Hoeveelste ben je?

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Karel » wo mei 23, 2012 4:17 pm

Volgens mij is die vraag wel heel moeilijk. Dan moet hij tussen al die duizenden duck zeggen welke hij niet en wel gelezen heeft.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Duck » wo mei 23, 2012 4:20 pm

Karel schreef:Volgens mij is die vraag wel heel moeilijk. Dan moet hij tussen al die duizenden duck zeggen welke hij niet en wel gelezen heeft.

Eigenlijk bedoelik gewoon een "ongeveer-aantal" het hoeft echt niet op het nummer precies, maar gewoon een gokje/percentage. ;)
'K ben echt te nieuwsgierig....
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Karel » wo mei 23, 2012 4:22 pm

Als hij ooit zijn hele duck verzameling moest uitzoeken (zoals toen hij ze op inducks heeft gezet) dan is hij jaren bezig.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor snowmansion » wo mei 23, 2012 5:18 pm

Ik denk dat het opzich wel makkelijk te zeggen is of je alles gelezen hebt of niet.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Kwekje » do mei 24, 2012 12:27 am

Hoi hoi, :)

Nee hoor ik heb lang niet alles gelezen ;)

Zelfs maar heeel weinig :)

Zeg maar zo'n 25% hooguit heb ik gelezen, het is echt teveel om aan te beginnen ;)

Ook zit het inderdaad in mijn vaders kant die voorliefde voor Disney, en dan ook vooral tijdens WOII want toen kon er niet zoveel maar aangezien mijn vader ook familie heeft in Amerika was het daar in die tijd helemaal in de DD :)

Oud-ooms en oud-tantes die er nu niet meer zijn hebben ze erg netjes bewaard en allemaal op volgorde, dus toen ik die hele partij kreeg heb ik ze niet gelezen maar alleen gekeken of er iets ontbrak (wat niet het geval was) en ze meteen weer terug in de "touwen" gedaan ;)

Ja, heel veel van die duck verzamelingen bundelden ze in die tijd met touwen bijeen :)

Er zijn mensen die weleens gezegd hebben dat ik het moet laten taxeren omdat het weleens ontzettend veel waarrde kan hebben, want het ziet er allemaal nog erg goed uit voor de datum.

Maar zo'n taxatie is best duur (400,- / 500,-) en dan zal ik er ook een extra verzekering voor moeten afsluiten.

Overigens is het wel zo dat ik schijn te beschikken over "kapitaal".

Dat had ik nooit gedacht met oude buitenlandse pakketten duck ;)

Maarja, het enige wat ik wel heel erg zou vinden is brand, maar dan heb ik het gelukkig nog verdeeld over 4 huizen.

Ik heb echt een uit de hand gelopen hobby hoor ;) Met m'n CD's is het al net zo erg.

Ik heb mijn woonkamer helemaal vol zitten aan de muren zoals te zien op foto's op mijn site.

Totaal ongeveer 300 meter aan CD's achter elkaar, en de zolder -tig dozen, en een opslag 12 kuub.

Dus ja... verzamelaar zonder grenzen mag je wel zeggen ;)

Moet momenteel wel een beetje op passen want ik hou ook van auto's en rijd er al een hele poos 3 ipv gewoon 1, en dan ook nog eens geen "gewone auto's" maar 2 sportwagens en een V6 2.5i Leder bekleed airco, open dak verwarmde stoelen spiegels ruiten etc etc.... Beetje duur dat wel (elke maand verzekering en belasting is toch snel zo'n 200 Euro per maand.

2 X Honda Prelude 1 X Mitsubishi Galant.

Owh, nieuwsgierig is niet erg hoor ;)

Groetjes :D
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Michiel Q » do mei 24, 2012 3:39 pm

Kwekje schreef:Maar er komt wel een tijd dat ik van heel veel oude ducks en ander Disney materiaal af wil. Het staat nu verdeeld over 4 huizen en 1 opslagplaats.

Kwekje schreef:Verzamelaar zonder grenzen mag je wel zeggen. Moet momenteel wel een beetje op passen want ik hou ook van auto's en rijd er al een hele poos 3 ipv gewoon 1.

Verzamel je ook huizen, dan? Want daarvan heb je er blijkbaar ook al vier. ::shock:
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Karel » do mei 24, 2012 3:42 pm

Kortom, hij verzamelt duckies, auto's, CD's en huizen ;)
Ik sta trouwens totaal niet hoog 980, maar ja toch besteed in bijna elke week 5 tot 10 euro aan dd's, dus mijn verzameling groeit!
http://coa.inducks.org/browsecollec.php?sortbycode=1&user=Karel
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Duck » do mei 24, 2012 4:27 pm

Karel schreef:Kortom, hij verzamelt duckies, auto's, CD's en huizen ;)
Ik sta trouwens totaal niet hoog 980, maar ja toch besteed in bijna elke week 5 tot 10 euro aan dd's, dus mijn verzameling groeit!
http://coa.inducks.org/browsecollec.php?sortbycode=1&user=Karel

Hoe oud ben je?
Ik ben 14 en sinds een jaar ben ik echt bezig mt verzamelen.
Toen ik (bijna precies een jaar geleden) mijn verzamelin op inducks zette stond ik 1109e, nu sta ik 855.
Enne, ik geef ook zoiets 5-10 p.w uit aan DD's! ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Karel » do mei 24, 2012 5:10 pm

Ik ben 15 en begon een halfjaar (tot jaar) geleden met verzamelen. Eerst las ik altijd wel de Donald Duck want ik ben abonnee. Ik vond de Donald Duck altijd super leuk en koopte soms weleens een nieuw boek. Maar een halfjaar geleden op mijn verjaardag (10 januari) kwam m'n neef (InfoDD) heel de dag en toen zij hij dat er een winkeltje is met heel veel Donald Duckjes. Dit winkeltje http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=4&t=2349. Toen ik samen met m'n neef daar op 10 januari voor het eerst kwam besteede ik bijna al m'n verjaardags geld aan Duckjes! Daarna ben ik erachter gekomen wie Don Rosa is en dat hij het levensverhaal van Oom Dagobert heeft getekend. Ik vond hem sinds toen een super tekenaar. En als ik elke week naar het winkeltje ga, kijk ik altijd of er Don Rosa's liggen (ik koop ook Duckjes van andere tekenaars). Sinds toen zijn mijn neef en ik Donald Duck verslaafd!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Kwekje » zo mei 27, 2012 2:54 am

Nee nee ;) Ik spaar geen huizen :P Mijn duck's liggen verspreid over mijn huis, mijn ouderlijk huis, mijn zus haar huis en bij mijn oom, en dan nog een opslag van 9 kuub ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor snowmansion » di mei 29, 2012 12:10 am

Je bent dus ondertussen al aan het sparen voor 1 grote villa? :)
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Kwekje » di mei 29, 2012 10:56 pm

snowmansion schreef:Je bent dus ondertussen al aan het sparen voor 1 grote villa? :)

Was het maar waar ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor jan Baksteen » wo mei 30, 2012 12:06 am

In het buitenland is het wel mogelijk dat goedkoop voor elkaar te krijgen!
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Kwekje » wo mei 30, 2012 8:56 pm

Dat is helemaal waar ;)

Zou best graag in Duitsland willen wonen :D
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Re: Hoeveelste ben je?

Berichtdoor Otto » za okt 27, 2012 11:10 am

Tijd voor een update; ik sta momenteel 312e (van de 4035). Dat is an sich niet slecht maar ik heb ooit 217e gestaan dus ben aan het zakken op de ranglijst :( Mijn verzameling groeit dus niet hard genoeg ::!:
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten