DONALD 2010-01

Berichtdoor McDuck Menu » di sep 14, 2010 9:31 pm

Ik ben benieuwd, ik vond de vorige Glossy wel grappig om te lezen. Morgen eens kopen dan. Staat alleen het Barks verhaal erin als strip, of is er ook weer een apart verhaal geschreven en getekend?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » di sep 14, 2010 10:06 pm

Er is ook weer een apart verhaal, door ComicUp getekend.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » di sep 14, 2010 10:36 pm

Nou ja, ligt er aan wat McDuck Menu met apart bedoelt. Apart in de zin van "een ander verhaal" klopt. Maar het verhaal is zelf niet apart zoals dat Grijze Bos verhaal. Het is een normale plot en ik vond het persoonlijk best saai. Verder staan er veel gags in.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » wo sep 15, 2010 9:59 am

Ik bedoelde een verhaal speciaal voor de Glossy geschreven. Maar goed om te weten, bedankt!
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » za sep 18, 2010 12:21 am

Laat ik eerst maar eens beginnen met de minpuntjes (dan hebben we dat maar gehad) en dan de complimenten.

Ik vind de glossy minder leuk en origineel dan de eerste DONALD van vorig jaar. Ik heb de indruk dat het blad deze keer gebukt gaat onder het centrale thema 'geld'. Een overkoepelend thema ontbrak vorige keer en daardoor kon het vele kanten uit. Nu heb ik het idee dat de redactie zichzelf een te grote beperking heeft opgelegd. Ook vind ik het jammer dat men de tekst voor het artikel over het personage Dagobert rechtstreeks heeft overgenomen van het album uit de '50'-albumreeks. En de redactie weet toch zelf ook wel dat het plaatje wat ze erbij hebben gezet niét Dagobert's eerste optreden was?

Verder vond ik het een mooie uitgave, al zijn mensen als Jort Kelder en Willem Middelkoop wel 'usual suspects' die je vaak al in andere media tegenkomt. Het beste vond ik ook deze keer weer de parodieën in de 'Galerij der Groten', met wederom de illustraties van Gerben Valkema als absolute uitschieter. De cover van 'Pistool' ('Revolver') is echt het einde! Wat een mooie plaat! En je kunt er duidelijk aan zien dat Valkema zelf veel affiniteit heeft met de klassieke Disney tekenfilms, net als op de illustratie bij 'Sergeant Pepper' in de eerste DONALD. Ook mooi vind ik de vele illustraties gecombineerd met foto's, zoals Donald met Fatima de Hela de Hola.

Wederom moet ik constateren dat de echte creativiteit niet meer in het Weekblad zit, maar in dit soort nevenprojecten.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za sep 18, 2010 9:40 am

Hmjah, omdat het zich als glossy nog moet bewijzen en omdat het deels volgens mij nog steeds een soort parodie op glossy's is is het wel logisch om de meest voor-de-hand-liggende types als Jort Kelder enzo erin te zetten.
Al zou het kunnen dat ze serieus de volwassen mannen markt op willen gaan. Dat had voor mij niet gehoeven, maar anderzijds, als ze iets voor de kleinere kinderen maken (Donald Duck Junior) vind ik het ook prima. Dus waarom niet een keer voor de volwassenen?
Misschien dat ik gewoo niet van dit soort bladen houdt en vind dat de volwassen man met het weekblad ook prima uit de voeten kan. Misschien is het ook zo dat ik gewoon niet weet wat ze beogen met de glossy.
Maar goed, ik zal het maar zien als een leuk extraatje en als mensen er plezier van hebben, waarom niet? Als het niets voor mij is; ik hoef het niet te kopen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Redmess » zo sep 19, 2010 1:55 pm

Ik vond de eerste DONALD stukken beter. Er stond veel meer origineel tekenwerk in, meer variatie, een veel mooier geheel. Ik ben het ermee eens dat het thema "geld" wat te beperkend was hier. De tweede glossy was niet echt slecht, maar wel minder goed dan de eerste. Ik denk dat de bredere themas uit het eerste nummer een stuk beter werken voor een leuke glossy.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Hidde » zo sep 19, 2010 6:43 pm

Ridder ter Geit schreef:Er is ook weer een apart verhaal, door ComicUp getekend.

Welke tekenaar uit de ComicUp heeft die dan getekend?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo sep 19, 2010 8:15 pm

Volgens Inducks is het Jordi Alfonso: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+29473
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Vorige

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten