DONALD (glossy) 2010-02

Berichtdoor Hidde » do nov 25, 2010 8:14 pm

Er is weer een nieuwe glossy. De inhoud staat al op Inducks (http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FDG2010-2). Het gaat dit keer over geluk. En daarom erg veel guus geluk in dit nummer. Ook staat er een verhaal van Carl Barks in! (Gladstone's Luck) Ik vind het in ieder geval een leuk nummer.
Laatst bijgewerkt door Hidde op zo jun 19, 2011 6:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Dubbelduck » do nov 25, 2010 8:20 pm

Een foutje: in het verhaal Pech op de planken wordt er tegen Guus meneer Duck gezegd.
Een opmerking: ik vind het eigenlijk niet kunnen dat er een film poster in staat van de film 'Sint' van Dick Maas. Het blad is dan wel bedoeld voor oudere mannen (en vrouwen), maar dat betekent niet dat de glossy helemaal niet wordt gekocht door (jonge) kinderen. Wat zullen die kinderen wel niet van Sinterklaas gaan denken? Dat de film echt is en Sinterklaas echt een moordenaar is?

Afgezien daarvan vind ik het wel een leuke Glossy. Die Barks had ik nog niet :)
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 26, 2010 10:33 am

Tja, het is een blad voor volwassen mannen. Er staan heel veel artikelen in die kinderen niets aan zullen vinden en niet alle plaatjes erin zijn geschikt voor kinderen. Ik denk eigenlijk dat het vrijwel niet of helemaal niet door kinderen gekocht en gelezen wordt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Loebas » vr nov 26, 2010 12:50 pm

Donald heeft trouwens een site zag ik net: http://www.donald.nl/
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Hidde » vr nov 26, 2010 4:39 pm

Ridder ter Geit schreef:Tja, het is een blad voor volwassen mannen. Er staan heel veel artikelen in die kinderen niets aan zullen vinden en niet alle plaatjes erin zijn geschikt voor kinderen. Ik denk eigenlijk dat het vrijwel niet of helemaal niet door kinderen gekocht en gelezen wordt.

Ik lees het anders wel. Maar eigenlijk bijna alleen de strips. En ik vind het leuk om te zien hou (vind ik) mooie tekenaars tekeningen van Donald maken bij foto's. Dus eigenlijk lees ik alleen de strips en kijk ik de plaatjes. En niet de interviews en reportages. etc.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » vr nov 26, 2010 4:42 pm

Hidde schreef:om te zien hou

= om te zien hoe
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Ridder ter Geit » za nov 27, 2010 9:12 am

Dat begrijp ik dan weer wel, ja. Er zitten namelijk hele mooie tekeningen bij. Ook altijd een aantal tekeningen met Donald Duck versies van de Beatles, bijvoorbeeld en andere bekende iconen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwuk duck » zo nov 28, 2010 7:10 pm

die Monna lisa was wel een beetje raar dat heeft vind ik zo plat maar die beatles en de voorkant van Bad zijn wel leuk.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » ma nov 29, 2010 3:31 am

Heb 'm gezien in de winkel en heb 'm lekker laten staan. Dat is jammer, want de vorige twee heb ik wel gekocht en die vond ik erg leuk. Maar ik denk dat ook hier de druk van te veel produceren in te korte tijd zich weer gaat wreken. In de vorige nummers hadden alle artikelen en rubrieken een erg duidelijke link met Disney en/of Donald Duck zelf. Dat maakt het blad óók leuk voor mensen die normaal gesproken helemaal niet van dat soort onzin-glossy's houden, zoals ik. Die connectie ontbrak in dit nummer totaal. De fraaie tekeningen van Donald (of, in dit geval, Guus) die in vorige nummers geïntegreerd waren met de verschillende artikelen, ontbraken dit keer volledig. Het resultaat is een typische lopende-band mannen-glossy met een zeer beperkt aantal pagina's die iets met Disney te maken hebben. Jammer. Gemiste kans.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » ma nov 29, 2010 7:12 pm

kwuk duck schreef:die Monna lisa was wel een beetje raar dat heeft vind ik zo plat maar die beatles en de voorkant van Bad zijn wel leuk.

Vooral de voorkant van Bad :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Hidde » za jan 29, 2011 5:07 pm

Ik heb een grote blunder gezien bij de kleur van het Barks verhaal. Het colbertje van Guus is op de eerste pagina rood en op de tweede pagina blauw!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten