Donald Duck Junior in de herhaling

Berichtdoor Big Bad Wolf » za jan 29, 2011 9:16 pm

Het was me nog niet eerder opgevallen, maar dan kan komen doordat ik sinds kort mijn database aanvul met de verhalen die in de uitgaven staan. Blijkbaar hebben ze bij Sanoma de smaak te pakken van het heruitgeven van tijdschriften.
Na Katrien die in de herhaling is gegaan, is het nu ook bij Donald Duck Junior zo dat ze gewoon de nummers van pakweg 1 1/2 jaar geleden pakken en nagenoeg ongewijzigd opnieuw uitbrengen.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor McDuck Menu » za jan 29, 2011 9:26 pm

Misschien is het omdat de junior als inleiding wordt gebruikt, om vervolgens over te stappen op het echte werk; het weekblad? Weet niet of het zo is opgebouwd.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwuk duck » za jan 29, 2011 10:02 pm

Ik denk dat dit een maandlijksblad wordt of misschen elke 2 maanden. ( niet dat ik erop zit te wachten)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Big Bad Wolf » za jan 29, 2011 11:11 pm

Denk niet dat ze de frequentie van het blad zullen wijzigen. Het feit dat het abonnement na 40 nummers stopt zal er eerder debet aan zijn. Getuigd wat mij betreft wel van armoede van de kant van de uitgever. Het is op zich natuurlijk niet nieuw om herdrukken ta maken, maar zo snel?
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Ferdi F » zo jan 30, 2011 12:11 am

Donald Duck Junior is altijd bedoeld als een blad met 40 nummers. Het is namelijk bedoeld voor kinderen die net leren lezen en na 40 nummers (1,5 jaar) kunnen ze technisch gezien overstappen naar de gewone Donald Duck. Een abonnement op Donald Duck Junior is daarom dus ook altijd maar voor 40 nummers!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Rubberduck » zo jan 30, 2011 4:24 am

Het klopt wat Ferdi zegt: dat staat ook duidelijk in alle advertenties voor DD Junior aangegeven.

Hé, Ferdi, als je toch nog steeds meeleest, zou je wat prangende vragen van mijn mede-forummers willen beantwoorden in het topic 'Vragen aan de redactie'? Ik beloof je dat ik je niet aan je kop zal zeuren of het eens gedaan mag zijn om als enige Disney-redactie ter wereld 10 jaar achter te lopen op alle vernieuwingen en maar door te blijven gaan met ons jaren '50 Mickeys door de strot te duwen. Beloofd! Erewoord!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo jan 30, 2011 10:30 am

Ferdi F schreef:Donald Duck Junior is altijd bedoeld als een blad met 40 nummers. Het is namelijk bedoeld voor kinderen die net leren lezen en na 40 nummers (1,5 jaar) kunnen ze technisch gezien overstappen naar de gewone Donald Duck. Een abonnement op Donald Duck Junior is daarom dus ook altijd maar voor 40 nummers!

Ik weet dat het bedoeld is als opstap naar de ‘echte’ Duck. Alleen vind ik het van armoede getuigen als je direct weer opnieuw begint met een kopie van een eerdere editie. Dat niet ieder blad vol staat met nieuwe verhalen begrijp ik wel, de Duck zelf ontkomt er ook niet aan, maar dit is wel erg kort door de bocht.
In de Katrien staat tenminste nog dat het een heruitgave is.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten