Disney striplanden

Berichtdoor kwok » di dec 01, 2009 9:05 pm

Hey even een vraagje welke landen produceren disney strips? Er zijn meer als 5 codes heeft iemand daar een verklaaring voor. Waarom geeft sanoma niet in andere landen uit?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di dec 01, 2009 10:42 pm

Omdat Sanoma een Nederlands tijdschriftenbedrijf heeft. Andere landen hebben hun eigen bedrijven en hun eigen productie. In veel landen zonder eigen productie worden wel verhalen uitgegeven uit andere landen. Met name uit de landen met heel grote productie, zoals Denemarken en Italie.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Otto » wo dec 02, 2009 2:04 am

kwok schreef:Hey even een vraagje welke landen produceren disney strips? Er zijn meer als 5 codes heeft iemand daar een verklaaring voor. Waarom geeft sanoma niet in andere landen uit?

voor zover ik weet geeft Frankrijk, Denemarken, Italië, Nederland, USA en Brazilie eigen disney verhalen uit.... misschien zijn er wel meer landen, maar die weet ik zo even niet... :D
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor kwok » wo dec 02, 2009 9:50 am

oke bedankt
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo dec 02, 2009 10:10 am

Volgens mij geeft de USA geen eigen Disneystrips uit. Die andere 5 wel. Brazilie een heel ander soort verhalen, die we nauwelijks te zien krijgen, met Carioca als hoofdpersoon. Frankrijk geeft ook niet zoveel uit. Wij kennen vooral heel veen Nederlandse en Deense verhalen en oude Amerikaanse verhalen. En Italiaanse verhalen, in de pockets.
In Denemarken is eigenlijk een enorme verhalenfabriek, Egmont, waar ook Amerikanen als Don Rosa en Van Horn verhalen voor maken / maakten. En mensen uit allerlei landen, eigenlijk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Carl Rosa » wo dec 02, 2009 7:47 pm

Ridder ter Geit schreef:Volgens mij geeft de USA geen eigen Disneystrips uit. Die andere 5 wel. Brazilie een heel ander soort verhalen, die we nauwelijks te zien krijgen, met Carioca als hoofdpersoon. Frankrijk geeft ook niet zoveel uit. Wij kennen vooral heel veen Nederlandse en Deense verhalen en oude Amerikaanse verhalen. En Italiaanse verhalen, in de pockets.
In Denemarken is eigenlijk een enorme verhalenfabriek, Egmont, waar ook Amerikanen als Don Rosa en Van Horn verhalen voor maken / maakten. En mensen uit allerlei landen, eigenlijk.

Correct, de cowboys werken ook voor Egmont.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Big Bad Wolf » do dec 03, 2009 11:07 pm

Ridder ter Geit schreef:Omdat Sanoma een Nederlands tijdschriftenbedrijf heeft.

Sanoma geeft ook de Finse Duck uit.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Big Bad Wolf » do dec 03, 2009 11:13 pm

Ridder ter Geit schreef:Frankrijk geeft ook niet zoveel uit.

Frankrijk heeft ook een redelijke productie (FJM].
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor kwok » do dec 31, 2009 8:18 am

Waarom staan er niet zoveel franse verhalen im de dd? En hebben de landen van egmont ook een dd junior? Want dan kan nl mooi verhalen aan hun verkopen.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do dec 31, 2009 9:40 am

Ik denk dat Nederland het enige land is met een Donald Duck Junior.

Ik wist trouwens niet dat Frankrijk nog een aardige productie had? Ik kom maar heel zelden een Frans verhaal tegen. Misschien worden die verhalen minder aan het buitenland verkocht omdat de stijl afwijkt?

Naar wat ik heb gelezen hebben ze daar verhalen van de Disney Babies, verhalen van Goofy met Leo de Beo (die daar wellicht een wat bekender figuur is?) en Mickey Mouse, en een redelijk opmerkelijke stijl. Maar het gaat hier om een verhaal of drie die ik lang geleden heb gezien, onder andere in Mickey Maandblad.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » do dec 31, 2009 12:46 pm

Disney babies is in NL enkel in Donald Duck Nutricia uitgave uitgekomen voor zover ik weet.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron