Sparen of verzamelen???

Berichtdoor Duck » za mei 14, 2011 6:21 pm

bij mij is ook pocket 121 en 123 best los bij de kaft ,zoals bij meerdere van jullie,waardoor komt dat eigenlijk?(ik dacht gewoon dat ik ze te vaak gelezen had en mee had genomen in de auto,want ik vind deze 2 leuke pockets,ik weet trouwens niet of dat de eerste keer toen ik hem open maakte ook zo was want dat is toch wel 5 jaar geleden)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 6:34 pm

Duck schreef:bij mij is ook pocket 121 en 123 best los bij de kaft ,zoals bij meerdere van jullie,waardoor komt dat eigenlijk?(ik dacht gewoon dat ik ze te vaak gelezen had en mee had genomen in de auto,want ik vind deze 2 leuke pockets,ik weet trouwens niet of dat de eerste keer toen ik hem open maakte ook zo was want dat is toch wel 5 jaar geleden)

nou, ik heb met beide pockets geen problemen! alleen die van nr.121 zit een scheurtje in......
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 14, 2011 7:32 pm

121 is de enige pocket waarbij er bij bmij een blaadje los zit. De eerste pagina van het eerste verhaal. Alleen bij de eerste druk van The Life and Times of Scrooge McDuck is dat nog erger. Die valt echt uit elkaar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 10:08 pm

bij mij valt pocket 120 (de kerstroof) helemaal uit elkaar! heel veel blaadjes zitten los! en wat blijkt nu: die donald duck pocket zit gewoon met plaksel aan de kaft vast! en hij was nieuw!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » za mei 14, 2011 10:59 pm

Ui schreef:
Daniel73 schreef:
Sparen is iets niet gebruiken, maar apart houden voor later.

Mijn indruk is dat "sparen" meer duidt op zuinig zijn en geldwaarde. Als je dan zegt dat niet je niet spaart maar verzamelt, zal men denken dat je verzameling in zuurvrije hoesjes in een donkere ruimte liggen te wachten op de dag dat je ze gaat inruilen voor geld.

"niet je niet spaart"??? Ui snapt er niets van. (snotter) Een poging om het citaat te vertalen naar iets begrijpelijks:
Mijn indruk is dat "sparen" meer duidt op zuinig zijn en geldwaarde. Als je dan zegt dat je spaart, zal men denken dat je verzameling in zuurvrije hoesjes in een donkere ruimte ligt te wachten op de dag dat je ze gaat inruilen voor geld.

De Zwarte Schim schreef:maar als er bv een nieuwe katrien, dd extra of duck out, scheurkalender etc in de winkel ligt, denk ik niet gelijk: die moet ik nu kopen! die moet ik gewoon in mijn bezit hebben! dat doe ik niet.

Ui laat steeds meer publicaties in de winkel liggen. Ui verzamelt niet meer. Ui probeert wel zuinig te zijn op wat reeds is gekocht. Maar laatst kroop een kat een kast in en toen... (huil huil)

Heeft die kat je toch mooi van die papiervisjes afgeholpen!!!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 15, 2011 4:09 am

Ik verzamel noch spaar. Ik koop wat me leuk lijkt om te lezen. Het enige wat ik compleet wil hebben, is de Beste Verhalen-serie. De rest kan me gestolen worden. (M.a.w.: er mogen gerust gaten in een serie vallen.) Ook zou ik graag de Weekbladen 1952-1979 nog compleet krijgen (1980-2002 is al compleet), maar daarover maak ik me weinig illusies.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 15, 2011 10:30 am

Wat zoek je nog van de BV? Ik heb er nog wat liggen. Ik hoef ze niet meer want er staan veel verhalen in die ook in het weekblad staan en die heb ik vanaf 1970-nu bijna compleet. (nog 3 nummers van 1970-1972 en vanaf 2008 tot nu nog een stuk of 30)
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor kwuk duck » zo mei 15, 2011 12:06 pm

Ik doe het allebei, maar bij sommige meer dan De ander. Omvouwe vind Ik ronduit barbaars alleen lekker in d
De zon een duckie lezen is geen probleem.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » zo mei 15, 2011 12:47 pm

DordrechtDuck schreef:
Ui schreef:Ui probeert wel zuinig te zijn op wat reeds is gekocht. Maar laatst kroop een kat een kast in en toen... (huil huil)

Heeft die kat je toch mooi van die papiervisjes afgeholpen!!!

Dat zeg je nu pas. Had Ui dit geweten, dan had Ui de kat niet met vastgebonden pootjes in een afvalcontainer gedumpt. (snotter)
Elke keer als iemand een kat mishandelt, zegt het volk: "Welke schoft doet nu zoiets?" Terwijl Ui denkt: "Ah, weer een stripverzamelaar."

kwuk duck schreef:Omvouwe vind Ik ronduit barbaars alleen lekker in [de] zon een duckie lezen is geen probleem.

Wat is comfortabeler dan het lezen van een omgevouwen Donald Duckie in de zon? Helaas wordt het papier er lelijk van. (snik)
Een groot nadeel in het sparen/verzamelen is, dat een beschadiging makkelijk is gemaakt. Wat dat betreft zouden digitale strips een uitkomst zijn. Papieren strips worden in de toekomst vergelijkbaar met stoommachines.
Lijkt zo'n handzame, omgevouwen Donald Duck niet verdacht veel op een e-reader? "Think about it," zei Ui veelbetekenend...

Over verzamelen/sparen gesproken: wie zou zijn papieren strips de deur uit doen zodra digitale strips gemeengoed zijn geworden?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 15, 2011 1:02 pm

Ik durf het zo snel niet te zeggen. De e-readers moeten dan wel heel geavanceerd zijn wil ik dat overwegen. De resolutie moet dan erg hoog zijn. Een papieren strip hoef je niet op te laden. Ook mis je dan het materiële, het omslaan van de bladzijdes en dat soort dingen. Je krijgt dan nooit meer een duckie op de mat.
Ik denk het dus eigenlijk niet.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Dubbelduck » zo mei 15, 2011 2:27 pm

De Zwarte Schim schreef:bij mij valt pocket 120 (de kerstroof) helemaal uit elkaar! heel veel blaadjes zitten los! en wat blijkt nu: die donald duck pocket zit gewoon met plaksel aan de kaft vast! en hij was nieuw!

Wat toevallig. Dat heb ik precies ook zo gehad. En wat Duck heeft gehad, heb ik ook gehad want ook bij is pocket 123 helemaal los.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo mei 15, 2011 3:34 pm

Dubbelduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:bij mij valt pocket 120 (de kerstroof) helemaal uit elkaar! heel veel blaadjes zitten los! en wat blijkt nu: die donald duck pocket zit gewoon met plaksel aan de kaft vast! en hij was nieuw!

Wat toevallig. Dat heb ik precies ook zo gehad. En wat Duck heeft gehad, heb ik ook gehad want ook bij is pocket 123 helemaal los.

dat doen ze ook bij de herdrukken! ze polakken dat boek gewoon aan de kaft vast!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 15, 2011 6:46 pm

DordrechtDuck schreef:Wat zoek je nog van de BV?

89 (als kerstdiner); 91 (als archeoloog); 103 (als stijve hark); 107 (als erfgenaam).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » zo mei 15, 2011 7:17 pm

McDuck Menu schreef:De e-readers moeten dan wel heel geavanceerd zijn wil ik dat overwegen. De resolutie moet dan erg hoog zijn.

In principe is Donald Duck Weekblad allang digitaal. Het verschil is dat Oom Thom de bestanden voor je uitprint.

McDuck Menu schreef:Een papieren strip hoef je niet op te laden. Ook mis je dan het materiële, het omslaan van de bladzijdes en dat soort dingen.

Computers worden steeds sneller. Het zoeken naar een papieren strip in een kast kan ook lang duren. En wil je per se papier, dan print je de strip op papier.
In een e-reader kun je als het ware een boekenkast aan strips plaatsen en deze overal mee naartoe nemen, zonder dat je een heftruck nodig hebt.

McDuck Menu schreef:Je krijgt dan nooit meer een duckie op de mat.

Gelukkig, want van zo'n val wordt het blad niet mooier. (snotter)

Maar het gaat Ui vooral om de vraag of de mensen de verhalen verzamelen of dat ze papier verzamelen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwuk duck » zo mei 15, 2011 7:47 pm

En hoe wordt deze dan beveiligt tegen illegaal downloaden? En wat is dan de verzamelwaarde?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten