XD Magazine

Berichtdoor DD » wo jan 06, 2010 4:07 am

Vervangt Jetix Magazine. Op de site staat dat ook strips van Superdonald er in staan. Dat wordt dus elke maand het blad in de winkel doorbladeren voor het geval het er in staat voor de verzamelaars onder ons.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » za jan 30, 2010 2:38 am

Niemand interesse? Heeft iemand het gekocht?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 30, 2010 10:35 am

Ik heb geen interesse in SuperDonald.

Zijn er eigenlijk verzamelaars onder ons die alles kopen? Hoe ver ga je dan? Ook Donald Duck Junior? Volgens mij wordt dat een redelijk prijzige aangelegenheid. Omdat ik nooit zwemde in het geld blijft het voor mij voor nu bij Donald Duck weekblad en af en toe een album of Extra dat me interesseert.

Vroeger kocht ik nog wel DuckTales, had ik een poosje de Donald Duck Extra, en kocht ik op rommelmarkten van alles (omdat het daar dan zo goedkoop was!): Mickey Maandblad, maar vooral Donald Ducks (in de goede tijd nog weleens 10 cent per stuk... dus geen eurocent, maar een gewone cent uit de tijd van de gulden) (tjonge, dat klinkt oud! Ik voel me net Oom Dagobert die de neefjes wat verteld).
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Dubbelduck » za jan 30, 2010 11:59 am

Ik heb wel interesse in Superdonald en ga dus zeker het eerste nummer kopen. Ik moet wel snel, want hij lag al vanaf 12 januari in de winkel.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Otto » za jan 30, 2010 12:44 pm

Heb het blad in de winkel zien liggen, maar vond de kwaliteit van die superdonald wel erg matig, dus heb hem maar laten liggen.
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za jan 30, 2010 1:52 pm

Het Superdonald verhaal is juist hartstikke leuk als je van dat soort verhalen houdt. Het is een Italiaans science-fiction verhaal met dezelfde soort stijl als in de Duck Power, want Eén komt er ook in voor.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » za jan 30, 2010 4:24 pm

Ridder ter Geit schreef:Zijn er eigenlijk verzamelaars onder ons die alles kopen?

Jup! Ik ben niet voor niks een verzamelaar zonder grenzen :D Maar de gezondheid van mijn portemonnee heeft natuurlijk wel voorrang. Ik heb abonnement op de extra en Duck Out. Verder koop ik elke Katrien en JW avonturenboek. Als er een BV uitkomt koop ik die ook. De DD weekblad en Junior laat ik nu nog even links liggen. De weekblad is niet moeilijk te krijgen en ik koop alleen complete jaargangen. Dat geldt ook voor de Junior. Alhoewel ik betwijfel of die in de toekomst ook zo makkelijk te krijgen zijn tweede hands. Dubbelpockets koop ik ook elke keer wanneer ze uitkomen. Voor de rest koop ik niks nieuw. Behalve als iets me interessant lijkt en speciale uitgaves koop ik natuurlijk ook wel. Waar het mij nu vooral omgaat is mijn verzameling compleet te maken op het gebied van oude uitgaves. Ik ben ook maar een arme student dus kan niet direct alles kopen wat uitkomt :P Maar in de toekomst neem ik zeker wel abonnement op DD Weekblad, Junior en Disney XD (als ik er zeker van ben dat er elke maand een SD verhaal in zit)

Zo, dat wou ik graag vertellen maar nu weer on :D

Het SD verhaal is inderdaad de stijl uit de Superdonald serie. Nu is het niet in 2020 maar ik dacht 2060. Ik denk dat ze de SD hierin afdrukken omdat de serie is gestopt. Want in de XD komen eigenlijk strips voor van tekenfilms die op Disney XD TV te zien en er is geen serie van Superdonald (zou overigens wel leuk zijn).
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 30, 2010 6:08 pm

DD schreef:Nu is het niet in 2020 maar ik dacht 2060.

Natuurlijk. Toen het eerste verhaal werd geschreven was het 1996 (laatste in 2001), en 2020 was nog 24 jaar in de toekomst. Nu is het al 2010, en over 11 jaar zou die serie zich "vorig jaar" afspelen. Nu is het veranderd in 2060, en is het 50 jaar in de toekomst. Als ik de vertalers was geweest, had ik de huidige tijdlijn aangehouden en het verhaal in 2035 laten afspelen (eigenlijk 2034, wat weer Donalds 100e verjaardag is).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron