Waar (en wanneer) hoort dit plaatje thuis? Quiz

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jan 21, 2010 6:38 pm

Waar en wanneer horen de plaatjes thuis? Degene met de beste beschrijving (maar geen al te grote lappen tekst) mag het volgende plaatje doen. Zoals het "Raad de tekenaar" topic, maar hier laten we de tekenaar even zitten.
Afbeelding
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » do jan 21, 2010 7:10 pm

ernst bobbie en de rest tuduh
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Michiel P » do jan 21, 2010 10:50 pm

Duckfan van Down Under schreef:Waar en wanneer horen de plaatjes thuis?

Ik begrijp je vraag niet goed. Bedoel je dat we moeten raden welke verhalen er op deze cover staan afgebeeld? Of op welke locaties die avonturen zich afspelen? En wat bedoel je dan met "wanneer"? Wanneer Don Rosa die verhalen heeft getekend? Of welke jaartallen er bij die verschillende jongere versies van Dagobert horen? Ik vind dat je de vraag duidelijker moet formuleren.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jan 22, 2010 6:28 pm

Zoals hier:
Duckfan van Down Under schreef:Het is van die dozijnen Barks-na tekenaars uit Nederland, late jaren 70. 1977, 1978? Het is geen Jippes, dat zie ik ook. Maar wie wel? Zou ik op Inducks de tekenaars na mogen gaan?

Dit was op het andere topic. Of nog een voorbeeld, voor het plaatje dat heb laten zien:
Dit is van de Deense "Hall of Fame" serie. De serie is er ook al in Duitsland, Noorwegen en Zweden. Het het laatste wat Rosa heeft getekend, eind vorig jaar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » vr jan 22, 2010 7:47 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dit is van de Deense "Hall of Fame" serie.

Nou je het zegt, er staat ook "Hall of Fame" op! Knap dat je dat zo snel hebt gezien. Zal ik de volgende doen?

Waar komt dit plaatje vandaan? Hint: Het is de voorkant van een Donald Duck Extra, maar ik zeg niet welke!

Afbeelding

Nou, op deze manier is het maar een suffe quiz. Rosa-verhaaltjes raden lijkt me leuker. Niet dat dat zo vreselijk moeilijk is, want in deze reeks worden al zijn verhalen chronologisch afgedrukt. Dit is het laatste boek, dus daar staan zijn allerlaatste verhalen in.

- Naar welke verhalen verwijst Rosa's laatste cover?
- Welk verhaal staat wél in het album, maar niet op de cover afgebeeld?
- Lijkt dit album jullie de moeite waard? Wat vinden jullie het mooiste verhaal in dit album?
- Het lijkt wel of Donald en Dagobert elkaar bedanken. Wat zou er aan de hand zijn?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 23, 2010 5:43 pm

Michiel P schreef:- Naar welke verhalen verwijst Rosa's laatste cover?

Linksboven verwijst naar "A Letter From Home", beter bekend als "Letter From Home", of bij ons als "Een Brief van Thuis".
Rechtsboven verwijst naar "The Three Caballero's Ride Again", waarvan de Nederlandse titel mij opnieuw ontgaat.
Links- en rechtsonder, en linksmidden verwijzen allemaal naar "The Dream of A Lifetime!", bij ons beter bekend als "De Droom Van Zijn Leven".
Rechtsmidden verwijst naar Rosa's laatste verhaal "The Prisoner of White Agony Creek", bij ons beter bekend als "De Gevangene van Witte Kwelling Kreek".
Middenonder verwijst naar "The Black Knight GLORPS Again", waarvan de Nederlandse titel mij opnieuw ontgaat.
Michiel P schreef:- Welk verhaal staat wél in het album, maar niet op de cover afgebeeld?

Ik weet het niet (zonder te spieken). Is het "De Kroon van de Kruisvaarders", of staat die in het vorige deel?
Michiel P schreef:- Lijkt dit album jullie de moeite waard? Wat vinden jullie het mooiste verhaal in dit album?

Hoewel Rosa's theorieen mij een beetje de matrozenpet te boven gaan, vind ik zijn schrijf- en tekenwerk heel mooi. Ik zou het graag willen hebben, ook al ken ik geen Deens. Er staan ook alle covers en making-offs in. Alle delen in deze serie trouwens zijn prachtig, gewoon als je naar Inducks kijkt. Ze hebben zelfs een deel met de eerste Vicar-verhalen voor Gutenberghus!
Michiel P schreef:- Het lijkt wel of Donald en Dagobert elkaar bedanken. Wat zou er aan de hand zijn?

Rosa bedankt Barks voor zijn mooie avonturen, en Scandinavië (Finland in het bijzonder) omdat de mensen daar zulke trouwe Rosa-fans zijn.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » zo jan 24, 2010 11:54 pm

Duckfan van Down Under schreef:Linksboven verwijst naar "A Letter From Home", beter bekend als "Letter From Home", of bij ons als "Een Brief van Thuis".

Klopt, maar hoezo is het verhaal volgens jou beter bekend als "Letter From Home"? Bij mij niet, in ieder geval.

Duckfan van Down Under schreef:Rechtsboven verwijst naar "The Three Caballero's Ride Again", waarvan de Nederlandse titel mij opnieuw ontgaat.

Nope. "Ride Again" is Rosa's eerste Caballeros-verhaal, maar het gaat hier om Rosa's tweede Caballeros-verhaal, met die onmogelijke titel die nergens op slaat. De Nederlandse titel van "Ride Again" is trouwens "De terugkeer van de Drie Caballero's".

Duckfan van Down Under schreef:"The Dream of A Lifetime!" [...] "The Prisoner of White Agony Creek" [...] Middenonder verwijst naar "The Black Knight GLORPS Again", waarvan de Nederlandse titel mij opnieuw ontgaat.

Klopt, klopt, klopt. Nederlandse titel: "De wraak van de Zwarte Ridder".

Duckfan van Down Under schreef:Ik weet het niet (zonder te spieken). Is het "De Kroon van de Kruisvaarders", of staat die in het vorige deel?

Nee, het is een ander verhaal. Het vroegste verhaal in deze bundel is "The Dream of a Lifetime", d.w.z. het laatste verhaal voordat Don Rosa in staking ging. Op deze cover ontbreekt het éérste verhaal dat Rosa na zijn staking tekende. Welk verhaal?

Michiel P schreef:- Lijkt dit album jullie de moeite waard? Wat vinden jullie het mooiste verhaal in dit album?

Aangezien Rosa's laatste verhalen niet erg goed zijn, zou ik liever een van de eerdere albums uit deze serie kopen. Maar eigenlijk zouden ze deze albums in het Engels moeten uitbrengen. Met de originele teksten zijn Rosa's verhalen tien keer leuker. Geldt trouwens niet minder voor Barks.

Duckfan van Down Under schreef:
Michiel P schreef:- Het lijkt wel of Donald en Dagobert elkaar bedanken. Wat zou er aan de hand zijn?

Rosa bedankt Barks voor zijn mooie avonturen, en Scandinavië (Finland in het bijzonder) omdat de mensen daar zulke trouwe Rosa-fans zijn.

Iedereen kan er zijn eigen interpretatie aan geven, maar het is duidelijk dat Don Rosa hier op een bepaalde manier afscheid van zijn figuren neemt.

Je zou inderdaad Dagobert en Donald in de rol van Barks en Rosa kunnen zien. Goed bedacht, maar dat vind ik zelf een beetje te ver gaan. Bovendien, ze bedanken elkààr. Waar zou Barks Rosa voor moeten bedanken?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron