welke verhalen zijn leuk?

Berichtdoor Goudglans » di okt 28, 2008 6:15 pm

Als je hem erg graag wil kan je hem waarschijnlijk ook nog wel vinden op marktplaats.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo okt 29, 2008 6:40 pm

Volgens mij was 'Plane Crazy' het allereerste Mickey-filmpje en was 'Steamboat Willy' het allereerste filmpje met geluid.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » wo okt 29, 2008 8:23 pm

Ridder ter Geit schreef:Volgens mij was 'Plane Crazy' het allereerste Mickey-filmpje en was 'Steamboat Willy' het allereerste filmpje met geluid.

Dat klopt, daarom zei ik ook dat 'Steamboat Willie' de eerste was die uitgebracht werd.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » do okt 30, 2008 4:39 pm

Rockerduck schreef:
Ridder ter Geit schreef:Volgens mij was 'Plane Crazy' het allereerste Mickey-filmpje en was 'Steamboat Willy' het allereerste filmpje met geluid.

Dat klopt, daarom zei ik ook dat 'Steamboat Willie' de eerste was die uitgebracht werd.

Ei heeft vernomen dat kort na 'Steamboat Willie' ook onder 'Plane Crazy' geluid is gezet.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr okt 31, 2008 1:45 am

Ei schreef:Ei heeft vernomen dat kort na 'Steamboat Willie' ook onder 'Plane Crazy' geluid is gezet.

Dat klopt. 'Plane Crazy' en 'Galoppin' Gaucho' waren al gereed toen Walt Disney The Jazz Singer in de bioscoop zag en besloot dat zijn eerste filmpje met zijn nieuwe figuur geluid moest hebben. 'Steamboat Willie' is toen met geluid opgenomen en uitgebracht, en naderhand is onder de twee andere filmpjes alsnog geluid gezet.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr okt 31, 2008 4:33 pm

Ah, ik wist niet dat 'Plane Crazy' pas later dan 'Steamboat Willy' was uitgebracht. Weer wat geleerd.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » vr okt 31, 2008 4:38 pm

Rockerduck schreef:'Plane Crazy' en 'Galoppin' Gaucho' waren al gereed toen Walt Disney The Jazz Singer in de bioscoop zag en besloot dat zijn eerste filmpje met zijn nieuwe figuur geluid moest hebben. 'Steamboat Willie' is toen met geluid opgenomen en uitgebracht, en naderhand is onder de twee andere filmpjes alsnog geluid gezet.

Zijn "eerste filmpje met zijn nieuwe figuur" is 'Plane Crazy'.

Meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Plane_Crazy
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » za nov 01, 2008 1:51 am

Ei schreef:
Rockerduck schreef:'Plane Crazy' en 'Galoppin' Gaucho' waren al gereed toen Walt Disney The Jazz Singer in de bioscoop zag en besloot dat zijn eerste filmpje met zijn nieuwe figuur geluid moest hebben. 'Steamboat Willie' is toen met geluid opgenomen en uitgebracht, en naderhand is onder de twee andere filmpjes alsnog geluid gezet.

Zijn "eerste filmpje met zijn nieuwe figuur" is 'Plane Crazy'.

Meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Plane_Crazy

Zit nou es niet wéér zo te zeiken. Je hebt toch gelezen wat ik gezegd heb?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » za nov 01, 2008 2:25 am

Als we Wikipedia kunnen vertrouwen is "Steamboat Willie" niet het eerste uitgebrachte Mickey Mouse-filmpje. "Plane Crazy" werd namelijk al geluidloos uitgebracht op 15 mei 1928 en "Steamboat Willie" pas op 18 november 1928. (De eerste titel is trouwens een woordspeling op 'plain crazy'.)

Wat wil dat nou zeggen, dat zo'n filmpje wordt 'uitgebracht' ('released')? De clou is namelijk dat "Plane Crazy" wel vertoond werd, maar dat Disney er niet in slaagde een distributeur voor te vinden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Film_release
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » za nov 01, 2008 3:23 am

Michiel P schreef:Als we Wikipedia kunnen vertrouwen is "Steamboat Willie" niet het eerste uitgebrachte Mickey Mouse-filmpje. "Plane Crazy" werd namelijk al geluidloos uitgebracht op 15 mei 1928 en "Steamboat Willie" pas op 18 november 1928. (De eerste titel is trouwens een woordspeling op 'plain crazy'.)

Wat wil dat nou zeggen, dat zo'n filmpje wordt 'uitgebracht' ('released')? De clou is namelijk dat "Plane Crazy" wel vertoond werd, maar dat Disney er niet in slaagde een distributeur voor te vinden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Film_release

Dat is wat ik de hele tijd zeg: dat 'Steamboat Willie' het eerste filmpje is dat uitgebracht werd in de bioscoop. Wat zijn we lekker off-topic geraakt met deze volslagen zinloze discussie.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 24, 2009 6:59 pm

Om weer terug te gaan naar het onderwerp:

-Ik vind Rosa-verhalen leuk. Detail-rijk, lang, humoristisch. Vooral het levensverhaal is prachtig, dat de verandering van Dagobert van kleine dreumes tot superzakenman beschrijft.
-Ik vind Duck Power-verhalen leuk. Ze zijn echt science-fictionachtig, niet gewoon met een raket hier en een tijdmachine daar.
-Ik vind lange series leuk. Korte verhalen heb je zo uit, met lange series ben je tijden bezig.
-Ik vind Barks-verhalen leuk.
-Ik vind superheldenverhalen leuk.

Het mooiste verhaal dat ik ooit gelezen heb is: 'de kluizenaar van Villa Duck.'
Daarna komen(niet op volgorde): 'De argonaut van Witte Kwelling-kreek', 'terug naar Klondike', 'de bronnen van de maan'(duck power), Ultraheroes en Wizards of Mickey (beiden series), 'Strijd tussen de sterren'(pocket 114), 'Onenigheid kent geen tijd'(extra 10-2002), en kerstfeest voor krotdorp.

Weet iemand nog verhalen die je gelezen moét hebben?
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor huugduck » za jan 24, 2009 7:24 pm

Ik vind de reis avonturen van dagobert heele leuke verhalen
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 06, 2009 5:01 pm

Ik vindt deze verhalen leuk:
-Lange, Barks verhalen.
-Lange, Rosa verhalen.
-12 pagina Vicar verhalen.
-Levens verhalen.
-Ruimte (t/m 30 pagina's, 4 stroken) verhalen.
-Terug in de tijd verhalen, zo eentje als Rota's viking verhalen ;)
Later meer... :P
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr mei 27, 2011 9:56 pm

Ik vind:

Oom Dagobert verhalen persoonlijk wel leuk, maar dan moeten niet altijd de zware jongens er bij inbetrokken worden. ik vind stadavonturen ook erg leuk, en kerstverhalen van de DD zit altijd een bepaalde sfeer in, meestal goed getekend en leuke verhalen!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Vorige

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron