Grote verzamelingen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za okt 10, 2009 11:33 am

DvDU001: Wat is je oudste Donald Duck (NL)? Het Donald Duck weekblad, dus. Donald Duck (US) is het Amerikaanse maandblad, begonnen met FC 9 en die nu begint aan DoubleDuck.
DvDU002: Wat is je oudste Disney-strip? Duidelijk, toch?
DvDU003: Op welke strip ben je het meest trots? Dat lijkt mij ook duidelijk.
DvDU004: Wat is je duurste strip? Je duurste Disney-strip. Dus niet een hele serie.
DvDU004: Wat is de tegenwoordige waarde daarvan? Wat schat je/cataloguswaarde.
DvDU005: Uit welke landen komen je strips? Ook duidelijk.
DvDU006: Wat is je oudste Amerikaanse Disney-strip? De oudste Amerikaan! Is het een originele Barks, Rosa, Strobl, Murry, of...
DvDU007: Hoeveel strips heb je (ongeveer)? Wat denk je?

Duidelijk genoeg?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » za okt 10, 2009 6:05 pm

1. Oudste DD Weekblad: Nr. 47-1955
2. Oudste Disney strip: idem
3. Meest trots op: album 'Broer Konijn en Mollie', 1963
4. Duurste: voor Oom Dagobert Nr. 1 (eerste druk) heb ik als jong knaapje ooit f 30,- neergeteld op een beurs (thuis viel het uit elkaar)
5. Tegenwoordige waarde: noppes (zelf terug aan elkaar gelijmd, dus niks meer waard)
6. Uit welke landen? Duitsland (Micky Maus, Tollste Geschichten, Lustiges Taschenbuch, Drachenritter, e.a.); Tsjechië, Slovenië en Croatië (weekbladen); Italië (Topolino)
7. Oudste Amerikaanse? Heb er maar één, Donald Duck # 298, 1996
8. Hoeveel strips? Disney-strips, zonder bladen mee te tellen: ongeveer 440
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Carl Rosa » za okt 10, 2009 6:27 pm

Duckfan van Down Under schreef:DvDU001: Wat is je oudste Donald Duck (NL)? Het Donald Duck weekblad, dus. Donald Duck (US) is het Amerikaanse maandblad, begonnen met FC 9 en die nu begint aan DoubleDuck.
DvDU002: Wat is je oudste Disney-strip? Duidelijk, toch?
DvDU003: Op welke strip ben je het meest trots? Dat lijkt mij ook duidelijk.
DvDU004: Wat is je duurste strip? Je duurste Disney-strip. Dus niet een hele serie.
DvDU004: Wat is de tegenwoordige waarde daarvan? Wat schat je/cataloguswaarde.
DvDU005: Uit welke landen komen je strips? Ook duidelijk.
DvDU006: Wat is je oudste Amerikaanse Disney-strip? De oudste Amerikaan! Is het een originele Barks, Rosa, Strobl, Murry, of...
DvDU007: Hoeveel strips heb je (ongeveer)? Wat denk je?

Duidelijk genoeg?

Nee. 3: Disney of ook níet Disney?
7: Disney of ook níet Disney?
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo okt 11, 2009 11:27 am

Rockerduck schreef:1. Oudste DD Weekblad: Nr. 47-1955
2. Oudste Disney strip: idem
3. Meest trots op: album 'Broer Konijn en Mollie', 1963
4. Duurste: voor Oom Dagobert Nr. 1 (eerste druk) heb ik als jong knaapje ooit f 30,- neergeteld op een beurs (thuis viel het uit elkaar)
5. Tegenwoordige waarde: noppes (zelf terug aan elkaar gelijmd, dus niks meer waard)
6. Uit welke landen? Duitsland (Micky Maus, Tollste Geschichten, Lustiges Taschenbuch, Drachenritter, e.a.); Tsjechië, Slovenië en Croatië (weekbladen); Italië (Topolino)
7. Oudste Amerikaanse? Heb er maar één, Donald Duck # 298, 1996
8. Hoeveel strips? Disney-strips, zonder bladen mee te tellen: ongeveer 440

Rockerduck, Rockerduck, Rockerduck! Dit bedoel ik helemaal niet! Over deze vragen heb ik wat te zeggen (en te vragen!).
1. Simpelweg om de Barks erin, niet? :)
3. Hoezo?
4. Ik bedoel dus, welke Disney-strip van jou is nu het meeste waard?
5. Hoeveel is die nu waard?
7. Barks en Taliaferro, he? :)
8. Nee, met weekbladen! Zonder DD weekbladen heb ik er ook maar 280!

Carl Rosa: beide Disney.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo okt 11, 2009 5:46 pm

Duckfan van Down Under schreef:1. Simpelweg om de Barks erin, niet? :)

Nee, omdat deze enigzins betaalbaar was, vanwege potloodgekalk en menige vouwen en kreuken erin. Gekocht zo ongeveer 12 jaar geleden, als knaapje op een stripbeurs (Stripdagen), voor de "heb". En trots dat ik was. :P

Duckfan van Down Under schreef:3. Hoezo?

Het is een heel oude, heel mooie uitgave. Prachtige cover. Gevuld met 50 klassieke krantenstrips. En ik heb begrepen dat-ie moeilijk te vinden is, en ik heb 'm voor veel minder dan de cataloguswaarde. (Ook niet in prefecte staat trouwens.)

Duckfan van Down Under schreef:4. Ik bedoel dus, welke Disney-strip van jou is nu het meeste waard?
5. Hoeveel is die nu waard?

Dat zou ik echt niet weten. Daar houd ik me niet zo mee bezig.

Duckfan van Down Under schreef:8. Nee, met weekbladen! Zonder DD weekbladen heb ik er ook maar 280!

Het gaat me echt te ver die allemaal na te gaan tellen. 1981 en 1989-2002 zijn compleet; DD Extra 1994-2008 is compleet. Ik bezit veel bladen uit de periode 1974-1988 en ook redelijk wat uit de jaren daarvoor, maar die ga ik niet allemaal tellen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di okt 13, 2009 5:41 pm

Ik wil jullie niet wegjagen -eigenlijk wel- maar dit topic was eigenlijk bedoeld voor de vragen over Carl Rosa's enorme verzameling. Als jullie willen blijven in dit topic vind ik het niet erg, maar de meeste vragen kunnen jullie toch niet beantwoorden:

DvDU010: Heb je WDC 1?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » di okt 13, 2009 6:40 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik wil jullie niet wegjagen -eigenlijk wel- maar dit topic was eigenlijk bedoeld voor de vragen over Carl Rosa's enorme verzameling. Als jullie willen blijven in dit topic vind ik het niet erg, maar de meeste vragen kunnen jullie toch niet beantwoorden:

DvDU010: Heb je WDC 1?

Nee. Ben ik eigenlijk niet zo in geinteresseerd. Ik heb altijd Carl Barks als prioriteit maar er is altijd ruimte voor wat anders als ik het leuk getekend vind of een mooie voorplaat heeft. Don Rosa is er bijgekomen.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » di okt 13, 2009 7:24 pm

Ik vind die oude stijlen leuk en intresant om te lezen.
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Mr. Happy » wo okt 14, 2009 12:01 am

Bij deze ook mijn antwoorden op de vragen van Duckfan van Down Under:

DvDU001: Wat is je oudste Donald Duck (NL)?
-Nummer 1 uit 1952
DvDU002: Wat is je oudste Disney-strip?
-De complete Mulder en zn inclusief opberghoes
DvDU003: Op welke strip ben je het meest trots?
-De complete Mulder en zn
DvDU004: Wat is je duurste strip?
-Als het om een losse strip gaat zal dit nummer 1 van 1953 zijn.
DvDU005: Wat is de tegenwoordige waarde daarvan?
-In een goede staat kost dit exemplaar €175,-
DvDU006: Uit welke landen komen je strips?
-Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen en de Verenigde Staten
DvDU007: Wat is je oudste Amerikaanse Disney-strip?
-Ik heb een Donald Duck van Dell uit mei 1955, deze is gevuld met verhalen van Strobl.
DvDU008: Hoeveel strips heb je (ongeveer)?
-Volgens Inducks heb ik de volgende statistieken:
Total number of different stories in your collection: 24709
Total number of different comic-books in your collection: 4117
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Carl Rosa » wo okt 14, 2009 1:56 am

Mr. Happy schreef:Bij deze ook mijn antwoorden op de vragen van Duckfan van Down Under:

DvDU001: Wat is je oudste Donald Duck (NL)?
-Nummer 1 uit 1952
DvDU002: Wat is je oudste Disney-strip?
-De complete Mulder en zn inclusief opberghoes
DvDU003: Op welke strip ben je het meest trots?
-De complete Mulder en zn
DvDU004: Wat is je duurste strip?
-Als het om een losse strip gaat zal dit nummer 1 van 1953 zijn.
DvDU005: Wat is de tegenwoordige waarde daarvan?
-In een goede staat kost dit exemplaar €175,-
DvDU006: Uit welke landen komen je strips?
-Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen en de Verenigde Staten
DvDU007: Wat is je oudste Amerikaanse Disney-strip?
-Ik heb een Donald Duck van Dell uit mei 1955, deze is gevuld met verhalen van Strobl.
DvDU008: Hoeveel strips heb je (ongeveer)?
-Volgens Inducks heb ik de volgende statistieken:
Total number of different stories in your collection: 24709
Total number of different comic-books in your collection: 4117

Mooie verzameling, meen ik echt, maar mensen schatten hun eigen verzameling kwa geldwaarde altijd een beetje te hoog in.
Komt door de zgn. "stripkatalogus'. Een DD 1953 deel 1 (wat wel een heel moeilijke is) heeft geen tegenwoordige waarde van €175,- De katalogus is gemaakt door Hans Matla in samenspraak met zijn eigen ervaring en een paar collega ondernemers.
Best wel natte vinger werk en handjeklap. De prijs wordt echter bepaald door vraag en aanbod in de praktijk. Zeker nu er al meer dan 10 jaar geen katalogus meer gemaakt is en voorlopig ook niet meer komt worden de prijzen nu meer bepaald door vraag en aanbod.
De Ducks zijn ondertussen zwaar overprijst omdat er minder vraag is en het aanbod blijft bestaan. Doch, hiermee wil ik niet zeggen dat DD deel 1 uit 1953 niet veel waard is want het is écht een moeilijk ding. Heeft Mr. Happy €175,- betaald? Ik heb een fractie van dat bedrag betaalde voor de mijne. De duurste winkels voor oude strips zijn: Lambiek, Bul Super en Eppo. Kijk eerst goed rond voor je echte moelijke dingen gaat kopen.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Mr. Happy » wo okt 14, 2009 2:24 am

Carl Rosa schreef:Mooie verzameling, meen ik echt, maar mensen schatten hun eigen verzameling kwa geldwaarde altijd een beetje te hoog in.
Komt door de zgn. "stripkatalogus'. Een DD 1953 deel 1 (wat wel een heel moeilijke is) heeft geen tegenwoordige waarde van €175,- De katalogus is gemaakt door Hans Matla in samenspraak met zijn eigen ervaring en een paar collega ondernemers.
Best wel natte vinger werk en handjeklap. De prijs wordt echter bepaald door vraag en aanbod in de praktijk. Zeker nu er al meer dan 10 jaar geen katalogus meer gemaakt is en voorlopig ook niet meer komt worden de prijzen nu meer bepaald door vraag en aanbod.
De Ducks zijn ondertussen zwaar overprijst omdat er minder vraag is en het aanbod blijft bestaan. Doch, hiermee wil ik niet zeggen dat DD deel 1 uit 1953 niet veel waard is want het is écht een moeilijk ding. Heeft Mr. Happy €175,- betaald? Ik heb een fractie van dat bedrag betaalde voor de mijne. De duurste winkels voor oude strips zijn: Lambiek, Bul Super en Eppo. Kijk eerst goed rond voor je echte moelijke dingen gaat kopen.

Ik ben het helemaal met je eens Carl Rosa, ik heb dit bedrag opgezocht op http://www.catawiki.nl/shop/Pellucidar/ ... 5ce56ef74c
Zelf had ik geen idee wat het nummer waard is, was puur om de vraag te beantwoorden. Ik heb veel (waarschijnlijk te veel) voor dat exemplaar betaald, weliswaar in zeer goede staat, maar was op dat moment nog veel minder ervaren.
Ik kom regelmatig bij bijvoorbeeld de Eppo (woonde er bijna om de hoek) om de oude Ducks door te spitten die daar voor een kwartje liggen. Toen ik door de stellingen met oudere albums ging kon ik niet geloven wat ik zag ;), inderdaad absurd duur!
Over het algemeen struin ik daarom Marktplaats af om op een leuke manier aan mijn spullen te komen. Dat het dan langer duurt is voor mij geen probleem, ik heb meestal een maximum bedrag in mijn hoofd. Gaan de biedingen eroverheen dan is het jammer. Volgende keer beter.... :D
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 14, 2009 2:59 pm

Carl Rosa schreef:...Lambiek...

Nou! 15 euro voor een Duck uit 1957! Maar, ik moet toegeven, er was een Amerikaanse Donald Duck uit 1977. Die kostte 10 euro. Toen er bleek dat er een plaatje uitgeknipt was, ging de prijs naar 1 euro.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » wo okt 14, 2009 4:22 pm

Heb je het over Lambiek. Je portemennee voelt heel wat lichter als je daar naar buiten komt :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » wo okt 14, 2009 4:30 pm

Mr. Happy schreef:DvDU002: Wat is je oudste Disney-strip?
-De complete Mulder en zn inclusief opberghoes
DvDU003: Op welke strip ben je het meest trots?
-De complete Mulder en zn

Heb je ze net gekocht? Want hier zeg je dat je ze graag wou hebben. En zo ja, waar heb je ze alle zes incl. opberghoes kunnen vinden?

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1270
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Mr. Happy » wo okt 14, 2009 4:55 pm

DD schreef:Heb je ze net gekocht? Want hier zeg je dat je ze graag wou hebben. En zo ja, waar heb je ze alle zes incl. opberghoes kunnen vinden?

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1270

Ja klopt inderdaad, ik heb ze gisteren pas gekocht.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten