Wie helpt mij aan een scan van...

Berichtdoor Henrieke » ma jan 22, 2007 10:31 pm

...dit verhaal?

http://coa.inducks.org/story.php/x/H+93154/

Dit is toch het verhaal met de beroemde zin?
Ik heb het nog nooit gelezen, en dat kan natuurlijk niet. Hetzelfde geldt voor veel andere verhalen van Heymans die ik nog graag wil lezen, bijv. De Trompetbek-kwekker en De wraak van Anneke Tanneke. Toen die verhalen zijn uitgebracht kon ik nog niet zo goed lezen, vandaar.

Veel verhalen van Barks zijn ook welkom. Ik heb nog maar een fractie van zijn werk gelezen... zo weet ik bijvoorbeeld niet hoe het verhaal met Bombie de Zombie afloopt, omdat het als vervolgverhaal is gepubliceerd! Hoe kan ik leven met deze leegte?? (DRAMA!)

Mocht iemand anders op zoek zijn naar een verhaal/plaatje, post het hier. Mijn collectie is niet heel groot maar ik wil altijd iets scannen als iemand er wat aan heeft. Bvd.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Dhr Duck » di jan 23, 2007 11:43 am

Beroemde zin?
Dhr Duck
 

Berichtdoor Gyro Gearloose » di jan 23, 2007 11:49 am

Voor wat betreft Barks raad ik je aan de serie "Alle klassieke verhalen" te kopen. Het is wellicht een behoorlijke investering, dat was het voor mij ook toen ik ze kocht bij de uitgave. Maar het is wel een compleet overzicht op Duck gebied. De serie is welliswaar zwart wit, maar zeker de moeite waard.

Ik denk overigens dat Sanoma hier in nederland waarschijnlijk, in navolging van Amerika en Duitsland het werk van Barks per karakter in chronologische volgorde opnieuw zal uitgeven. Het is maar een gok, maar aangezien de beste verhalen series bijna klaar zijn zullen ze ongetwijfeld iets anders willen uitgeven om aan te verdienen.

Ik weet trouwens niet of het toegestaan is is dergelijks hier op het forum te vragen, het is tenslotte copywrited werk, een pagina mag meestal wel (citaatrecht?) maar een heel verhaal....
Gyro Gearloose
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 4:00 pm

Berichtdoor Henrieke » di jan 23, 2007 5:46 pm

Gyro Gearloose schreef:Voor wat betreft Barks raad ik je aan de serie "Alle klassieke verhalen" te kopen. Het is wellicht een behoorlijke investering, dat was het voor mij ook toen ik ze kocht bij de uitgave. Maar het is wel een compleet overzicht op Duck gebied. De serie is welliswaar zwart wit, maar zeker de moeite waard.

Daar zit ik al een tijdje voor te sparen, maar het zal nog wel wat jaartjes duren voordat ik dat kan betalen. En... zwart wit is vaak toch mooier.

Gyro Gearloose schreef:Ik weet trouwens niet of het toegestaan is is dergelijks hier op het forum te vragen, het is tenslotte copywrited werk, een pagina mag meestal wel (citaatrecht?) maar een heel verhaal....

Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe dat zit. Maar als iemand mij de Donald Ducks/albums waar ze in staan wil opsturen vind ik dat natuurlijk ook goed :p
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jan 23, 2007 6:47 pm

Gyro Gearloose schreef:Voor wat betreft Barks raad ik je aan de serie "Alle klassieke verhalen" te kopen. Het is wellicht een behoorlijke investering, dat was het voor mij ook toen ik ze kocht bij de uitgave. Maar het is wel een compleet overzicht op Duck gebied. De serie is welliswaar zwart wit, maar zeker de moeite waard.[/b]

Die serie is echt (bijna) nergens meer te krijgen. Je kunt beter de Beste Verhalen-serie compleet proberen te krijgen.

Ik denk overigens dat Sanoma hier in nederland waarschijnlijk, in navolging van Amerika en Duitsland het werk van Barks per karakter in chronologische volgorde opnieuw zal uitgeven.

Per karakter? waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen?

Het is maar een gok, maar aangezien de beste verhalen series bijna klaar zijn zullen ze ongetwijfeld iets anders willen uitgeven om aan te verdienen.

Er zijn genoeg andere series waaraan geld wordt verdient. Er komt geen andere Barks-serie, want er ís al een Barks-serie.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luigi » di jan 23, 2007 8:36 pm

Als ze klaar zijn met de Beste verhalen, wachten ze gewoon totdat er weer vraag naar is en gaan ze herdrukken leveren waar ook weer aan verdiend wordt. Niet dat ik dat erg vind, ik heb ze nog lang niet allemaal.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Gyro Gearloose » di jan 23, 2007 9:17 pm

Rockerduck schreef:
Gyro Gearloose schreef:Voor wat betreft Barks raad ik je aan de serie "Alle klassieke verhalen" te kopen. Het is wellicht een behoorlijke investering, dat was het voor mij ook toen ik ze kocht bij de uitgave. Maar het is wel een compleet overzicht op Duck gebied. De serie is welliswaar zwart wit, maar zeker de moeite waard.[/b]

Die serie is echt (bijna) nergens meer te krijgen. Je kunt beter de Beste Verhalen-serie compleet proberen te krijgen.

Ik denk overigens dat Sanoma hier in nederland waarschijnlijk, in navolging van Amerika en Duitsland het werk van Barks per karakter in chronologische volgorde opnieuw zal uitgeven.

Per karakter? waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen?

Het is maar een gok, maar aangezien de beste verhalen series bijna klaar zijn zullen ze ongetwijfeld iets anders willen uitgeven om aan te verdienen.

Er zijn genoeg andere series waaraan geld wordt verdient. Er komt geen andere Barks-serie, want er ís al een Barks-serie.

In Duitsland en Amerika het je de Carl Barks Library, alle verhalen van Barks chronologisch en in kleur herdrukt, waarom zou men dat niet doen? Omdat je de beste verhalen serie al hebt gehad, alle Barks verhalen zijn in Nederland al minimaal 4 keer herdrukt, dan maakt een vijfde keer ook niet meer uit. Zie het als een vervanging van Alle klassieke verhalen met relatief dunnen boeken waardoor de aanschaf per boek laag kan blijven, maar er wel een langdurige serie gemaakt kan worden.
Maar misschien heb je gelijk, dan blijven we het doen met zwakke verhalen in de DDE en de pocket reeksen... Dat zou ik jammer vinden.
Gyro Gearloose
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 4:00 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jan 24, 2007 1:15 am

Dhr Duck schreef:Beroemde zin?

"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn roddelflop?"
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » wo jan 24, 2007 8:09 pm

Luigi schreef:Als ze klaar zijn met de Beste verhalen, wachten ze gewoon totdat er weer vraag naar is en gaan ze herdrukken leveren waar ook weer aan verdiend wordt. Niet dat ik dat erg vind, ik heb ze nog lang niet allemaal.

Bij mij in de boekwinkel lagen een aantal herdrukken van de allereerste albums uit die reeks... Nu liggen ze er niet meer, want ik heb ze meegenomen.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Henrieke » wo mei 02, 2007 5:04 pm

Hallo,

Ik zoek een plaatje van Donald Duck.
Ik heb dit plaatje op mijn oude pc gehad maar door een crash van mijn harde schijf is dit plaatje verdwenen, en hem terugvinden op internet, ho maar.

Het plaatje wat ik zoek is Donald in zijn blootje, die nogal verschrikt (betrapt) kijkt terwijl hij zich met een handdoek afdroogt.

Als iemand dit plaatje heeft of mij kan vertellen waar ik hem kan vinden, laat mij dit dan aub weten.


Alvast HEEL HARTELIJK bedankt.

http://forum.mcduck.nl/viewtopic.php?id=2782

Voor het geval de schrijver hiervan nog leeft en nog op zoek is naar het plaatje, dit stond op advertenties in veel DDs uit 1989 en omliggende jaren. Ik kan 'm scannen, zowel in kleur als zwart/wit.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron