Te veel tijdschriften

Berichtdoor DordrechtDuck » ma aug 23, 2010 9:36 pm

Aaaach rubberduck. Heel je zakgeld aan de duckies uitgegeven. Slechts een rijksdaalder!!! Welk jaar was dat? Ik kreeg een tientje, en daar kocht ik geen duck voor, maar ging lekker flipperen en snoepies en klappertjes halen. Goeie ouwe tijd! Maar wel respect dat jij het goed hebt uitgegeven, en waarschijnlijk nog mooie tanden hebt.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma aug 23, 2010 10:55 pm

Ik was eigenlijk niet zo van het geld. Zakgeld werd doorgaans van beide kanten vergeten. Ik zag het ook niet echt als een optie om alle uitgaves te kopen, dat zijn er wel heel veel! Ik heb wel een poosje alle DuckTales gespaard. Op de gewone Donald Duck en een tijdje op de Donald Duck Extra heb ik een abonnement gehad. De 'beste verhalen' albums vind ik mooie albums om cadeau te geven of te krijgen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Guus Geluk » di aug 24, 2010 2:15 pm

Rubberduck schreef:Ik ben in ieder geval blij dat ik geen kind meer ben dat alleen zakgeld krijgt en die alle uitgaven bij wil houden. Ik vond dat vroeger al moeilijk, toen ik een rijksdaalder per week kreeg (dat is f 2,50, beste kijkbuiskinderen, en omgerekend naar euro is dat... eh...) en toen vond ik het al lastig om de pockets (8 per jaar) en de DuckTales (6 per jaar) en de Beste Verhalen (4 per jaar) en de Oom Dagobert (2 per jaar) bij te houden. Gelukkig had ik van thuis uit een abonnement op de Duck en de Extra. Tegenwoordig zou ik het niet meer bij hebben kunnen houden.

Oké Rockerduck, ik noem je maar even zo want dat is je echte naam. Ik wist helemaal niet dat er toen ook zoveel series waren, maar tegenwoordig is het in ieder geval meer geworden. Die onnodige uitmelkstrips zijn erg saai en afgezaagt. Volgens mij verkopen die niet hoor.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor admin » di aug 24, 2010 9:27 pm

Guus Geluk schreef:Oké Rockerduck, ik noem je maar even zo want dat is je echte naam.

Tegen de regels: Gebruik, als je iemand wilt aanspreken, hiervoor zijn of haar nickname (bijnaam/gebruikersnaam). Dit geldt ook als iemand van alias is veranderd.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor admin » zo dec 02, 2012 5:04 pm

Uit het topic 'Een vrolijke kerst met Donald Duck 2012':

02 Dec 2012 08:50 am, Big Bad Wolf schreef:Volgens mij moeten ze bij Sanoma eens goed bedenken wat ze willen. Minder uitgeven en de prijs niet ieder jaar met 3 tot 4 keer de inflatie verhogen lijkt me een prima uitgangspunt. Er wordt nu zoveel uitgegeven dat je automatisch er vanuit kunt gaan dat de gemiddelde oplages dalen, en ze daardoor de prijzen moeten verhogen.

In het verleden kocht ik alles nieuw, maar nu komt er ieder jaar zoveel nieuw uit dat ik ermee gestopt ben. En dat is voor het eerst in ruim 30 jaar! Ik weet ook wel dat ze niet voor verzamelaars produceren, maar zonder kunnen ze ook niet.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55810#p55810
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor Ui » zo dec 02, 2012 5:25 pm

Big Bad Wolf schreef:Volgens mij moeten ze bij Sanoma eens goed bedenken wat ze willen. Minder uitgeven en de prijs niet ieder jaar met 3 tot 4 keer de inflatie verhogen lijkt me een prima uitgangspunt. Er wordt nu zoveel uitgegeven dat je automatisch er vanuit kunt gaan dat de gemiddelde oplages dalen, en ze daardoor de prijzen moeten verhogen.

Er zal eerder sprake zijn van paniek. Men probeert met zoveel mogelijk titels nog zoveel mogelijk geld binnen te halen. De ballon wordt steeds groter en zal gaan ontploffen. Dan zijn de Disney-strips volledig uitgemolken en kan die afdeling in de verkoop voor de hoogste bieder.

Big Bad Wolf schreef:In het verleden kocht ik alles nieuw, maar nu komt er ieder jaar zoveel nieuw uit dat ik ermee gestopt ben. En dat is voor het eerst in ruim 30 jaar! Ik weet ook wel dat ze niet voor verzamelaars produceren, maar zonder kunnen ze ook niet.

Ui koopt haast niets meer van Disney. Wilde de pockets gaan volgen, maar kan de hoeveelheid aan titels en nummers niet meer bijhouden. Het lezen voelt zowat als een verplichting. Alsof er een stapel huiswerk ligt te wachten. De ene publicatie ligt nog niet in de winkel, of er komt er al een andere.
De hoeveelheid strips die gemaakt moeten worden om al die publicaties te vullen, komt de kwaliteit van de strips ook niet ten goede.
Ui voelt zich met al die publicaties doodgegooid en leest daardoor minder Disney-strips dan ooit. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma dec 03, 2012 12:25 am

Geloof me ui, de pocketreeks wil je niet volgen. De verhalen die er instaan hebben geen inhoud meer en zijn van slechte kwaliteit. Na pocket 134 was het wel een beetje gebeurd. Jammer hoor.

Hier een lijst met de disney uitgaven. ( Uitgaven die jaarlijks terugkeren. zeg maar als er wat ontbreekt,)

* Donald Duck weekblad 52x
* Donald Duck extra 13x
* Katrien? (laatste jaar?) 6 x
* Minnie en katrien 6x
* Donald Duck junior 26x
* Donald Duck specials ( zeil en wintersport specials etc.) 5-7x
* Donald Duck zomer en winterboeken 2x
* jaarlijkse jubileum album van een disney personage ( meestal 1x. Dit jaar uitgezonderd)
* Moppenboek 1x
* Scheurkalender 1x
* Schoolagenda 1x
* Familiekalender 1x
* een vrolijke kerst met Donald Duck album 1x
* Jaarkalender of agenda 1x
* Pocketreekse 3e serie 12x
* Katrien pocket 4x
* Engelse pocket 3x
* Themapocket 4x
* dubbelpocket 4x
* Donald Duck vrolijke avonturen 4x
* 50 one pager 2x

Totaal: 160 uitgaven RUW gezegd per jaar. En dan hebben we het nog niet eens over de kinder vakantie en winterboeken van disney. Zoals junior en met winnie the pooh.

* Het verbaasd me dat er nog geen paasspecial is. Maar laat ik daar maar niet verder over gaan. Straks breng ik ze nog op een idee ;)
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor Koen » ma dec 03, 2012 8:47 am

Jammer dat er dit jaar niet zo'n jubileumalbum van een personage is. Ik had er er graag een van Goofy of Tokkie Tor gezien.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor DD » ma dec 03, 2012 11:25 am

Katrien gaat gewoon door.

On: ik vind dat wij als Nederlandse Duck consumenten veel te verwend zijn. Moet je maar eens naar landen kijken waar slechts een keer per maand een zielig dun blad uitkomt. En als ze geluk hebben kent hun redactie ook de pocket. Maar daar houdt het dan ook mee op. Niks geen winter- en vakantieboeken. Niks geen specials etc. We krijgen teveel hier en zijn vergeten dat we daar als liefhebber blij mee moeten zijn en niet moeten klagen. Maar ja, het rijkeluiskindje doet precies hetzelfde. Terwijl zijn arme klasgenoot er alles voor over heeft om een keer een waterpistool te krijgen. Maar hij moet het doen met zijn oude bal.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma dec 03, 2012 2:05 pm

Wert jij of er een 3e herdrukronde van de Katrien komt? Of nieuwe reeks?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor DD » ma dec 03, 2012 2:12 pm

Ik zou het niet weten
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor Koen » za dec 08, 2012 4:38 pm

De Zwarte Schim schreef:Wert jij of er een 3e herdrukronde van de Katrien komt?


Ik hoop het niet!
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor MatroosDuck » za dec 08, 2012 5:54 pm

Er komt een 3de herdrukronde, heb ik gelezen.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor Koen » za dec 08, 2012 5:57 pm

MatroosDuck schreef:Er komt een 3de herdrukronde, heb ik gelezen.


Oh nee...dat betekent dus ook dat ze nog lang niet van plan zijn te stoppen met Katrien... :(
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Te veel tijdschriften

Berichtdoor Ui » za dec 08, 2012 6:05 pm

DD schreef:We krijgen teveel hier en zijn vergeten dat we daar als liefhebber blij mee moeten zijn en niet moeten klagen.

Dat er tegenwoordig zoveel uitgaven zijn, kan misschien betekenen dat de markt binnenkort gaat instorten. Zo'n explosie aan publicaties kan natuurlijk niet lang doorgaan. Ui denkt dat het storm voor de stilte is.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten