Een strip voor de liefhebber?

Berichtdoor Ferdi F » za feb 27, 2010 5:41 pm

DD schreef:Ja maar is het dan geen oplossing als het in een zeer kleine oplgae wordt gedrukt?

Dat klinkt natuurlijk als een eenvoudige oplossing, maar was het maar zo simpel.
Om winst op een blad te maken moet je toch een redelijke oplage hebben. Hoe meer exemplaren je van een blad drukt, hoe lager de drukkosten per nummer worden. Als je dus een kleinere oplage hebt en hogere drukkosten (per nummer), moet je prijs omhoog doen om nog winst op zo'n blad te kunnen maken. En dat maakt het voor de consument weer minder interessant om te kopen. En denk aan advertentiekosten. Hoe groter de oplage van een blad, hoe meer een adverteerder betaalt voor een advertentiepagina. Bij een kleine oplage, zullen je advertentie-inkomsten dus ook lager uitvallen.
Voor een grote uitgeverij is het dus niet echt interessant om zo'n blad te maken.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor kwok » za feb 27, 2010 6:03 pm

Als je gewoon een blad van 3,75 maakt op duck out formaat. Of gewoon z'on willie wortel blad met een infomatief stukje. Komt er trouwens nog een nr.?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za feb 27, 2010 7:25 pm

De enige oplossing om het rendabel te houden lijkt mij dan om zoiets op internet te publiceren. Dan komen er geen drukkosten bij kijken. Het is alleen de vraag of mensen willen betalen voor iets wat alleen digitaal beschikbaar is.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwok » za feb 27, 2010 7:34 pm

Ik niet
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » za feb 27, 2010 7:50 pm

Ik ook niet. Ik wil het in mijn verzameling hebbn. En ik denk dat, dat voor menig verzamelaar geldt.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Appie Aap » za feb 27, 2010 7:59 pm

Dat de uitgaves digitaal zijn heb ik geen problemen mee. Alleen houd ik niet zo van digitaal betalen :P
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Fuzzy » za feb 27, 2010 8:00 pm

Ik ben van plan om de Amerikaanse hardcover te kopen van Scrooge McDuck his life & times, hier zit wel veel info bij, als ik op inducks kijk bij de softcover zie ik dat er bij elk verhaal wel 1 of meer paginas aan info bij zit. Zoiets als dat zou ik ook leuk vinden in de Nederlandse uitgaven, de inleidingen in de beste verhalen serie zijn hierbij vergeleken echt mager. Ik weet niet hoe dit bij andere nederlandse verzamelalbums zit? Ik koop deze niet zo vaak aangezien ik de meeste verhalen al heb. De laatste 2 delen uit de beste verhalen serie hadden maar een korte inleiding.
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za feb 27, 2010 8:06 pm

Dat is gewoon, net als bij de Gemstone edities, het verhaal met "Making Of" van Rosa zelf erbij. Gewoon het stukje achterin de oude Uncle Scrooge (286-295), met nog wat nieuwe informatie.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za feb 27, 2010 8:52 pm

Sommige uitgaves hadden wel meer informatie. De '50 korte avonturen van...' reeks heeft een heel verhaal over de figuur waar het over gaat. De auteurreeks geeft informatie over de auteurs. De Rosa-reeks had wat extra informatie en zeker ook het '75 jaar filmster' album over Donald Duck. Hierin is dus zeker wel vooruitgang te bespeuren.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Vorige

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron