Wat is het verhaal quiz

Berichtdoor Dubbelduck » ma maart 01, 2010 8:35 pm

Misschien is het leuk om, naast de wie is de tekenaar quiz, een andere quiz te hebben: raad het verhaal. Want dit forum is tenslotte niet alleen bedoelt om te discussiëren in ellenlange topicberichten, maar ook om te plezier te maken/hebben.
Net als bij de wie is de tekenaar quiz gaat de beurt door naar degene die het verhaal geraden heeft. Als er meerdere versies van het verhaal zijn, moet je erbij zeggen wie het heeft geschreven en getekend. Voor degene die aan de beurt is: je geeft wat informatie over het verhaal: een korte beschrijving is sowieso nodig. Verder kan je bijvoorbeeld informatie geven over de schrijver en/of tekenaar en over wie er in het verhaal voorkomen. Hieronder wat informatie over het eerste verhaal:
In dit verhaal wordt er iets vreemds met de Duck gedaan door een nogal oude man. Dagobert blijkt een afstammeling te zijn van een koning. Dit verhaal is geschreven door een wereldberoemd persoon, die helaas zijn 100ste verjaardag niet meer mee kon maken. Het verhaal is getekend door iemand die nou niet echt goed de tekenstijl van die wereldberoemde persoon na kan doen. Het verhaal is op de één of andere manier gerelateerd aan een verhaal dat in Donald Duck nummer 9 is verschenen.
Ik hoop dat dit genoeg info is!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DuckBoy » ma maart 01, 2010 9:06 pm

Het verhaal heet Zijne majesteit Dagobert Duck, is getekend door Don Rosa en is in nederland in albumvorm versschenen in volgens mij oomdg 56
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma maart 01, 2010 9:31 pm

Het is "Koning Dagobert de Eerste", met als originele titel "King Scrooge The First", geschreven door Carl Barks (1901-2000) en getekend door Daan Jippes (1948-).
Het heeft een D 2004-code.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di maart 02, 2010 12:36 pm

Dubbelduck schreef:Als er meerdere versies van het verhaal zijn, moet je erbij zeggen wie het heeft geschreven en getekend. [...] Het verhaal is getekend door iemand die nou niet echt goed de tekenstijl van die wereldberoemde persoon na kan doen.

Ik denk dat Dubbelduck de Strobl-versie van "King Scrooge the First" bedoelt.

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++71-01

Maar het was ook helemaal niet de bedoeling dat Strobl's tekenwerk op dat van Barks zou lijken! Strobl moest gewoon het verhaal uittekenen.

Nieuwe opgave: In dit verhaal ontdekt Oom Dagobert een geldpakhuis dat als twee druppels water op zijn eigen geldpakhuis lijkt. Het verhaal speelt zich o.a. af in Duitsland, Italië en Turkije.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » di maart 02, 2010 12:46 pm

Huh! Ik dacht dat de Ducks nog nooit in Turkije waren geweest. Nu ben ik wel erg benieuwd :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel P » di maart 02, 2010 1:27 pm

Ik ken minstens twee verhalen waarin de Ducks naar Turkije reizen. Verder is er een Barks-verhaal waarin Oom Dagobert op zoek gaat naar een beroemde schat uit de Turkse geschiedenis. Ik kan links geven, maar raden is leuker.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » di maart 02, 2010 1:37 pm

Michiel P schreef:Ik ken minstens twee verhalen waarin de Ducks naar Turkije reizen. Verder is er een Barks-verhaal waarin Oom Dagobert op zoek gaat naar een beroemde schat uit de Turkse geschiedenis. Ik kan links geven, maar raden is leuker.

Wil je dan tenminste de links geven van de verhalen waarvan je weet dat ze niet met deze quiz te maken hebben?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel P » di maart 02, 2010 2:18 pm

Nee, want dan verklap ik misschien te veel over de quiz. Ik vind dat je maar even moet wachten. Er mag natuurlijk wel geraden worden!
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » di maart 02, 2010 2:30 pm

Ok ik wacht :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Appie Aap » di maart 02, 2010 4:29 pm

Is het misschien 'De schat van Croesus' of 'The Treasury Of Croesus' van Don Rosa? :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 4:52 pm

He ja! Volgens mij wel! Hoe weet jij dat?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di maart 02, 2010 5:12 pm

Michiel P schreef:Nieuwe opgave: In dit verhaal ontdekt Oom Dagobert een geldpakhuis dat als twee druppels water op zijn eigen geldpakhuis lijkt. Het verhaal speelt zich o.a. af in Duitsland, Italië en Turkije.

Appie Aap schreef:Is het misschien 'De schat van Croesus' of 'The Treasury Of Croesus' van Don Rosa? :)

Helemaal goed! In dat verhaal ontdekt Dagobert het geldpakhuis van koning Croesus. Ik hoopte dat jullie in de war zouden raken met het geldpakhuis van Govert Goudglans.

Link: http://disneycomics.free.fr/Ducks/Rosa/ ... loc=D94012

In welk ander verhaal van Don Rosa reizen de Ducks ook naar Turkije? En in welk Barks-verhaal ontdekt Oom Dagobert een beroemde schat uit de Turkse geschiedenis?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 6:02 pm

In Rosa's "De Verdwenen Bibliotheek van Alexandrie" en Barks' "De Steen der Wijzen".
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di maart 02, 2010 6:33 pm

Duckfan van Down Under schreef:In Rosa's "De Verdwenen Bibliotheek van Alexandrie"

Klopt! Link: http://disneycomics.free.fr/Ducks/Rosa/ ... loc=D92380 (blz. 13-14)

Duckfan van Down Under schreef:en Barks' "De Steen der Wijzen".

Nou, dat antwoord is niet helemaal fout. Waarom denk jij dat dat verhaal iets met Turkije te maken heeft? Maar eigenlijk bedoel ik een ander Barks-verhaal. Hint: Hij heeft het niet zelf getekend.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 6:59 pm

Michiel P schreef:
Duckfan van Down Under schreef:en Barks' "De Steen der Wijzen".

Nou, dat antwoord is niet helemaal fout. Waarom denk jij dat dat verhaal iets met Turkije te maken heeft?

Ik dacht dat het verhaal zich in Turkije afspeelde.
Laatst bijgewerkt door Duckfan van Down Under op wo maart 03, 2010 4:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron