DONALD 2011-01

Berichtdoor Dubbelduck » ma feb 07, 2011 7:58 pm

In 2009 leek het nog te gaan om een eenmalige uitgave, maar door het overweldigende succes is DONALD een blijvertje. De populairste eend aller tijden komt in 2011 vier keer uit met een eigen Glossy. De eerste editie ligt 8 februari in de winkel.

Bron: http://www.sanoma-adverteren.nl/nl-web-Onze_media-d-DONALD.-print-Profiel-Merk_profiel.php

De eerste Glossy van 2011 ligt dus morgen in de winkel. Als ik het me goed herinner gaat het over liefde, zoals al aangekondigd is in de laatste Glossy van afgelopen jaar.
Overige verschijningsdata van de Glossy's zijn:
Nr. 2: 7 juni 2011
Nr. 3: 13 september 2011
Nr. 4: 22 november 2011
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op zo jun 19, 2011 6:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwuk duck » ma feb 07, 2011 9:25 pm

Valt hier binnenkort ook en abonement op te nemen?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckie Duck » ma feb 07, 2011 9:49 pm

Dubbelduck schreef:De eerste Glossy van 2011 ligt dus morgen in de winkel. Als ik het me goed herinner gaat het over liefde, zoals al aangekondigd is in de laatste Glossy van afgelopen jaar.

Over vrouwen, op de site staat een foto, ik neem aan dat dit de nieuwe wordt: http://www.sanoma-adverteren.nl/nl-web- ... ws_id=1210
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Duckie Duck » ma feb 07, 2011 9:51 pm

Je stinkt, zullen we samen douchen?
07.02.11

De 15 slechtste openingszinnen aller tijden. Echte Disney Babes. En waarom mannen geen jagers zijn maar vissers. De nieuwe DONALD© is weer verrassend vrolijk. Met dit keer: een ode aan De Vrouw.

Het hele nummer staat in het teken van deze onnavolgbare schepsels. Mister Playboy Jan Heemskerk geeft zich bloot en vertelt wat híj heeft geleerd over vrouwen. En dat liegt er niet om. Yvonne Kroonenberg legt het verschil uit tussen mannen en vrouwen (‘Mannen zijn geen jagers maar vissers’). En hoe zien Ellen ten Damme, Nikkie Plessen en Birgit Schuurman eruit als echte Disney Babes?

Grootste womanizers
Ook de 10 grootste womanizers aller tijden komen aan bod. De 15 slechtste openingszinnen (‘Je stinkt, zullen we samen onder de douche?’). En de absolute no-go’s qua vrouwen. Plus natuurlijk weer strips en reportages over auto’s, gadgets, sport, vrouwen – en alles uiteraard met de welbekende Donald Duck-humor.

Vier keer in 2011
Personality-glossy DONALD©, gebaseerd op de eend die iedereen kent en liefheeft, verscheen voor het eerst in 2009 als eenmalige uitgave. Dankzij het grote succes werd DONALD© een blijvertje. In 2011 verschijnt de mannenglossy zelfs vier keer. DONALD© is een volwaardig, volwassen tijdschrift voor mannen met power, ambitie en gevoel voor humor.

De nieuwe DONALD© ligt vanaf 8 februari in de winkel.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 08, 2011 11:11 am

Mister Playboy Jan Heemskerk? Dat blad is echt helemaal niet voor kinderen, maar dat was al duidelijk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwuk duck » di feb 08, 2011 4:34 pm

Ik heb hem vandaag in de winkel zien liggen en doorgebladert maar toch laten liggen ik denk dat ik wacht op de volgende (over holland) want deze lijkt me niet echt leuk.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor jan Baksteen » di feb 08, 2011 7:17 pm

Vandaag heb ik hem gezien en meteen gekocht!
Leuk voor onderweg in de trein!
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Bruno » di feb 08, 2011 7:21 pm

Ik had de eerste ooit gekocht uit nieuwsgierigheid, maar na een moppentrommel met vulgaire grappen te hebben gelezen, had ik er al geen zin meer in (bovendien schijnt het voor 25 jaar en ouder te zijn dus ik ben geen doelgroep).
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo feb 09, 2011 10:52 am

Er staat wel weer een mooi lang Barks-verhaal in met Donald Duck als spion. Jammer dat in alle extra uitgaves die ik niet koop allemaal Barks-verhalen staan en dat ze nooit in de gewone Donald Duck herdrukt worden (nu ja, zelden).
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Donald Duck » wo feb 09, 2011 11:24 am

Ik begin mij steeds meer te storen aan deze uitgaves. Als je het blad doorleest en bekijkt kom je vele 'sexueel getinte' opmerkingen tegen, waar vooral kinderen hun vraagtekens bij krijgen. Dit blad kan door iedereen gekocht worden, ouders hebben bij Donald Duck namelijk het idee dat het om een kindertijdschrift gaat. Donald wordt in een uitgave zoals deze niet bepaald weergegeven als een 'kindervriend'. Ze kunnen maar beter op hun tellen passen bij Sanoma, want voordat ze het weten verkopen ze geen enkele Duck meer;)

Overigens heb ik deze uitgave wel gekocht, ook al is dat puur om mijn verzameling bij te houden. De verhalen zijn allemaal al tig keer herdrukt in weekbladen en in albums. Jammer.. Jammer..
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor kwuk duck » wo feb 09, 2011 5:00 pm

Donald Duck schreef:Ik begin mij steeds meer te storen aan deze uitgaves. Als je het blad doorleest en bekijkt kom je vele 'sexueel getinte' opmerkingen tegen, waar vooral kinderen hun vraagtekens bij krijgen. Dit blad kan door iedereen gekocht worden, ouders hebben bij Donald Duck namelijk het idee dat het om een kindertijdschrift gaat. Donald wordt in een uitgave zoals deze niet bepaald weergegeven als een 'kindervriend'. Ze kunnen maar beter op hun tellen passen bij Sanoma, want voordat ze het weten verkopen ze geen enkele Duck meer;)

Overigens heb ik deze uitgave wel gekocht, ook al is dat puur om mijn verzameling bij te houden. De verhalen zijn allemaal al tig keer herdrukt in weekbladen en in albums. Jammer.. Jammer..

Maarja er staat wel MANNENBLAD!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Donald Duck » wo feb 09, 2011 6:22 pm

Dat kan wel zijn, maar zulke teksten en onderwerpen als er in deze uitgave staan passen niet in een blad die gelinkt is met Donald Duck.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do feb 10, 2011 10:39 am

Tja, ik vind al sinds het begin van deze bladen dat Donald Duck zich niet aan mannenbladen moet linken. Donald Duck is vanuit het weekblad en de meeste andere uitgaves leuk voor alle leeftijden, met dingen voor kinderen en volwassenen erin.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckie Duck » vr feb 11, 2011 1:27 am

De uitgever overweegt om DONALD ook in abonnementsvorm aan te bieden. Een jaarabonnement met 4 nummers kost dan €21.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr feb 11, 2011 2:42 am

Ik vind het persoonlijk een leuk blad, maar goed, ik ben dan ook ongeveer de doelgroep. Het Duck/Disney universum vanuit een meer volwassen standpunt vind ik wel grappig zo af en toe, maar zo volwassen vind ik het eigenlijk helemaal niet. Ik denk dat kinderen de 'seksueel getinte verwijzingen' niet zo snel zullen begrijpen, maar er eerder overheen lezen. En zo teer zijn die kinderzieltjes nou toch ook weer niet? Ik begrijp dat je als ouder je kind liever nog even afschermt voor bepaalde zaken, maar soms wordt dit wel overdreven vind ik, en ik verbaas me daar iedere keer weer over.

Als er maar een duidelijke scheiding is tussen dit product voor volwassenen en de gewone uitgaves, denk ik niet dat er een probleem is. Daar ligt dus misschien wel een puntje, maar, zoals gezegd; er stáát MANNENBLAD op. Dan moet die verantwoordelijkheid, als het blad echt zo erg zou zijn, maar bij de winkelier of ouders liggen. Sanoma zal ook heus wel oppassen met wat er in zo'n blad komt te staan, ik denk niet dat ze de naam van een van hun bekendste bladen te grabbel zouden willen gooien.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten