Hoeveelste ben je?

Berichtdoor DordrechtDuck » zo jul 25, 2010 2:40 am

Je bent wel een reiziger niet? En meegewerkt aan verhalen, echt mooi werk denk ik. Fascinerende verhalen, en als je in nederland woon, kom ik langs hoor. Maar, waarom terug. Heimwee?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Robb_K » zo jul 25, 2010 5:40 am

DordrechtDuck schreef:Je bent wel een reiziger niet? En meegewerkt aan verhalen, echt mooi werk denk ik. Fascinerende verhalen, en als je in nederland woon, kom ik langs hoor. Maar, waarom terug. Heimwee?

Na meest zomers en soms kerstvakantie in Nederland met mijn familie, ik heb zelf bezoeken naar Europa gemaakt. De zomer heb ik de middelbare school afgewerkt en in mijn eerste drie zomers tijdens de universiteit, (1966, 1967, 1968 en 1969), Ik heb de hele drie maanden vakantie, reizen door geheel Europa, met Nederland als uitvalsbasis. In 1975, begon ik te werken als econoom en milieu-ingenieur als onderaannemer van grote ingenieursbureaus (zoals DHV, DMJM, enz.) op de Verenigde Naties en de Wereldbank ontwikkelingsprojecten in Afrika, het Midden-Oosten en het Verre Oosten. Ik werkte aan projecten met hen tot 1989, toen ik begon ook te werken voor de Deense Disney Comics (Gutenbeghus). Ik had al gewerkt voor de Nederlandse Disney (Oberon) in mijn vrije tijd, te beginnen in 1985. Ik werkte in Jordanië (3 projecten -6 jaar,), Soedan (2 projecten-4 jaar), Ethiopië, Egypte (2 projecten 3 jaar), Marokko, Sierra Leone, Syrië, India, en Maleisië. Ik woonde in Nederland een groot deel van de 3-maanden van "rust en vrije tijd" elke jaar (weg van het project locatie).

In 1986 ben ik begonnen op de verhalen samenwerken met Jan Gulbransson (en ook opleiding in de tekening met zijn hulp). Ik woonde in Den Haag (Archipelbuurt) en bracht ook enkele maanden per jaar in Muenchen, aan het werken met Jan. In 1989 heb ik mijn tijd verdeeld tussen Den Haag, Muenchen en Kopenhagen, Denemarken (woon er voor 4-5 maanden-werken voor de Deense Disney Comics). Ik deed dat tot 1995, toen Egmont ontslagen veel schrijvers. Daarna keerde ik terug naar de VS en werkte voor Turner Feature Animation en Warner Brothers Feature Animation op tekenfilms.

Ja, het is leuk om te werken op en manier dat is gewoon aanraking met een editor via de post of een e-mail. Ik kan bezoeken met vrienden en familie maken in verschillende delen van de wereld, en nog steeds werken.

Ik BEN heimwee naar Nederland, en hoop die er te wonen opnieuw beginnen binnen twee of drie jaar of zo. Ik wil veel meer werk voor Sanoma te doen, en, naar ik hoop, om opnieuw te beginnen met Egmont. Ik ben ook van plan om te gaan werken met andere Europese werkpartners te werken op andere (niet-Disney) projecten (met inbegrip van Graphic Novels met dierlijke personages, maar ook mysterie verhalen met menselijke personages). Ik hoop ook snel worden gewerkt aan een tijdschrift of internet strip van mijn eigen.

Meest waarschijnlijk is, zal ik woon in Zuid-Holland (Den Haag gebied), of eventueel in de buurt van Haarlem. Ik zal blij zijn om jij te ontmoeten, en toon je mijn collectie. Ik ken een aantal McDrakers persoonlijk, met inbegrip van (Henrieke, McDuck Menu, Daniel 73, Ei, Sander Dijkhuis, DD, Rik van Sloneker, Bolderbast, Keesie, en misschien een paar anderen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DordrechtDuck » zo jul 25, 2010 12:48 pm

Dus je kent al een hoop mcdrakers persoonlijk? Allemaal uit hetzelfde wereldje van strips? Als je in Nederland woont, kom ik langs. Je ken zowieso een boek over jezelf schrijven: De avonturen van Robb_K :-) In ieder geval heel leuk dat je er moeite voor neemt zulke uitgebreide berichten schrijft.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Robb_K » zo jul 25, 2010 9:44 pm

DordrechtDuck schreef:Dus je kent al een hoop mcdrakers persoonlijk? Allemaal uit hetzelfde wereldje van strips? Als je in Nederland woont, kom ik langs. Je ken zowieso een boek over jezelf schrijven: De avonturen van Robb_K :-) In ieder geval heel leuk dat je er moeite voor neemt zulke uitgebreide berichten schrijft.

Je zou roemen me voor het verstrekken van gedetailleerde antwoorden op uw vragen over mij, maar we hebben ontvoerd deze draad en het zeer off-topic genomen. Ik heb dit alleen gedaan omdat ik niet wil een publieke post met mijn e-mail adres te maken, en dit forum heeft geen persoonlijke boodschap functie.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rubberduck » ma jul 26, 2010 2:18 am

Michiel P schreef:
Robb_K schreef:Ik hield de meeste van mijn Nederlandse strips in Den Haag.

DordrechtDuck schreef:Het is dus ook zo dat die boeken de oorlog hebben overleefd als ze in Den Haag waren opgeslagen.

Welke oorlog? Vietnam? Irak? Kosovo? Afghanistan? Irak? Hoe lang bestaat het weekblad?

:lol: :lol: :lol:

Ik lig toch altijd weer krom om die droge opmerkingen van jou!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Kwekje » ma aug 16, 2010 11:46 pm

Misschien was het de "80 jarige oorlog" met Spanje. Hoewel die geen 80 jaar duurde.

Hoelang wel ?

Wie weet dat ?

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Redmess » di aug 17, 2010 4:33 am

Uit het hoofd: 83?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » di aug 17, 2010 4:36 am

Redmess schreef:Uit het hoofd: 83?

En ik dacht dat *ik* nog laat op was! :lol:
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » di aug 17, 2010 6:46 pm

jeetje, werken jullie niet? Ik moest er om 5 uur alweer uit
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Daniel73 » di aug 17, 2010 6:59 pm

DordrechtDuck schreef:jeetje, werken jullie niet? Ik moest er om 5 uur alweer uit

Ze hebben vast nachtdienst. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » di aug 17, 2010 8:36 pm

68 jaar; er was een periode van vrede; het twaalf-jarig bestand.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DordrechtDuck » di aug 17, 2010 11:58 pm

Of geen!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Redmess » wo aug 18, 2010 1:42 am

Nee, ik heb vakantie momenteel.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Kwekje » wo aug 18, 2010 2:05 pm

Ridder ter Geit schreef:68 jaar; er was een periode van vrede; het twaalf-jarig bestand.

Dit antwoord is helemaal goed :)

Vraag B: Ik heb inderdaad nacht diensten en/of wisselende diensten ;)

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Kwekje » wo aug 18, 2010 2:08 pm

DordrechtDuck schreef:jeetje, werken jullie niet? Ik moest er om 5 uur alweer uit

Ojee da's behoorlijk vroeg :o Wat doe je ? Vrachtwagen chauffeur denk ik :)

Mijn vriendin staat om 6 uur naast 'r bed :)

Vind ik ook erg vroeg ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron