welke verhalen zijn leuk?

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo maart 05, 2008 11:44 pm

Eén van mijn favoriete verhalen is nog steeds het Oom Dagobert avontuur. Hij slaat in dit verhaal zijn geld op in bomen. Prompt wordt dit natuurlijk gekapt door de Zware Jongens met een enorme rooimachine.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Goudglans » do maart 06, 2008 8:13 pm

Ik vind eigenlijk alleen alle Duck verhalen erg leuk. De rest lees ik wel maar vind ik meestal niet zo leuk, maar toch nog de moeite waard.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 07, 2008 3:25 pm

DD schreef:Ik vind Mickey en Goofy verhalen sowieso al saai.

Dat is jammer. Er zijn veel goede verhalen met Mickey en Goofy gemaakt. Een mooi Mickey-verhaal vind ik "De rivier des tijds" uit Pocket 65. Daarin wordt duidelijk wat er met Steamboat Willie is gebeurd (de boot waarop Mickey werkte in het allereerste tekenfilmpje):

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2243-1

Veel Italiaanse verhalen met Mickey zijn goed. De Deens verhalen in de pockets zijn inderdaad vaak bagger.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 07, 2008 3:26 pm

Big Bad Wolf schreef:Eén van mijn favoriete verhalen is nog steeds het Oom Dagobert avontuur. Hij slaat in dit verhaal zijn geld op in bomen. Prompt wordt dit natuurlijk gekapt door de Zware Jongens met een enorme rooimachine.

Jij bedoelt 'The Paul Bunyan machine', uit Beste Verhalen 114:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++28-01
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » vr maart 07, 2008 5:44 pm

Rockerduck schreef:
DD schreef:Ik vind Mickey en Goofy verhalen sowieso al saai.

Dat is jammer. Er zijn veel goede verhalen met Mickey en Goofy gemaakt. Een mooi Mickey-verhaal vind ik "De rivier des tijds" uit Pocket 65. Daarin wordt duidelijk wat er met Steamboat Willie is gebeurd (de boot waarop Mickey werkte in het allereerste tekenfilmpje):

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2243-1

Veel Italiaanse verhalen met Mickey zijn goed. De Deens verhalen in de pockets zijn inderdaad vaak bagger.

Dat verhaal staat in een van de weinige pockets die ik heb, maar ik vond (vind) het drie keer niks. Maar dat zal mijn smaak zijn, het verhaal op zich is zeker niet slecht maar ik heb de pockets nooit boeiend gevonden.
Maar er zijn zat goede Mickeyverhalen! Denk maar aan de verhalen van Floyd Gottfredson, die kan je toch echt niet saai noemen. Van de 'oudere' verhalen heb ik er jammer genoeg maar weinig gelezen, maar Jippes' eerste verhaal, met die kraaien, is ook steengoed. Al gaat het mij daar meer om het tekenwerk dan om het verhaal!
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 07, 2008 7:45 pm

Henrieke schreef:Dat verhaal staat in een van de weinige pockets die ik heb, maar ik vond (vind) het drie keer niks. Maar dat zal mijn smaak zijn, het verhaal op zich is zeker niet slecht maar ik heb de pockets nooit boeiend gevonden.

Ik vond het verhaal zo mooi filmisch in beeld gebracht. Vooral die eerste bladzijden, bijvoorbeeld die overgang van de kolkende rivier naar Mickey's gootsteen. Dat soort overgangen zie je weinig in Disney-strips. De inkleuring vind ik ook erg sfeervol in combinatie met de tekeningen, bijvoorbeeld de haven in de vroege ochtend. En het acteerwerk tussen Boris en Mickey. Ik heb dubbel gelegen om die scène waarin Mickey ontdekt dat ze op een oude circusboot varen.

Henrieke schreef:Maar er zijn zat goede Mickeyverhalen! Denk maar aan de verhalen van Floyd Gottfredson, die kan je toch echt niet saai noemen. Van de 'oudere' verhalen heb ik er jammer genoeg maar weinig gelezen, maar Jippes' eerste verhaal, met die kraaien, is ook steengoed. Al gaat het mij daar meer om het tekenwerk dan om het verhaal!

Ik vind niet alle verhalen van Floyd Gottfredson goed. De allervroegste verhalen vind ik meestal niet zo. 'Koning van Medioka' vond ik een spannend verhaal. 'Het vreemdelingenlegioen' was ook sterk. Bij hem vind ik het zo mooi dat hij zoveel verschillende soorten honden als bijfiguren gebruikt, in plaats van altijd diezelfde standaard-langoren die je normaal ziet.

Van Gottfredson staat me vooral Sylvester Shyster (Silvester Slibber) bij, de vijand uit het allereerste verhaal. "The kind of a guy who'd stick a knife in your back, then have you arrested for carryin' concealed weapons." Prachtig!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » za maart 08, 2008 12:24 am

Rockerduck schreef:
Henrieke schreef:Dat verhaal staat in een van de weinige pockets die ik heb, maar ik vond (vind) het drie keer niks. Maar dat zal mijn smaak zijn, het verhaal op zich is zeker niet slecht maar ik heb de pockets nooit boeiend gevonden.

Ik vond het verhaal zo mooi filmisch in beeld gebracht. Vooral die eerste bladzijden, bijvoorbeeld die overgang van de kolkende rivier naar Mickey's gootsteen. Dat soort overgangen zie je weinig in Disney-strips. De inkleuring vind ik ook erg sfeervol in combinatie met de tekeningen, bijvoorbeeld de haven in de vroege ochtend. En het acteerwerk tussen Boris en Mickey. Ik heb dubbel gelegen om die scène waarin Mickey ontdekt dat ze op een oude circusboot varen.

Misschien moet ik hem binnenkort eens herlezen, en op die dingen letten. Ik vind de verhalen uit de pockets vaak ook te ingewikkeld, misschien ben ik te stompzinnig ervoor :p Maar goed, zelfs van mijn grote held Barks vind ik een behoorlijk deel van de verhalen weinig aan. Ook hier ligt het weer voornamelijk aan de tekenstijl ben ik bang. Een verhaal lees ik één keer, ook al is het steengoed, een plaatje kan ik honderd keer naar kijken.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo maart 09, 2008 3:17 am

Henrieke schreef:Ik vind de verhalen uit de pockets vaak ook te ingewikkeld, misschien ben ik te stompzinnig ervoor :p

Raar, ik vind ze vaak opvallend simpel. :P Maar misschien ben ik wel te superieur... *kuch kuch*

Henrieke schreef:Maar goed, zelfs van mijn grote held Barks vind ik een behoorlijk deel van de verhalen weinig aan. Ook hier ligt het weer voornamelijk aan de tekenstijl ben ik bang. Een verhaal lees ik één keer, ook al is het steengoed, een plaatje kan ik honderd keer naar kijken.

Ik kan uren naar een plaatje van Barks kijken.... Nou ja, geen uren, maar toch zeker wel enkele minuten... Nou ja, geen minuten dan, maar toch wel een paar seconden... ;)

Nee, serieus: ken je dat verhaal 'Vacation time' van Barks? 'Donald Duck als kampeerder'? Die natuur en die dieren? Dat moet jou toch aanspreken?

Mooi vind ik ook de Boze Wolf-verhalen van Dick Materna uit de jaren '70 en '80. Niet zijn latere verhalen, die vond ik gemakzuchtig en afgeraffeld. Maar hier een voorbeeld van een mooie pagina:

Afbeelding

Afbeelding

Mooi vind ik ook de Broer Konijn van ene Carlos:

Afbeelding

En de vroegere Mau Heymans:

Afbeelding

Afbeelding
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » zo maart 09, 2008 10:51 am

Rockerduck schreef:Nee, serieus: ken je dat verhaal 'Vacation time' van Barks? 'Donald Duck als kampeerder'? Die natuur en die dieren? Dat moet jou toch aanspreken?

Gelukkig ken ik die ja! Prachtig, prachtig! Ik heb vorige week een berg Barksplaatjes aan vrienden doorgemaild, die ik eerder al uit wat albums gescand had. Gewoon om naar te kijken. Sommige van de houdingen/plaatjes zijn gewoon bizar, als je er over nadenkt. Dat mis ik in veel strips! Nouja, omdat jij het bent, heb ik ze ook even op een pagina gezet. Het zijn een hoop plaatjes om te laden, je bent gewaarschuwd!

http://henrieke-fotos.livejournal.com/

Ik vind Barks tot aan ergens begin jaren vijftig geweldig. Een aantal verhalen van later zijn goed, maar de tekenstijl van de figuren zelf spreekt me niet echt aan.

De platen die je hierboven post behoren allemaal tot mijn favorieten. De oude verhalen van Jippes en Milton zijn ook geweldig, net als Jippes' Mickeyverhalen. De recente verhalen van Jippes vind ik weer niks, qua tekenstijl.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma maart 10, 2008 1:40 am

Henrieke schreef:Nouja, omdat jij het bent, heb ik ze ook even op een pagina gezet.

Speciaal omdat ik het ben? Je vleit me! :P

Henrieke schreef:Ik vind Barks tot aan ergens begin jaren vijftig geweldig. Een aantal verhalen van later zijn goed, maar de tekenstijl van de figuren zelf spreekt me niet echt aan.

Ik zou zeggen: qua tekenstijl tot midden jaren '50. Daarna krijg je eerst de (te) lange eenden en daarna vervlakken de tekeningen.

Henrieke schreef:De recente verhalen van Jippes vind ik weer niks, qua tekenstijl.

De recente Duck-strips van Jippes zijn te druk, vind ik.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma okt 27, 2008 6:30 pm

Rockerduck schreef:
DD schreef:Ik vind Mickey en Goofy verhalen sowieso al saai.

Dat is jammer. Er zijn veel goede verhalen met Mickey en Goofy gemaakt. Een mooi Mickey-verhaal vind ik "De rivier des tijds" uit Pocket 65. Daarin wordt duidelijk wat er met Steamboat Willie is gebeurd (de boot waarop Mickey werkte in het allereerste tekenfilmpje):

http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2243-1

Veel Italiaanse verhalen met Mickey zijn goed. De Deens verhalen in de pockets zijn inderdaad vaak bagger.

Mag ik daar iets meer over weten?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma okt 27, 2008 6:37 pm

Duckfan van Down Under schreef:Mag ik daar iets meer over weten?

Wat wil je weten?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma okt 27, 2008 8:06 pm

Over dat verhaal met "Steamboat Willie" in pocket 65.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma okt 27, 2008 11:15 pm

Duckfan van Down Under schreef:Over dat verhaal met "Steamboat Willie" in pocket 65.

Nou, ga het lezen, zou ik zeggen! Dan kom je er vanzelf achter. Anders verraad ik straks nog hoe het afloopt...

Je kent vast wel het tekenfilmpje 'Steamboat Willie', toch? Het allereerste filmpje van Mickey Mouse dat in 1928 in de bioscoop werd uitgebracht, én het allereerste tekenfilmpje met geluid. 'Steamboat Willie' is de naam van de stoomboot waarop Mickey als hulpje van kapitein Boris Boef meevaart. In de strip wordt het wrak van de boot ontdekt en gaan Boris en Mickey samen proberen het te bergen...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di okt 28, 2008 4:53 pm

Nu alleen nog die pocket ergens tegenkomen...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron