Duckstadkrant: Bijlage bij het AD van vandaag

Berichtdoor Dubbelduck » za aug 28, 2010 11:33 am

Bij het Algemeen Dagblad van vandaag (zaterdag 28 augustus 2010) zit een speciale editie van de Duckstadkrant. Met daarin onder andere: Kruiswoordpuzzel (vraag 12 is bijv. Deze beroemde Amerikaanse striptekenaar was de bedenker van o.a. Duckstad), hitparade (met bijv. op nr. 7 Ik heb hier een brief voor Dumbella - De drie neefjes), horoscoop, column van Hugo Worst, TV gids (met bijv. Heks & The City) en nog veel meer. De bijlage is 4 bladzijden is op A3 formaat zoals het AD zelf ook altijd is.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » za aug 28, 2010 2:06 pm

Bedankt voor de waarschuwing :D Ben zo toch in de stad, dan koop ik hem ff.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » za aug 28, 2010 5:23 pm

Heb het gekocht. Hele leuke krant en heel grappig. Vooral dat stukje over Jolanda Kabaal van Glasscherven met haar gehakt :P

Alleen stom dat op de voorpagina van de AD staat dat er ook strips in zitten terwijl dat niet zo is.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za aug 28, 2010 6:29 pm

Bedankt voor de tip!

Omdat er gezegd werd dat het wel grappig is werd ik nieuwsgierig en ben ik nog gauw even naar een supermarkt in de buurt gefietst waar ze er gelukkig nog een hadden liggen. Op zich wel duur; zo'n zaterdageditie kost toch 2,40. De rest van de krant heb ik doorgebladerd, maar ik vind het AD niet zo'n goede krant, denk ik, dus ik heb alleen het Duckstad-gedeelte maar bewaard.

De Duckstadkrant is inderdaad wel humoristisch!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Dubbelduck » za aug 28, 2010 7:44 pm

DD schreef:Alleen stom dat op de voorpagina van de AD staat dat er ook strips in zitten terwijl dat niet zo is.

Dat vond ik al vreemd.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za aug 28, 2010 8:28 pm

Het is eigenlijk een soort Donald Duck promotie. Op zich leuk gedaan; de beroemde krantenpersiflage in een gewone krant. De woordspelingen met betrekking tot de echte actualiteit zijn ook een van de meest geliefde onderdelen van de Donald Duck.
Het is express wat actueler en volwassener gedaan dan in de gewone Donald Duck (doet denken aan de DONALD).
Mensen kunnen zo wel een verkeerd beeld krijgen van de inhoud van een gemiddelde gewone Donald Duck.
In promotiedingen komt heel vaak het plaatje terug van Donald en de op hol geslagen stofzuiger, uit een Barks-verhaal; ik weet niet waarom dat is (misschien toeval?).
Het stukje van Hugo Worst is wel een leuke persiflage op een column. Verder grapjes als 'Heks in de City'.
Wel ironisch dat kranten doorgaans strips hebben, maar dat uitgerekend de Duckstadkrant ze niet heeft...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za aug 28, 2010 8:32 pm

Ik zou er overigens niet nog eens 2,40 voor neertellen; vind ik toch wat te veel in verhouding tot het aanbod.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za aug 28, 2010 8:32 pm

(gezien ik die krant verder niet echt wat vind...)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Appie Aap » zo aug 29, 2010 12:04 am

Bedankt Dubbelduck! Ik ben snel nog even naar de plaatselijke kiosk geweest, maar daar waren de kranten van het AD al weg (om half 3 's middags). Gelukkig had de supermarkt ze nog!

De inhoud is erg goed en vooral bij de column van Hugo Worst heb ik hardop kunnen lachen. 'Jolanda Kabaal van Glasscherven' is bijvoorbeeld echt heel knap bedacht. Puur genieten! :D
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Donald Duck » zo aug 29, 2010 5:35 pm

Ik heb hem gister gemist, iemand die misschien nog een editie te liggen heeft?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo aug 29, 2010 8:28 pm

Ik kan je mijn editie wel opsturen. Ik heb hem toch al gelezen en ik verzamel niet echt meer van alles.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Donald Duck » ma aug 30, 2010 8:58 pm

Mocht het aanbod nog gelden, dan zou ik dat helemaal geweldig vinden! Eventueel wil ik je wel een kleine vergoeding geven hoor! Heb je de AD er ook nog bij? Of alleen de Duckstadkrant?

Als je mij even een mailtje wilt sturen dan stuur ik je mijn adres toe!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rubberduck » ma aug 30, 2010 11:29 pm

Nou, nou, nou... Men bedenkt een paar woordspelinkjes op bekende Nederlanders en herhaalt dat tot in den treure, en heel McDrake ligt meteen plat.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di aug 31, 2010 12:07 am

Donald Duck schreef:Mocht het aanbod nog gelden, dan zou ik dat helemaal geweldig vinden! Eventueel wil ik je wel een kleine vergoeding geven hoor! Heb je de AD er ook nog bij? Of alleen de Duckstadkrant?

Als je mij even een mailtje wilt sturen dan stuur ik je mijn adres toe!

De AD kan ik wel voor je uit het oud papier vissen. En ik hoef geen vergoedingen voor dit soort diensten, hoor, het is maar een kleinigheid voor mij. Ik zal het mailformulier wel even gebruiken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten