Oude comics

Berichtdoor Ei » vr nov 13, 2009 3:10 pm

Uit het topic 'Blauwe Bladzijden':

2009-09-02 21:01:14, Carl Rosa schreef:Het Amerikaans verzamelen is erg leuk omdat het het land is waar het origineel vandaan komt. Gladstone heeft een boel goede comics uitgegeven in verschillende series!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=17201#p17201

2009-09-03 20:26:01, Carl Rosa schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Toch, als ik deze kon hebben... http://cgi.ebay.com/CGC-9-0-Off-White-P ... 286.c0.m14
Ik heb wel gehoord dat jij (U, als zo'n grote verzamelaar en hoogst waarschijnlijk volwassene) oude Amerikanen hebt. Daar zou ik wel een topic over willen beginnen.

Die comic heb ik inderdaad..... Eerste Uncle Scrooge comic uit zijn eigen serie. Uncle Scrooge was wel al eerder verschenen in "Donald Duck - Four Color" comics. Zeg alsjeblieft jij, zo oud ben ik nou ook weer niet.
Gladstone heeft vanaf 1984 heeeeeeeel veel zoniet alle Barks verhalen herdrukt en alle Rosa verhalen zijn daar indertijd ook in verschenen. Een topic over de oude comics lijkt mij prima!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=17226#p17226

2009-09-03 21:19:24, Duckfan van Down Under schreef:
Carl Rosa schreef:Die comic heb ik inderdaad..... Eerste Uncle Scrooge comic uit zijn eigen serie. Uncle Scrooge was wel al eerder verschenen in "Donald Duck - Four Color" comics.

Dat weet ik. Ik ben wel jong, maar niet dom. Ik heb wel -zoals ze dat zeggen- verstand van zaken. Verschillende dingen die ik pas ontdekt heb: de Four Colors, of One Shots zijn op Inducks 4 verschillende series.
http://coa.inducks.org/publication.php?c=us/OSI (1940-1941)
http://coa.inducks.org/publication.php?c=us/OS (1942-1962)
http://coa.inducks.org/publication.php?c=us/01 (1962)
http://coa.inducks.org/publication.php?c=us/10 (1962-1970)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=17228#p17228
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do aug 26, 2010 2:32 pm

Omdat ik het topic "Grote Verzamelingen" niet kan vinden, ga ik hier verder. Nu Carl Rosa haast weg is, gaan we kijken naar de volgende grote verzameling. En volgens Inducks statistieken is dat... Appie Aap. Met een haast onmogelijke 20% (dat is 1 op de 5 strips op Inducks, kom ik aanzetten met mijn 9%) en haast 40 duizend strips staat Appie Aap op plaats 30. Dus kom ik met een aantal vragen.
-Hoe lang spaar je al?
-Hoe krijg je zo'n enorme verzameling?
-Is er iets dat je niet hebt, maar wel graag zou willen hebben?
-Bij een serie zoals de Four Colors, waar de Disney nummers tussen de niet-Disney nummers zitten, heb je dan alleen de Disney uitgaven of ook de niet-Disney uitgaven? Als het laatste geldt, komt de volgende vraag: heb je toevallig nummer 784 en 1085 en zou je daar wat meer over kunnen vertellen?
-Ben je wel eens met de prijs opgelicht?
-Hoeveel strips van je verzameling heb je al gelezen?
-Je hebt Braziliaanse, Duitse, Italiaanse, Nederlandse en Amerikaanse strips. Wat wordt het volgende?
-Waar ben je het meest trots op?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » zo aug 29, 2010 9:56 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dus kom ik met een aantal vragen.

Voordat ik ga antwoorden, moet ik er wel bij vermelden dat het grootste gedeelte van mijn verzameling digitaal is. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » zo aug 29, 2010 10:44 pm

Wat bedoel je daar precies mee? Dat alles is gescand? Wie heeft dat gescand dan? Jij? Maar dan moet je de boeken toch in je bezit gehad hebben? Of had je ze van iemand geleend? Lijkt me wel heel, heeeeel veel werk. Of heb je alles ergens gedownload? Ik neem aan dat DD's niet te downloaden zijn zoals boeken?

Ik weet het: veel vragen in één. Maar ik heb digitale Donald Ducks altijd al iets raars gevonden. Het is toch geen muziek? :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » ma aug 30, 2010 5:24 pm

Als je maar lang genoeg op internet zoekt, kom je vanzelf wel een site tegen waar heel verhalen op staan. Als je ze download kun je hele uitgaven samenstellen. Nu weet ik niet of Appie Aap dat zo doet, maar dat is een manier om een digitale verzameling op te bouwen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo sep 01, 2010 9:36 pm

Dat vind ik gewoon geen verzameling hoor. Dan heb ik ook een hele cd verzameling zonder ook maar een cd-tje in huis te hebben.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Appie Aap » wo sep 01, 2010 11:53 pm

Duckfan van Down Under schreef:-Hoe lang spaar je al?

Sinds november vorig jaar actief. Daarvoor had ik al best veel strips, maar toen was ik nog niet zo met Donald Duck bezig.

Duckfan van Down Under schreef:-Hoe krijg je zo'n enorme verzameling?

Ik struin het internet af op uitgaven en die sla ik op op mijn computer. En daarnaast heb ik een abonnement op Donald Duck, Donald Duck Extra en koop ik regelmatig allerlei Pockets.

Duckfan van Down Under schreef:-Is er iets dat je niet hebt, maar wel graag zou willen hebben?

Wel, ik ben een groot fan van Italiaanse Donald Duck strips, dus ik zou heel graag (bepaalde) Topolino's willen hebben. Helaas kan ik geen Italiaans lezen, maar ik hoop het ooit nog te leren.

Duckfan van Down Under schreef:-Bij een serie zoals de Four Colors, waar de Disney nummers tussen de niet-Disney nummers zitten, heb je dan alleen de Disney uitgaven of ook de niet-Disney uitgaven? Als het laatste geldt, komt de volgende vraag: heb je toevallig nummer 784 en 1085 en zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Ik heb alleen de Disney-uitgaven van de Four Color Comics (zoals ze staan op Inducks). Over nummers 784 en 1085 kan ik dus helaas niets vertellen. Ik kan er wel aan komen, dus als je ze graag wil lezen, wil ik dat wel via pm's voor je regelen.

Duckfan van Down Under schreef:-Ben je wel eens met de prijs opgelicht?

Nog nooit, gelukkig. :)

Duckfan van Down Under schreef:-Hoeveel strips van je verzameling heb je al gelezen?

Geen idee eigenlijk, maar ik ben niet van plan alles te gaan lezen. Stel je voor dat ik alle Murry-Mickeys ga lezen! :P

Duckfan van Down Under schreef:-Je hebt Braziliaanse, Duitse, Italiaanse, Nederlandse en Amerikaanse strips. Wat wordt het volgende?

De volgenden zijn Frankrijk (Le Journal de Mickey) en Groot-Brittanië (Mickey and Friends).

Duckfan van Down Under schreef:-Waar ben je het meest trots op?

Ik ben nergens echt trots op, maar ik ben wel trots dat mijn verzameling al zo groot is.

DD schreef:Wat bedoel je daar precies mee? Dat alles is gescand? Wie heeft dat gescand dan? Jij? Maar dan moet je de boeken toch in je bezit gehad hebben? Of had je ze van iemand geleend? Lijkt me wel heel, heeeeel veel werk. Of heb je alles ergens gedownload? Ik neem aan dat DD's niet te downloaden zijn zoals boeken?

Het internet biedt bijna onbeperkte mogelijkheden. Een deel van mijn verzameling download ik (zoals boeken inderdaad) van allerlei sites, al zijn ze af en toe moeilijk te vinden. Ik probeer een soort digitale bibliotheek op te bouwen, een soort naslagwerk. En soms lees ik uitgaven die ik goed genoeg vind om te kopen en in de kast te zetten.

DordrechtDuck schreef:Dat vind ik gewoon geen verzameling hoor. Dan heb ik ook een hele cd verzameling zonder ook maar een cd-tje in huis te hebben.

Mij gaat het eerder om de strips dan om het origineel hebben. Natuurlijk wil ik dat laatste wel liever. Bij muziek gaat het uiteindelijk om de nummers, maar als die nummers goed zijn, koop ik het origineel om de artiest te steunen (en het staat mooier in je kast natuurlijk :P )
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DordrechtDuck » do sep 02, 2010 2:24 pm

Zo is het! En als je alles nou op een externe harde schijf kopieeerd en op MP verkoopt, daar zijn al veel mensen rijk van geworden (nou ja, een lekker zakcentje)
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do sep 02, 2010 4:52 pm

Appie Aap schreef:
Duckfan van Down Under schreef:-Is er iets dat je niet hebt, maar wel graag zou willen hebben?

Wel, ik ben een groot fan van Italiaanse Donald Duck strips, dus ik zou heel graag (bepaalde) Topolino's willen hebben. Helaas kan ik geen Italiaans lezen, maar ik hoop het ooit nog te leren.

Ahh, Topolinos. Daar hoop ik er ook ooit een hoop van te hebben. :) En nu nog Italiaans leren.

Appie Aap schreef:
Duckfan van Down Under schreef:-Bij een serie zoals de Four Colors, waar de Disney nummers tussen de niet-Disney nummers zitten, heb je dan alleen de Disney uitgaven of ook de niet-Disney uitgaven? Als het laatste geldt, komt de volgende vraag: heb je toevallig nummer 784 en 1085 en zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Ik heb alleen de Disney-uitgaven van de Four Color Comics (zoals ze staan op Inducks). Over nummers 784 en 1085 kan ik dus helaas niets vertellen. Ik kan er wel aan komen, dus als je ze graag wil lezen, wil ik dat wel via pm's voor je regelen.

Als het niet te veel moeite is? Je bent niks verplicht. Dan ga ik ondertussen uitzoeken wat een pm is. Het gaat hier over Dell Movie Classics, 784 is Around the World in Eighty Days en 1085 is The Time Machine. Kijk maar.

Appie Aap schreef:
Duckfan van Down Under schreef:-Hoeveel strips van je verzameling heb je al gelezen?

Geen idee eigenlijk, maar ik ben niet van plan alles te gaan lezen. Stel je voor dat ik alle Murry-Mickeys ga lezen! :P

:) Ik heb vorig jaar met mezelf afgeproken dat alles wat ik koop dat ik dan ook 1 keer lees. Ben je wel even bezig, maar dan koop je ze tenminste ergens voor. Een nadeel is dat je soms een beetje gedwongen moet lezen.

Appie Aap schreef:
Duckfan van Down Under schreef:-Je hebt Braziliaanse, Duitse, Italiaanse, Nederlandse en Amerikaanse strips. Wat wordt het volgende?

De volgenden zijn Frankrijk (Le Journal de Mickey) en Groot-Brittanië (Mickey and Friends).

Ah, oui! Ik heb op een rommelmarkt in Belgie eens naar JM's gezocht. Er lagen nummers rond de 1000 en de 1500. Maar juist die nummers waren al weg. Ik heb het daarna goed gemaakt met Mickey Magazine's uit 1951. :)

Appie Aap schreef:
Duckfan van Down Under schreef:-Waar ben je het meest trots op?

Ik ben nergens echt trots op, maar ik ben wel trots dat mijn verzameling al zo groot is.

Daar moet je ook torts op zijn! Je verzameling als geheel!

Zal ik ook nog even snel mijn eigen vragen beantwoorden?

Duckfan van Down Under schreef:-Hoe lang spaar je al?

Mijn eerste Donald Ducks las ik in 2003. Na een paar jaar alleen nieuwe gelezen te hebben, ben ik na de komst van de pockets (111 en 113, sinterklaas 2004) ook oudere gaan kopen.
Duckfan van Down Under schreef:-Hoe krijg je zo'n enorme verzameling?

Door slimmer te zijn dan de slimmen, sterker dan de sterken, en - o nee. Bloed, zweet en tranen? En ook door Ducks voor 10 cent op de rommelmarkt te kopen en je ouders lief aan te kijken. 't Helpt als je enig kind bent. :) Ik heb pas nog 30 Ducks uit 1961-1963 en 1976-1978 gekocht voor 20 cent per stuk! Nou hebben ze wel 30+ jaar op een zolder gelegen...
Duckfan van Down Under schreef:-Is er iets dat je niet hebt, maar wel graag zou willen hebben?

Oude Amerikaanse strips.
Duckfan van Down Under schreef:-Bij een serie zoals de Four Colors, waar de Disney nummers tussen de niet-Disney nummers zitten, heb je dan alleen de Disney uitgaven of ook de niet-Disney uitgaven? Als het laatste geldt, komt de volgende vraag: heb je toevallig nummer 784 en 1085 en zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Ik heb geen Four Colors.
Duckfan van Down Under schreef:-Ben je wel eens met de prijs opgelicht?

Wel eens, ja.
Duckfan van Down Under schreef:-Hoeveel strips van je verzameling heb je al gelezen?

Een kwart? Alle pockets, Ducks tot 1972, vanaf 2002, en soms nog wat nummers daartussen. Alle buitenlanders, een hoop Extra's, en nog veel meer.
Duckfan van Down Under schreef:-Je hebt Belgisch-Vlaamse, Belgisch-Waalse, Duitse, Franse, Italiaanse, Nederlandse, Limburgse, Noorse, Turkse en Amerikaanse strips. Wat wordt het volgende?

Wie weet? Ik niet.
Duckfan van Down Under schreef:-Waar ben je het meest trots op?

Mijn Carl Barks Library 3 en Walt Disney's Comics and Stories 112. Hier zal ik nooit over ophouden met zeuren. :) Ook de Barks olieverfschilderijen van de achterkanten van de DD Extra's zijn wel heel mooi. En mijn verzameling als geheel. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » do sep 02, 2010 5:06 pm

DordrechtDuck schreef:Dat vind ik gewoon geen verzameling hoor. Dan heb ik ook een hele cd verzameling zonder ook maar een cd-tje in huis te hebben.

Inderdaad.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do sep 02, 2010 5:10 pm

DD schreef:
DordrechtDuck schreef:Dat vind ik gewoon geen verzameling hoor. Dan heb ik ook een hele cd verzameling zonder ook maar een cd-tje in huis te hebben.

Inderdaad.

Vind ik ook.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » do sep 02, 2010 7:11 pm

Hoeveel strips heeft Appie in eigen bezit! Tastbaar!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Dubbelduck » do sep 02, 2010 8:07 pm

Laat ik DvDU's vragen ook es beantwoorden:

Duckfan van Down Under schreef:-Hoe lang spaar je al?

De gewone pockets spaar ik sinds de zomer van 2008. Eerst deed ik dit voor de rugtekening, maar later deed ik het meer voor de verhalen (maar ook nog steeds de rugtekening). De Dubbelpockets, minipockets en Katrien pockets spaar ik sinds 2009. De extra's (inclusief 1/2en en ...special) spaar ik sinds eind 2009. Vakantie- en winterboeken spaar ik sinds 2003. Enkele andere tijdschriften spaar ik sinds 2010 (XD, Duck Out etc.).

Duckfan van Down Under schreef:-Hoe krijg je zo'n enorme verzameling?

Hij is niet zo enorm als de meeste leden van dit forum. Maar ik koop de meeste uitgaven gewoon in de winkel.

Duckfan van Down Under schreef:-Is er iets dat je niet hebt, maar wel graag zou willen hebben?

Ja. De lange, science-fiction achtige Superdonald verhalen die voorheen in de Duck Power verschenen (en tegenwoordig verschijnen er nog kleine in de XD). Helaas zijn deze verhalen meestal alleen in het Italiaans verschenen en tot mijn grote spijt kan ik geen Italiaans (misschien kunnen wij, Duckfan van Down Under, Appie Aap en ik, samen op een cursus Italiaans gaan :)).

Duckfan van Down Under schreef:-Bij een serie zoals de Four Colors, waar de Disney nummers tussen de niet-Disney nummers zitten, heb je dan alleen de Disney uitgaven of ook de niet-Disney uitgaven? Als het laatste geldt, komt de volgende vraag: heb je toevallig nummer 784 en 1085 en zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Ik heb geen Four Colors.

Duckfan van Down Under schreef:-Ben je wel eens met de prijs opgelicht?

Niet dat ik me kan herinneren.

Duckfan van Down Under schreef:-Hoeveel strips van je verzameling heb je al gelezen?

De meeste (ong. 80%) heb ik wel gelezen, maar van het merendeel hiervan weet ik niet meer waar het verhaal over gaat. Over het algemeen blijven (goede) hoofdverhalen van Ducks, pockets, extra's etc. wel hangen. Ook lange hoofdverhalen blijven vaak in mijn geheugen opgeslagen.

Duckfan van Down Under schreef:-Je hebt [Duitse, Nederlandse en Amerikaanse] strips. Wat wordt het volgende?

Frankrijk? Of misschien Engeland (waar ik binnenkort naartoe ga).

Duckfan van Down Under schreef:-Waar ben je het meest trots op?

Op mijn AD collectie ben ik het meest trots. Dat zijn dan ook de mooiste boeken in mijn verzameling.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 02, 2010 10:27 pm

Ik weet niet zeker of er in Engeland nog Donald Duck strips te koop zijn... toen ik er ooit van school uit was (zeker tien jaar geleden) had je de 'Mickey and Friends'. Ik kan op internet even niets vinden over deze uitgave en de laatste keer dat ik in Engeland was kan ik me niet herinneren dat ik een Disney uitgave heb gezien... (maar het kan dat mijn geheugen me even in de steek laat). Er staat me namelijk wel iets van bij dat er op een gegeven moment geen Engelstalige Disney-uitgaves meer uitkwamen, omdat zowel Engeland als Amerika er toen geen hadden. In Amerika proberen ze momenteel weer weleens wat, maar hoe dat nu in Engeland zit?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 02, 2010 10:28 pm

Frankrijk heeft geloof ik trouwens nog wel de 'Journal du Mickey'.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten