Censuur

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 10, 2010 9:02 pm

Zoals jullie vast wel weten is het Jonker-kerstscenario mede deels afgekeurd door het hele oorlogsgedoe. Nou vraag ik me af, waar zit de grens? De Franse Revolutie is nog genoemd in DD Extra 4 1/2. In mijn fanficties zitten beide Wereldoorlogen, zou dat kunnen? De Tweede Wereldoorlog was meer dan 65 jaar geleden, dus de enige manier dat de lezertjes erover weten is via school of heel oude grootouders. De Eerste Wereldoorlog was nog eerder.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo apr 11, 2010 2:13 pm

Duckfan van Down Under schreef:In mijn fanficties zitten beide Wereldoorlogen, zou dat kunnen?

Ik vind van niet. De kinderen die de strips lezen nemen wel eens een voorbeeld aan hun stripheld. Als je daar schietpartijen in gaat zetten, zouden ze dus dat voorbeeld kunnen gaan volgen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo apr 11, 2010 2:36 pm

Toch was er een niet al te oude Nederlands ingesproken Donald Duck videoband, die ik per ongeluk op de rommelmarkt kocht (hij zat in een hoesje van Fantasia), met hierop een tekenfilm die uitgebreid toont hoe Donald Duck als piloot in de oorlog een heel leger Jappanners uitschakelt!

Ik heb er niet zo'n moeite mee. Als kindertjes Donald Duck als soldaat zien gaan ze echt niet zelf echt vechten en schieten. Spelen dat ze soldaat zijn doen volgens mij de meeste kinderen sowieso al wel eens vroeg of laat.

Maar Duckfan doelde er denk ik op of het van de Nederlandse redactie zou mogen. En hij stelt niet dat Donald Duck zelf soldaat is.
Tja, volgens hun huidige citeria niet. Tenminste, het is ook weleens gebleken dat deze criteria gissingen van een redactielid waren naar waarom Jonkers kerstverhaal misschien was afgekeurd.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo apr 11, 2010 8:28 pm

Ridder ter Geit schreef:En hij stelt niet dat Donald Duck zelf soldaat is.

Toch, in DuckTales had hij dienstplicht. Ligt er ook een beetje bij in de buurt. Trouwens, in de Tweede Wereldoorlog is er heel veel propaganda gekomen, zoals Der Fuehrer's Face. Ook verschillende Mickey-strips, en Taliaferro-gags gingen over de oorlog. In het Wist Je Dat topic heb ik er een genoemd.
Trouwens, over mijn fanfictie in de Oorlogen:
WW I: verhaal. Dagobert wordt het leger ingestuurd, een nieuwe poging van zijn zusters om hem van zijn geld-manie af te helpen (in 1908 gebeurde er ook al zoiets). Maar de Grote Oorlog breekt uit, en Dagobert wordt naar Europa gestuurd. Hier ontmoet hij Oma Duck, die iets nieuws wilde naast een leven lang boerin zijn. Ook een mytische man waarachter een voorspelling huist. "Hij die precies in het midden van de eeuw wordt geboren, zal precies 200 jaar oud worden." Hij was net met pensioen en vond de geraniums maar saai. Ook ontmoet hij weer Barl Carks' over-overgrootvader, die er per ongeluk is gekomen. Dagobert koopt zichzelf en Oma uit de Oorlog, en de bejaarde weet mee te vluchten. Dit laat Carks achter...*

WW II: kleine verwijzing in het begin van Opa Carks' leven.
"Over de eerste 8 jaar kan ik me niet veel herinneren... Er was iets met een hoop Duitsers en een of andere Oostenrijker... En nog een Oostenrijker, maar die was een stuk aardiger." (Adolf Hitler en Otto van Drakenstein)

*Tja, niet iedereen leeft tot ze hoogbejaard zijn. Nogal donker misschien, maar wel realistisch. Mijn tante bijvoorbeeld, stierf op 39-jarige leeftijd aan kanker. Hoewel we dan wel het Vrolijk uit de slogan kunnen schrappen...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 11, 2010 8:45 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Ridder ter Geit schreef:En hij stelt niet dat Donald Duck zelf soldaat is.

Toch, in DuckTales had hij dienstplicht.

In DuckTales ging Donald zelf vrijwillig bij de marine.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ridder ter Geit en 22 gasten