sep 15, 2009 9:30 am

Nog even over het verzamelen: ik heb jarenlang rommelmarkten afgestruind, vroeger, maar eigenlijk nooit veel ouders gevonden dan 1970, geloof ik. Als een jonge verzamelaar hier nu wel allemaal nummerS uit de jaren 50 heeft vind ik dat wel interessant. Die zijn echt niet overal te vinden, hoor.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor huugduck » di sep 15, 2009 3:39 pm

He is moeilijker dan je denkt om aan ducks uit de jaare 50tig te komen. Ik nog geen een orginele en als ik die had zou ik er ook trots op zijn. Ik heb op veel plekken gezocht maar mijn verzameling is nog lang niet klaar. Dus je mag er best trots op zijn als je van die oude duck zijn ook al is het er maar 1
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 15, 2009 5:31 pm

Ik zeg: stripboekenbeurzen Breda en Valkenswaard (het laatste weekend van aug.). En ook herhaal ik: ze zijn niet allemaal in nieuwstaat en wat je op rommelmarkten vindt is jaren 70 en later! Ik ben alleen vergeten hoe ik aan 1972 gekomen ben.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » di sep 15, 2009 7:45 pm

Met jaren 70 tig en later bij rommel markten heb je het mis als je geluk hebt ook nog wel jaren 60. Ik heb op een romelmarkt ook uit de jaren zestig gekocht in goede staat en heel goedkoop.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Carl Rosa » di sep 15, 2009 9:44 pm

Stripbeurzen, stripwinkels, internet en zelfs op deze site heb ik nog niet zolang geleden iemand een heleboel jaren 50 zien aanbieden die hij op internet had gezet. Je moet er wel een beetje moeite voor doen, het komt niet zomaar in de brievenbus aanwaaien. In het weekend van 26 en 27 september is de GROTE stripbeurs van Het Stripschap in Houten. Daar vind je écht wel jaren 50 Ducks!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo sep 16, 2009 1:03 pm

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik vooral vroeger verzamelde. Nu doe ik het vooral met het wekelijkse nieuwe weekblad. Ik heb ook zo'n boek met Donald Ducks uit 1954 eens voor mijn verjaardag gekregen, daar ben ik ook erg blij mee.

Vroeger verzamelde ik. Toen had ik sowieso nog geen beschikking tot internet en daarnaast zou ik er niet veel meer aan hebben uitgegeven dan dat dubbeltje of kwartje per nummer op de rommelmarkt. Die Ducks uit de jaren 50 zijn natuurlijk wel vrij duur.

Misschien klink ik dan niet als een grote verzamelaar, maar in mijn omgeving en toen ik jong was was dat al best wat. Die rommelmarkten af, precies weten wat je wel en niet hebt, en dan met ladingen Ducks thuis komen en gaan sorteren. Heerlijk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo sep 16, 2009 9:01 pm

Fijn dat jij dat gevoel ook hebt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » do sep 17, 2009 12:48 am

Ik zie mezelf in de eerste plaats als een lezer en een liefhebber. Ik laat rustig een paar albums aan me voorbijgaan als de inhoud me niet aanstaat. Dan maar een gat in de verzameling. Maar ik ga niet meer betalen voor verhalen waar ik een pokkehekel aan heb. Een béétje verzamelaarsimpuls zit er nog wel in, want ik wil graag de Oom Dagobert-serie compleet hebben (onder nr. 31 althans). Terwijl ik al die verhalen al ken en in andere albums heb. Maar dat is dan weer gewoon "voor de heb". En omdat die albums, naar mijn smaak, mooier uitgevoerd waren dan die van tegenwoordig (met die soms vreselijk lelijke computerinkleuringen).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten