Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Robb_K » wo jul 21, 2010 8:57 pm

Misschien zijn er andere McDrakers onder de top 200 collecties, die niet hebben ingeschreven hun collecties.

Ik heb bijna alle Amerikaanse Disney "grappige dieren" stripboeken uitgegeven vanaf hun start in 1940 tot het einde van Gemstone (andere dan sommige Gold Key en Whitman) - (dat zijn duizenden boeken).

Ik heb ook Nederlandse "Donald Duck Weekblad", bijna compleet vanaf 1973-2007, plus verspreid boeken uit de vroege jaren 1970, en een paar honderd onderwerpen uit de jaren 1960 en 1950. Daarnaast heb ik de meeste van de "Donald Duck Extra" tot 2007, plus veel van de "Stripgoed". Ik heb ook de meeste van de "Groot Winterboeken" en "Groot Vacantieboeken", en de meeste van de "Mickey Maandbladen". Ook heb ik ongeveer 2/3 van de "DD Beste Verhalen", en "Oom Dagobert" Albums. Buiten dat, ik heb alle "Dubbelalbums", veel van de "DD en Andere Verhalen", en een aantal giveaways en bijzondere boeken.

Afgezien van dat, ik heb ongeveer duizend Deense "Anders And" en "Anders And Extra", en bijna vijfhonderd Duitse "Micky Maus". Plus, ik heb veel Italiaanse "Il Topolino De Oro" (Gottfredson groote boeken), en ongeveer 20 "Mega 2000".

Ik weet zeker dat mijn totale verhalen (ondanks een eerlijk bedrag van overlapping vanuit het ene land naar het andere) zou me in de top 200 van de geregistreerde collecties (had ik maar geregistreerd). Maar, ik heb niet de tijd om het harde werk van het hen individueel te doen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DD » wo jul 21, 2010 9:17 pm

Het is jammer dat je geen tijd hebt. Ik had je collectie graag willen zien.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 21, 2010 9:43 pm

Ik denk dat dat je makkelijk in de top 50 plaatst.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » wo jul 21, 2010 11:44 pm

O Ja! En ik heb ook een aantal "DD Grappigste Avonturen".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Redmess » do jul 22, 2010 12:00 pm

Ik heb ook een aardige verzameling, zo'n 15 jaargangen Ducks, een stapel Donald Duck als... strips, wat pockets en andere DD albums.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DordrechtDuck » do jul 22, 2010 11:59 pm

Robb_K heeft alleen geen geld meer:-) Hoe kom je aan zo'n prachtige verzameling zeg. Gewoon goede inkomsten en kopen maar? Of jarenlang elke rommelmarkt bezoeken en op koninginnedag een paar mooie kopen doen? Je kan ook in een ander topic foto's plaatsen van je verzameling, misschien een idee om een indruk te geven?

Ikzelf heb weekbladen vanaf 1955 t/m 1969 enkele honderden (nog niet geindexeerd) en vanaf 1970 t/m 2007 compleet (Nog enkele indexeren) En van 2008/heden druk bezig met completeren dmv rommelmarkt/Marktplaats
Dan heb ik pockets 3e serie bijna compleet (nog een stuk of 20)

Ik heb ook nog 2 willie wortel puzzelparade, een mickey maandblad, en een LTB. Maar dat is alleen voor de heb. Wil zelf niet teveel van onze oom afwijken, daarom vooral DONALD DUCK.

O, bijna vergeten, heb ook grappigste avonturen t/m 111 (mis er nog 20, wederom niet geindexeerd) Ben ook altijd druk met werk, sport en vooral werk jah. Ben chauffeur en dan ben je vroeg weg en laat thuis. En dan me gezinnetje nog. Je ziet het wel, het is nu 12 uur, en om 5 uur gaat de wekker weer. Ik ben weg, ajuus
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 23, 2010 4:45 pm

Een jarenlang abbonement heeft ook wel eens resultaat.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » vr jul 23, 2010 10:07 pm

Ik ben niet rijk! En ik heb niet gekocht mijn stripboeken tegen hoge prijzen. In de vroege jaren 1950, I "geërfd" alle 1940 Disney stripboeken van mijn oudere neven, die leefde met ons mee. Onze ouders en grootouders kochten onze USA stripboeken gedurende die vroege jaren 1950, zoals ze werden gepubliceerd. Na mijn neven en nichten te lezen, ze gaf ze aan me voor mijn "collectie". Tegelijkertijd, Nederland bezochten we elke zomer. Mijn ouders en ooms en tantes gekocht DD Weekblad voor mij en mijn Nederlandse neven en nichten. Ik hield de meeste van mijn Nederlandse strips in Den Haag.

Ik heb stripboeken gekocht in de USA en in Nederland die naar voren kwamen. In de jaren 1970, ben ik begonnen met het kopen van Nederlandse strips tweedehands voor 10 cent, en grotere boeken voor maximaal 50 of 75 hebben gekocht . Centi al mijn Nederlandse stripboeken tweedehands (tegen zeer lage kosten) in de Rommelmarkt, van de tweede hand in strip boekenwinkels (vooral in Leiden en Den Haag).

Mijn Deense boeken kwam uit een vrije abonnement had ik voor het werken voor Gutenberghus / Egmont. Mijn Duitse boeken heb ik gekocht in Duitsland in tweedehands winkels.

Ik heb minder betaald dan de marktprijs voor mijn USA "Carl Barks Library", en Another Rainbow ingebonden boeken, door pre-orderen voordat er vrijkomen.

Ik kan geen foto's van mijn collectie. Ik heb geen eigen (en nooit) eigenaar van een camera.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DordrechtDuck » za jul 24, 2010 12:50 am

Mooi verhaal hoor, wat is je leeftijd als ik mag vragen? En heb je nog nageslacht die het ook weer erft van je. Het is dus ook zo dat die boeken de oorlog hebben overleefd als ze in den haag waren opgeslagen. En waar ben je het meest trots op? Jammer dat je geen camera hebt. Maargoed, het lijkt me prachtig om je collectie te zien, alleen woon je niet in Nederland begreep ik uit eerdere berichten. Ik weet zeker dat je een van de meest bijzonderste collecties hebt van McDrake.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Michiel P » za jul 24, 2010 1:24 am

Robb_K schreef:Ik hield de meeste van mijn Nederlandse strips in Den Haag.

DordrechtDuck schreef:Het is dus ook zo dat die boeken de oorlog hebben overleefd als ze in Den Haag waren opgeslagen.

Welke oorlog? Vietnam? Irak? Kosovo? Afghanistan? Irak? Hoe lang bestaat het weekblad?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Redmess » za jul 24, 2010 1:40 am

Ik neem aan dat hij de laatste oorlog *in* Nederland bedoeld, i.e. de Tweede Wereldoorlog.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Robb_K » za jul 24, 2010 4:40 am

DordrechtDuck schreef:Mooi verhaal hoor, wat is je leeftijd als ik mag vragen? En heb je nog nageslacht die het ook weer erft van je. Het is dus ook zo dat die boeken de oorlog hebben overleefd als ze in den haag waren opgeslagen. En waar ben je het meest trots op? Jammer dat je geen camera hebt. Maargoed, het lijkt me prachtig om je collectie te zien, alleen woon je niet in Nederland begreep ik uit eerdere berichten. Ik weet zeker dat je een van de meest bijzonderste collecties hebt van McDrake.

Ik ben 62 jaar oud. Ik heb geen kinderen. Mijn USA boeken uit de jaren 1940 overleefde de Tweede Wereldoorlog, omdat ze waren gevestigd in Winnipeg, Manitoba,Canada, NIET in Den Haag. Sommige van mijn Nederlandse stripboeken uit de jaren 1950 nam ik terug met mij naar Canada en de VS. Dat waren meestal alleen de Nederlandse Weekbladen met verhalen had ik niet al in mijn USA stripboeken (die door Nederlandse tekenaars, of de mooiste covers van Nederlandse tekenaars). De anderen, vertrok ik met mijn oom en tante in Den Haag. Ik nam een aantal van hen met mij, bij bezoeken in latere jaren. Maar helaas, waren veel weggegooid door mijn tante, toen mijn neven en nichten, volwassen worden.

Ik ben niet trots op mijn collectie - van bepaalde boeken meer dan anderen. Maar, ik geniet meer van mijn Barks en Gottfredson verhalen, evenals die van mijn vrienden, en vriendelijke collega's: Jan Gulbransson, Freddy Milton, Daan Jippes, Frank Jonker Mau en Bas Heymans, Santiago Scalabroni, Gorm Transgaard, Ulrich Schroeder, Henrieke Goorhuis en snel te worden, Tim Artz. En, natuurlijk, ik ben trots op de comic boeken met verhalen die ik aan heb gewerkt (ik ben ook op de tweede plaats gesteld in het Jan Gulbransson Disney Hall of Fame ingebonden boek).

Als volwassene heb ik ook gewoond in Nederland 2-4 maanden per jaar, of zo, vanuit 1976 tot 1985. En, ik woonde het hele jaar in Nederland vanuit 1986 tot 1994. Ik begon te werken bij Oberon (DD Weekblad) in 1985. Ik woonde ook 2-4 maanden van elk jaar, in Nederland vanuit 1995 tot 2008. En in 2009 was ik er voor slechts 6 weken, als ik had om te zorgen geven aan mijn zieke moeder. Dit jaar, helaas kan ik niet bezoeken, maar ik moet vaststellen, mijn moeders huis te houden voor het verhuren van. Ik hoop dat ik misschien een verblijf van drie maanden in Nederland volgend jaar, en spoedig daarna, om terug te gaan wonen er bestendig. Als ik dat doe, zal ik eindelijk al mijn comic collectie op maar een werelddeel, allemaal in Nederland. Dan, misschien u zelf kan het zien.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Daniel73 » za jul 24, 2010 4:28 pm

Ik vraag me af wat de toekomst wordt van al die collecties. Helemaal als men vrijgezel is. Straks is Inducks een complete index, maar zijn de uitgaven verloren gegaan. Ik zou niet weten aan welke opvolger ik mijn collectie zou kunnen doorgeven, om het bewaard te laten blijven. Ik verzamel voor de toekomst. Maar is er wel een toekomst? Iedereen verzamelt, maar er is nergens een museum of archief. Ik zou mijn verzameling het liefst aan een museum afstaan dat ze conserveert en beschikbaar houdt voor onderzoekers.

Wat betreft het zijn van de "hoeveelste" denk ik anders dan vroeger. Als ik kinderen had gehad, zou ik ze liever een wit papier geven dan een Donald Duck. Ik zou ze stimuleren om zelf creatief te zijn, in plaats van andermans creativiteit te hamsteren.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » za jul 24, 2010 4:36 pm

Daniel73 schreef:Ik zou mijn verzameling het liefst aan een museum afstaan dat ze conserveert en beschikbaar houdt voor onderzoekers.

Het is mogelijk om je verzameling in bruikleen te geven aan het Nederlands Stripmuseum in Groningen. Of je zou de verzameling kunnen doneren of nalaten. Het Stripmuseum heeft beheert een (klein) aantal collecties van Nederlandse stripverzamelaars. Die worden geïndext o.a. met het oog op onderzoek. Het focus van het museum ligt wél bij Nederlandse strips.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jul 24, 2010 6:08 pm

Michiel P schreef:Het is mogelijk om je verzameling in bruikleen te geven aan het Nederlands Stripmuseum in Groningen. Of je zou de verzameling kunnen doneren of nalaten.

Ik heb een nieuw topic aangemaakt, waarin ik heb gereageerd:

Verzameling en toekomst
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1647
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten