Nieuwe strips

Berichtdoor lijster » za maart 03, 2007 1:28 am

Roddelflop informatie:

Komende strips
http://roddelflop.wordpress.com/komende-strips/
week 04 t/m week 52

Vanaf vandaag in de winkel (week 8) donderdag 22 februari 2007
http://roddelflop.wordpress.com/2007/02/22/week-8/
derde serie pockets deel 135
lijster
 

Berichtdoor coolojw » za maart 03, 2007 12:58 pm

een nieuwe duck power volgende week al!!!!!!!!!
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor papa gaai » wo jun 06, 2007 12:12 am

Van Roddelflop:
Donald D(r)uck dinsdag 5 juni 2007

De Donald Duck redactie heeft het maar druk. Dit jaar zijn er twee jubileums te vieren, wat ieder weer een nieuwe uitgave met zich meebrengt. Daarnaast zijn er de ‘gewone’ uitgaven die moeten worden gemaakt. Stripschrift sprak met Thom Roep, hoofdredacteur Donald Duck, over wat er dit jaar allemaal gaat verschijnen.


Dit jaar kunnen we vieren dat de Donald Duck 55 jaar geleden voor het eerst is uitgebracht. Daarnaast is het alweer 60 jaar geleden dat Carl Barks het personage Dagobert Duck bedacht.

Het 55-jarig jubileum wordt gevierd met een speciale uitgave rond week 43. Deze zal een 42-pagina tellend verhaal van Jan Kruse bevatten. Hierin komen veel bekende plekken van Amsterdam in voor, Thom Roep: “Zeg maar, van de Dam tot aan het Waterlooplein.” Tekenaar Carlos Mota heeft hiervoor zelfs allerlei boeken over Amsterdam voor laten ‘overvliegen’. Naast Amsterdam doet het verhaal ook Willemstad op Curaçao aan.
De cover is van de hand van Daan Jippes.

Zoals we al eerder melden, komen er ook weer een paar thema-Ducks aan. Één daarvan is een nummer over Michiel de Ruyter, dit is nummer 25 van dit jaar. Deze zal een verhaal bevatten geschreven door Evert Geradts en getekend door Sander Gulien. Verder maakte Harry Balm eerder al een portret voor in de ‘Galerij der Groten’ van Michiel Adriaanszoon de Snuyter.

Daarnaast is er dan nog dat andere jubileum. Het is 60 jaar geleden dat Dagobert Duck zijn eerste avontuur beleefde, dit was het verhaal Christmas On Bear Mountain. Vandaar dat er een speciaal album verschijnt van 132 pagina’s. Dit zal geen deel worden uit de serie ‘Oom Dagobert, avonturen van een Steenrijke Eend‘, maar is een op zichzelf staand album.
Thom Roep: “Daarin staat een selectie van hoogtepunten van verhalen waarin Dagobert een hoofdrol speelt. Gemaakt door Carl Barks, Don Rosa, Marco Rota en andere grootheden.”
Ook deze uitgave zal een cover getekend door Daan Jippes krijgen. Deze keer is er zelfs een gouden omslag!

Vertelde we je afgelopen vrijdag al dat de Extra Donald Duck Extra 7,5 binnenkort weer verschijnt, nu weten we dat er weer een lang verhaal van Don Rosa in komt te staan.

Tenslotte zijn er nog wat namen gevallen voor de Donald Duck avonturenserie. Tekenaars waar in ieder geval nog een album over verschijnt zijn:
- Wanda Gattino, een leerling van Daniel Branca
- Paul Murry
- Romano Scarpa
- Federico Pedrocchi, de eerste Italiaanse tekenaar die wel wat weg heeft van Alfred Taliaferro
Of Alfred Taliaferro zelf nog een deel krijgt, is nog niet zeker: “Op zich wel, maar dan zou ik moeten kijken of er ook lange afleveringen van zijn Duck-grappen bestaan. Voor zijn korte grappen is deze reeks niet geschikt. Ik ga daar eens achteraan.”, aldus Thom Roep.
Een andere mogelijkheid is nog een album van Endre Lukács, maar: “Er bestaan niet zoveel langere verhalen van zijn hand om een album van 96 pagina’s te vullen. Bovendien beschikken we niet over origineel werk van hem, wat inhoudt dat we moeten gaan reproduceren aan de hand van oude nummers.”

Bron: Stripschrift - Donald Duck jubileert uitvoerig

http://roddelflop.wordpress.com/2007/06/05/donald-druck/
papa gaai
 

Berichtdoor mcprul » wo jun 06, 2007 11:37 am

42 Pagina's in het jubileum nummer? Wow! Hoe lang is eigenlijk het langste verhaal ooit van Nederlandse bodem? En van Mota heb ik niet zo veel, maar hij kan wel erg goed tekenen.

Afbeelding

Alleen jammer dat hij geen zelf getekende balloons gebruikt...
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jun 06, 2007 5:16 pm

Een speciaal jubileum-album van Dagobert met de 'beste' verhalen van Rosa, Barks, Rota etc.? Hmm... dat klinkt als wéér een staaltje ouderwets herdrukken. Ik had gehoopt op een album vol met *nieuwe* verhalen, zoals ze dat in andere landen doen als er iets te vieren valt. Maar in plaats van een samekelijke nieuwe taart krijgen we opgewarmd oud gebak. Oom Dagobert had het zelf niet beter kunnen bedenken.

De Grappigste Avonturen-reeks glijdt verder af. Het verval is ingezet met Santanach in deel 17. Zelfs Scarpa kan zo'n serie dan niet meer redden.

En een extra lang verhaal van Rosa in de DDExtra 7,5? Uh-oh: dat betekent dat ook het Nederlandse publiek mag lezen hoe Dagobert en Goldie hebben liggen vozen in hun hutje.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » do jun 07, 2007 8:40 am

Barks doen ze denk ik niet, hij heeft namelijk zelf een hele serie. Als ze Rota niet doen, zal ik het wel jammer vinden. Hij heeft wel een zeer leuke stijl. En Rosa hoort erbij, al hoeft het van mij niet (ik koop die sowieso niet).
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Ei » do jun 07, 2007 4:34 pm

Rockerduck schreef:De Grappigste Avonturen-reeks glijdt verder af. Het verval is ingezet met Santanach in deel 17. Zelfs Scarpa kan zo'n serie dan niet meer redden.

Smaken verschillen. Ei vindt Grappigste Avonturen nr. 17 wel goed. Tino Santanach Hernadez is een degelijke tekenaar. Ei ziet dat liever dan Disney-artiesten die prat gaan op een gebrekkige, afzijdige, zogenaamde "eigen stijl", zoals Rosa.

Tino Santanach Hernadez tekent tenminste Donald Duck als Donald Duck. Dat moet je koesteren. Ei snapt niet waarom men zo negatief kan zijn over Disney-tekenaars die gewoon keurig hun werk doen zonder overbodige opsmuk.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcprul » do jun 07, 2007 5:37 pm

Ik ben het zelfs bijna helemaal met Ei eens. Het is wel leuk als tekenaars een eigen stijl hebben, maar het moet wel op Donald Duck blijven lijken en niet op Steven Stijf.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Caspar » do jun 07, 2007 6:31 pm

Mee eens ja.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jun 07, 2007 10:30 pm

Ei schreef:Smaken verschillen. Ei vindt Grappigste Avonturen nr. 17 wel goed. Tino Santanach Hernadez is een degelijke tekenaar. Ei ziet dat liever dan Disney-artiesten die prat gaan op een gebrekkige, afzijdige, zogenaamde "eigen stijl", zoals Rosa. Tino Santanach Hernadez tekent tenminste Donald Duck als Donald Duck. Dat moet je koesteren. Ei snapt niet waarom men zo negatief kan zijn over Disney-tekenaars die gewoon keurig hun werk doen zonder overbodige opsmuk.

Omdat de serie bedoeld was voor de allerbeste tekenaars. Bovendien 'hoort' een middelmatige, bijna slechte tekenaar niet naast echte artiesten als Rota, Jippes en Milton (etc.). Ik zie ook niet in wat er leuk is om te kijken naar een afgezaagde doorsnee-Duck. Als ik dat wil, koop ik wel zo'n T-shirt o.i.d.

Jippes en Barks hebben een eigen stijl. Ook al wilde Barks zijn Ducks laten lijken op de tekenfilm-eend (zoals hij zei in het beroemde Van Helden-interview): een eigens tijl hád-ie. Zijn Jippes en Barks gebrekkige tekenaars dan?

Misschien ben ik te negatief. Ik probeer het kaf van het koren te scheiden.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron