Scheurkalender 2011

Berichtdoor jan Baksteen » do sep 16, 2010 9:37 am

De nieuwe scheurkalender ligt al in de winkel.
Ik denk dat ik hem straks uit school vandaan even op het station ga kopen.
Ben wel benieuwd wat er in komt te staan. Al Taliaferro verhaaltjes vind ik wel leuk, jammer dat die stripjes met ''het weekje'' de laatste tijd niet meer in het weekblad staat.
Als ik eerlijk ben heb ik nog nooit een scheurkalender gehad, dat werd mij anders te duur.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 16, 2010 4:00 pm

De scheurkalender gaat doorlopend langs de Taliaferro-krantenstrips. Ze zijn nu ergens in 1961, rond de tijd dat Otto van Drakenstein voor het eerst in de krantenstrips verscheen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » do sep 16, 2010 5:12 pm

Die van dit jaar is inderdaad 1961.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr sep 17, 2010 7:19 pm

Otto van Drakenstein? Misschien moet ik die scheurkalender dan toch ook maar aanschaffen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » vr sep 17, 2010 9:02 pm

Ik vind de grappen zelden grappig. Die van vandaag is ook weer met Otto.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr sep 17, 2010 10:54 pm

Laatst vond ik het anders briljant. Donald Duck zat met een nest jonge poejses. Otto zei dat hij aanbod had, dus dat er ook vraag moest zijn. Dus moest hij slechts zorgen voor een betere distrubutie.
Dit hield in dat ze de poesjes voor een deur zetten, aanbelden en wegrenden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » za sep 18, 2010 12:26 am

Duckfan van Down Under schreef:Otto van Drakenstein? Misschien moet ik die scheurkalender dan toch ook maar aanschaffen.

De kalender van 2010 bevatte ook stripjes met Otto. Ik vind ze wél leuk, want ik herken er de Otto van de tekenfilms in. Als je een beetje Engels kent, kun je op YouTube zoeken op 'Ludwig von Drake' om eens te vergelijken.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » za sep 18, 2010 7:25 am

Ridder ter Geit schreef:Laatst vond ik het anders briljant. Donald Duck zat met een nest jonge poejses. Otto zei dat hij aanbod had, dus dat er ook vraag moest zijn. Dus moest hij slechts zorgen voor een betere distrubutie.
Dit hield in dat ze de poesjes voor een deur zetten, aanbelden en wegrenden.

Ja en daar snapte ik dus niks van. Kun je het utleggen?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za sep 18, 2010 9:56 am

Otto is een geleerde en pakte het dus heel theoretisch in. Hij paste op een simpel praktisch probleem de kapitalistische marktwerking toe.
Dat wil zeggen dat de prijs van een product bepaald wordt door vraag en aanbod. Zoals dat als veel mensen een bepaalde oude Donald Duck willen en er zijn er weinig van, dat dan de prijs omhoog gaat.
In dit geval redeneerde Otto nog wat verder door; hij stelde dat er vraag is als er aanbod is. Gezien Donald aanbod had aan jonge poesjes, moest er wel vraag naar zijn. Dit komt vanuit het idee dat door de vrije marktwerking altijd als ergens vraag naar is, dit geproduceerd wordt. Vandaar dat de Albert Heijn alles in de winkel heeft liggen wat iemand zoal nodig heeft.
Als er dus vraag is naar wat je hebt, en aanbod ervan, dan blijf je er niet mee zitten, als het goed is. Als dit wel zo is ligt het aan de distributie, volgens Otto. Dat is de belangrijke volgende stap. Als de fabrieken produceren wat de mensen willen hebben, moet het om de plek belanden waar de mensen het kunnen vinden (zoals in de Albert Heijn), zodat de fabrieken er niet mee blijven zitten.
Als Donald dus met de poesjes blijft zitten moet hij iets aan zijn distributie doen. Ofwel ze ergens voor een deur zetten, aanbellen en wegrennen.
Feitelijk klopt het niet, omdat de vrouw achter de deur vast niet op de poesjes zit te wachten, maar Otto maakt het zo theoretisch dat het logisch klinkt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » za sep 18, 2010 2:27 pm

Ridder ter Geit schreef:Feitelijk klopt het niet, omdat de vrouw achter de deur vast niet op de poesjes zit te wachten.

En dat is dus waarom ik het niet snapte. Maar ik denk nu wel. Je ziet toch zo vaak in Amerikaanse films en tekenfilms dat ze jonge katjes in een zak voor iemands deur achterlaten. Of de bewoner er nou wel of niet op wacht, zo gaat dat (meestal) met het "aanbod" van jonge katjes.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » zo sep 19, 2010 2:38 am

DD schreef:
Ridder ter Geit schreef:Feitelijk klopt het niet, omdat de vrouw achter de deur vast niet op de poesjes zit te wachten.

En dat is dus waarom ik het niet snapte.

En dat is nu net de grap: Otto's ideeën werken meestal alleen maar in theorie. Otto is wat men ook wel een studeerkamergeleerde noemt: iemand die in theorie altijd gelijk heeft, maar geen benul heeft hoe de theorie in de echte wereld uitpakt. En dat maakt Otto nou net zo grappig, vind ik.

Dus als ik het goed heb bevat ook deze scheurkalender weer grapjes met Otto. (M.a.w.: jullie verwarren deze niet met de kalender van 2010, maar jullie zijn gewoon nu al de kalender van 2011 aan het lezen?)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo sep 19, 2010 9:08 am

Nee, eigenlijk hebben we het gewoon over de scheurkalender van 2010.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » zo sep 19, 2010 12:31 pm

Ja, de kalender die dus NU in de WC hangt :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo sep 19, 2010 1:15 pm

De kalender die nu met een touwtje aan de koelkast hier is bevestigd en waar ik iedere dag een bladzijde afscheur, de achterkant van de vorige dag en de voorkant van die van vandaag lees.

Wat altijd onhandig is; de achterkanten horen weleens duidelijk bij de dag van gisteren. Maar die lees ik in de praktijk dus altijd een dag te laat, omdat ik dan pas het blaadje afscheur. Nu maakt me dat op dit moment niet veel uit, omdat ik niet veel doe met de achterkanten. Maar een aantal jaar terug gingen de achterkanten over gebeurtenissen van die datum, jaren terug. Dan is dat dus vrij onhandig.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » di sep 21, 2010 2:45 am

Ridder ter Geit schreef:Nee, eigenlijk hebben we het gewoon over de scheurkalender van 2010.

Kijk eens hoe dit topic heet?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten