Grote verzamelingen

Berichtdoor DD » wo okt 14, 2009 6:00 pm

Waar dan, hadden ze misschien meerdere exemplaren? En zijn ze in goede staat of liggen ze uit band? Mag ik ook weten hoeveel het heeft gekost of is dat een gevoelige snaar :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Carl Rosa » wo okt 14, 2009 6:53 pm

Mr. Happy schreef:
Carl Rosa schreef:Mooie verzameling, meen ik echt, maar mensen schatten hun eigen verzameling kwa geldwaarde altijd een beetje te hoog in.
Komt door de zgn. "stripkatalogus'. Een DD 1953 deel 1 (wat wel een heel moeilijke is) heeft geen tegenwoordige waarde van €175,- De katalogus is gemaakt door Hans Matla in samenspraak met zijn eigen ervaring en een paar collega ondernemers.
Best wel natte vinger werk en handjeklap. De prijs wordt echter bepaald door vraag en aanbod in de praktijk. Zeker nu er al meer dan 10 jaar geen katalogus meer gemaakt is en voorlopig ook niet meer komt worden de prijzen nu meer bepaald door vraag en aanbod.
De Ducks zijn ondertussen zwaar overprijst omdat er minder vraag is en het aanbod blijft bestaan. Doch, hiermee wil ik niet zeggen dat DD deel 1 uit 1953 niet veel waard is want het is écht een moeilijk ding. Heeft Mr. Happy €175,- betaald? Ik heb een fractie van dat bedrag betaalde voor de mijne. De duurste winkels voor oude strips zijn: Lambiek, Bul Super en Eppo. Kijk eerst goed rond voor je echte moelijke dingen gaat kopen.

Ik ben het helemaal met je eens Carl Rosa, ik heb dit bedrag opgezocht op http://www.catawiki.nl/shop/Pellucidar/ ... 5ce56ef74c
Zelf had ik geen idee wat het nummer waard is, was puur om de vraag te beantwoorden. Ik heb veel (waarschijnlijk te veel) voor dat exemplaar betaald, weliswaar in zeer goede staat, maar was op dat moment nog veel minder ervaren.
Ik kom regelmatig bij bijvoorbeeld de Eppo (woonde er bijna om de hoek) om de oude Ducks door te spitten die daar voor een kwartje liggen. Toen ik door de stellingen met oudere albums ging kon ik niet geloven wat ik zag ;), inderdaad absurd duur!
Over het algemeen struin ik daarom Marktplaats af om op een leuke manier aan mijn spullen te komen. Dat het dan langer duurt is voor mij geen probleem, ik heb meestal een maximum bedrag in mijn hoofd. Gaan de biedingen eroverheen dan is het jammer. Volgende keer beter.... :D

1953 nr 1 in zeer goede staat is bijzonder, hoor! Gefeliciteerd! Je doosje van Mulder is nog meer felicititaties waard!
Verstandige instelling om een prijs vantevoren in je hoofd te hebben als je iets wilt kopen! Wees nooit bang dat iets te lang duurt met verzamelen want het gekke is: hoe langer je verzamelt, je komt alles wel een keer tegen!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Mr. Happy » wo okt 14, 2009 7:11 pm

DD schreef:Waar dan, hadden ze misschien meerdere exemplaren? En zijn ze in goede staat of liggen ze uit band? Mag ik ook weten hoeveel het heeft gekost of is dat een gevoelige snaar :P

Ik heb ze in Franeker gekocht via Marktplaats, bij een particulier. Helaas, ze hadden niet meer exemplaren. De boekjes zijn voor hun leeftijd in een erg goede staat. Enkel Donald Duck als piloot zit wat losser in de kaft, de rest is nog goed leesbaar zonder dat ze uit elkaar vallen. De prijs mag je gerust weten ;). Ik heb er €300,- voor betaald.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Mr. Happy » wo okt 14, 2009 7:16 pm

Carl Rosa schreef:1953 nr 1 in zeer goede staat is bijzonder, hoor! Gefeliciteerd! Je doosje van Mulder is nog meer felicititaties waard!
Verstandige instelling om een prijs vantevoren in je hoofd te hebben als je iets wilt kopen! Wees nooit bang dat iets te lang duurt met verzamelen want het gekke is: hoe langer je verzamelt, je komt alles wel een keer tegen!

Daarom, dat houdt het verzamelen ook leuk en spannend. Je weet nooit wanneer je dingen kan afstrepen van je lijst :P!
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Carl Rosa » wo okt 14, 2009 11:09 pm

Mr. Happy schreef:
DD schreef:Waar dan, hadden ze misschien meerdere exemplaren? En zijn ze in goede staat of liggen ze uit band? Mag ik ook weten hoeveel het heeft gekost of is dat een gevoelige snaar :P

Ik heb ze in Franeker gekocht via Marktplaats, bij een particulier. Helaas, ze hadden niet meer exemplaren. De boekjes zijn voor hun leeftijd in een erg goede staat. Enkel Donald Duck als piloot zit wat losser in de kaft, de rest is nog goed leesbaar zonder dat ze uit elkaar vallen. De prijs mag je gerust weten ;). Ik heb er €300,- voor betaald.

Met doosje is dat een mooie prijs! Is echt zeldzaam. Dat er maar één boekje een beetje los zit is okee. Die dingen liggen zo los.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 15, 2009 3:50 pm

Zeg dat wel. Ik spreek uit ervaring, als ik een paar jaar voor ik weet hoe oud het is het boekje probeer te lezen. De eerste 15 bladzijdes zitten los en ik durf 'm niet meer te lezen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Kwekje » di nov 10, 2009 12:41 am

Duckfan van Down Under schreef:De eerste 15 bladzijdes zitten los en ik durf 'm niet meer te lezen.

Arme jongen :(
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo dec 16, 2009 5:40 pm

Hm. Dit topic was eigenlijk bedoeld voor Carl Rosa en z´n grote verzameling Amerikanen. Maar die is nu weg. Met de noorderzon vertrokken. Gaat goed zo, he Ei?
En dan nu weer terug naar waar we begonnen zijn. Is er nog iemand anders met meer dan 20 Amerikaanse Ducks? Ik wil het graag weten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » wo dec 16, 2009 9:18 pm

Duckfan van Down Under schreef:Hm. Dit topic was eigenlijk bedoeld voor Carl Rosa en z´n grote verzameling Amerikanen. Maar die is nu weg. Met de noorderzon vertrokken. Gaat goed zo, he Ei?
En dan nu weer terug naar waar we begonnen zijn. Is er nog iemand anders met meer dan 20 Amerikaanse Ducks? Ik wil het graag weten.

Ik heb bijna alle die Amerikanse Disney Duck stripboeken vanuit 1942 door het latste Gemstone boek. Maar ik heb zij gekocht niet van Lambiek. Ik ben geen milliardaire.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DD » do dec 17, 2009 10:44 am

Robb_K schreef:Ik heb bijna alle die Amerikanse Disney Duck stripboeken vanuit 1942 door het latste Gemstone boek. Maar ik heb zij gekocht niet van Lambiek. Ik ben geen milliardaire.

Haha, goeie opmerking. Die Lambiek vraagt zo een 20 tot 30 euro voor een dun WDCS. En de Nederlandse strips zijn ook allemaal ontzettend duur!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do dec 17, 2009 6:20 pm

Robb_K schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Hm. Dit topic was eigenlijk bedoeld voor Carl Rosa en z´n grote verzameling Amerikanen. Maar die is nu weg. Met de noorderzon vertrokken. Gaat goed zo, he Ei?
En dan nu weer terug naar waar we begonnen zijn. Is er nog iemand anders met meer dan 20 Amerikaanse Ducks? Ik wil het graag weten.

Ik heb bijna alle die Amerikanse Disney Duck stripboeken vanuit 1942 door het latste Gemstone boek. Maar ik heb zij gekocht niet van Lambiek. Ik ben geen milliardaire.

Als je geen miljardair bent, zou ik niet beginnen alle Boom! strips te kopen. Ze geven WDC 699 3 keer uit, als 699A, 699B en 699C. Het verschil? DE COVER IS IETS ANDERS.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » do dec 17, 2009 8:16 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Robb_K schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Hm. Dit topic was eigenlijk bedoeld voor Carl Rosa en z´n grote verzameling Amerikanen. Maar die is nu weg. Met de noorderzon vertrokken. Gaat goed zo, he Ei?
En dan nu weer terug naar waar we begonnen zijn. Is er nog iemand anders met meer dan 20 Amerikaanse Ducks? Ik wil het graag weten.

Ik heb bijna alle die Amerikanse Disney Duck stripboeken vanuit 1942 door het latste Gemstone boek. Maar ik heb zij gekocht niet van Lambiek. Ik ben geen miljardair.

Als je geen miljardair bent, zou ik niet beginnen alle Boom! strips te kopen. Ze geven WDC 699 3 keer uit, als 699A, 699B en 699C. Het verschil? DE COVER IS IETS ANDERS.

In ieder geval, Ik ben van plan om die Boom! stripboeken NIET te kopen. Ik ben geen fan van de Italianse Disney superhelden verhalen. Ik wou maar "Uncle Scrooge" kopen (met Egmont verhalen). Maar misschien - beter dat ik krijg deze paar verhalen in Nederlandse "Donald Duck Weekblad" en "Donald Duck Extra". De kwaliteit van de Boom! $2.99 boeken is heel slecht.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Kwekje » ma mei 03, 2010 10:50 pm

Laatst betaalde ik 12,50 € voor Oom Dagobert nummer 27 (De Grote Geldrace)
:D

Daar was ik wel blij mee het was mijn laatste van Dago diek nog niet had, en het schijnt ook dat het 1 van de moeilijkste is...

Nu heb ik zo'n beetje alles :D


Iemand nog op zoek naar iets ?

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor DD » ma mei 03, 2010 11:41 pm

Ja, vooral naar Oom Dagoberts. Die vrek is zo gierig dat zijn albums overal veelste duur zijn.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwok » di mei 04, 2010 7:32 am

Inderadaad zo denk ik er ook over.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten