Stripvervolgen op tekenfilms

Berichtdoor admin » wo maart 03, 2010 5:03 pm

Uit het topic 'DD 2010-09':

2010-02-28 01:58:36, Rubberduck schreef:
Bas schreef:Met Bambi-verhalen zit je qua niveau sowieso al gauw wat jonger, denk ik.

Nou, dat hoeft niet persé. Ik denk bijvoorbeeld zelfs dat de film volwassenen meer aan zal spreken dan kinderen. (Ik denk dat vooral het tempo, de karakterontwikkeling en de onderliggende thematiek meer door volwassenen wordt gewaardeerd.) Ik heb in de jaren '80 een vervolgverhaal gelezen in DD over "Bambi's kinderen" (oude krantenstrip). Dat was helemaal niet kinderachtig. Het kan dus wel. Gewoon door blijven gaan!

Overigens zie ik de laatste tijd weer wat meer de intentie in DD om meer op de Disney-films aan te sluiten. Vooral in 'Weet wat je zegt' heb ik een aantal maal figuren langs zien komen uit (helaas) vergeten films, zoals Oliver & Co en Frank en Frey. Dat vind ik een goede ontwikkeling. Persoonlijk zou ik graag weer eens een verhaal van De Speurneuzen willen lezen. Het zou leuk zijn om dan ook weer wat beter bij Basil's karakter uit de film aan te sluiten.

Laatst stond er een korte strip van De Reddertjes in DD. Nou is dat één van mijn favoriete films, maar liever zie ik een echt lang avontuur. En dan met Bernard en Bianca in-character. (Bernard is degene die bang is om te vliegen,. bijvoorbeeld.) Zit dat erin?

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22047#p22047

2010-02-28 12:37:10, Bas schreef:Het tempo van Bambi is inderdaad een stuk trager. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan hoe bijvoorbeeld een druppeltje van een blaadje valt. Overigens zit dat element ook in ons verhaal :) Ik weet niet of ik binnenkort nog een Bambi uit het brein kan persen, want zoals ik al zei, zo inspirerend vind ik het figuur nou ook weer niet, hoe mooi de film ook is.

De Speurneuzen is ook een van mijn favorieten! Toevallig heb ik een wat langer verhaal met deze figuren in de koker, maar vind maar eens de tijd om het uit te werken... Als we het dan toch over persoonelijke voorkeur hebben, Thom is geen liefhebber van deze film, maar we plaatsen die verhalen (gelukkig) wel! Ik hou vooral van die vochtige donkere Londense sfeer.

Zonder indirecte medewerkers te willen afvallen... de laatste Reddertjes-revival vond ik persoonlijk ook niet zo geslaagd. Een langer avonturenverhaal waarin je een echt intrige kan uitwerken lijkt me ook meer op zijn plaats. En het is inderdaad belangrijk dat de figuren in-character blijven!

McDuck Menu schreef:Bambi was wel leuk om te lezen, mooi tekenwerk ook. Het leek inderdaad meer op de film dan voorgaande Bambi verhalen, die me vaak wat kinderlijk overkwamen. Ook kan ik me uit die verhalen vaag cross-overs herinneren tussen de Oude Heks, de 7 Dwergen, Sneeuwwitje en Bambi. (Kan dat kloppen?)

In veel oude verhalen zijn inderdaad crossovers met de Zeven Dwergen, meneer Beer, Pinokkio en voornamelijk Knabbel en Babbel. Al is het voornamelijk Stampertje die in deze verhalen voorkomt. Bambi blijft denk ik toch een moeilijk personage om striptechnisch echt uit te werken. Het is en blijft natuurlijk gewoon een hert, zonder menselijke eigenschappen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22060#p22060

2010-03-02 18:48:31, Bas schreef:
Rubberduck schreef:@ Bas:

Wat dat betreft heb ik me erover verbaasd dat er nooit Nederlandse verhalen zijn gemaakt over Robin Hood. Dat is nou bij uitstek een figuur waar je veel mee kunt als schrijver. Daarbij kun je héél veel humor halen uit de schurk, prins Jan, het mama's kindje, en zijn kruiperige hulpje Slis. Omdat de film heel episodisch verteld is, kun je als schrijver makkelijker avonturen invoegen die de verhaallijn van de film niet schaden.

Ik heb eigenlijk geen idee waarom Robin Hood nooit zo is opgepakt op stripgebied. Misschien eens het overwegen waard, bijvoorbeeld wanneer de dvd weer opnieuw uitkomt. Maar mijn jeugdfilm blijft De Speurneuzen, dus daar ga ik me eerst maar eens aan wagen!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22179#p22179

2010-03-03 03:05:18, Rubberduck schreef:Nou, je hoeft toch niet persé te wachten tot er weer een DVD uitkomt? Net zoals je aan de slag bent gegaan met Bambi, zou je ook aan de slag kunnen gaan met Robin Hood. Het leent zich gewoon heel goed voor nieuwe avonturen, waar je heel wat meer mee kunt dan Bambi.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22213#p22213
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron