Mooiste voorplaat

Berichtdoor MatroosDuck » wo mei 18, 2011 4:44 pm

Ui schreef:http://outducks.org/webusers/webusers/2010/09/nl_dd2010_37a_001.jpg
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2010-37

Ui vindt de voorplaat van nummer 2010-37, de leukste van de drie. Die van 2010-34 de mooiste.
Was de inhoud maar even geslaagd als de verpakking. (snik)

De voorplaat van volgende week lijkt er een beetje op. Je ziet Donald Loebas meeslepen en daarachter zie je Mickey met Pluto netjes lopen.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Hidde » wo mei 18, 2011 6:26 pm

Ui schreef:http://outducks.org/webusers/webusers/2010/09/nl_dd2010_37a_001.jpg
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2010-37

Ui vindt de voorplaat van nummer 2010-37, de leukste van de drie. Die van 2010-34 de mooiste.
Was de inhoud maar even geslaagd als de verpakking. (snik)

Ik vind de grap erg leuk maar de achtergrond een beetje saai. Net zoals de komende Duck (waar MatroosDuck het over had).
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo mei 18, 2011 6:44 pm

ik vind altijd die voorkanten van sinterklaas,kerst en winter, pasen etc wel mooi
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duck » ma mei 30, 2011 6:20 pm

en wat IS nu de allermooiste?
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor MatroosDuck » ma mei 30, 2011 6:40 pm

Wat jij het mooiste vind natuurlijk!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma sep 05, 2011 9:42 pm

(kuch kuch) Staat dit ding aan? Ja? Okee.

Ik heb een aankondiging! Vanwege de 59e verjaardag van de Donald Duck in oktober (en gewoon omdat ik het leuk vind) zal ik voor de tweede keer een bestaand topic gebruiken voor een eigen "Beste..." serie (zie het topic "Rugtekeningen"). Deze keer maak een countdown van de top 35 mooiste Donald Duck Weekblad covers in mijn bezit. Dat is ongeveer 2/3e van alle Donald Ducks, maar ik heb vooral de beginjaren niet.
Dit project is vorig jaar begonnen als Duckfan's Picks voor het McDrake Magazine. Maar toen ik Inducks plaatjes wilde gebruiken voor de nummers, bleek dat sommige plaatjes op Inducks helemaal niet zo mooi zijn als de Ducks in het echt zijn. Dus heb ik geprobeerd ze te scannen, maar ook dat wilde niet lukken (jullie kennen mijn problemen met dat ding nu wel, het is ook de reden waarom er haast niks van mij bij "Toon je Tekeningen" staat).
De opmaak is iets anders als met Barks' mooiste schilderijen. Ik laat iedere doordeweekse dag een voorplaat zien, en jullie kunnen er op reageren (mooie plaat, niet goed gekozen, moet lager in de lijst). Het originele idee was interactiever, dat jullie konden stemmen op de 5 mooiste uit een keuze van 15, en dat van die 35 (er waren 7 keer 15 platen) uiteindelijk de mooiste zou moeten worden gekozen, maar uiteindelijk heb ik dit zelf gedaan. Dat komt dan wel weer de naam beter uit, het zijn nu echt Duckfan's Picks.
Dus, in het kort, dit zijn na 3 rondes (eerst uit alle voorplaten een boel mooie, daarna die 15, en dan de mooiste 5 van elke periode) de 35 mooiste covers van het weekblad. Ik begin morgen met nummer 35, en ik ga iedere doordeweekse dag door, zodat ik uiteindelijk op maandag 24 oktober (de 59e verjaardag) nummer 1 laat zien. Als het me een dag niet lukt (wat goed mogelijk is), dag krijgen jullie een dag later er 2 te zien. Oh ja, en er zijn 2 voor-en-achterplaten, en die tellen mee voor 2 dagen. Dat zijn nummers 22-23 en 24-25 (20-23 september). Dat was zo'n beetje alles geloof ik. En de 7 tijdvakken zijn (met elk 5 deelnemers): 1952-1981, 1982-1987, 1988-1991, 1992-1993, 1994-1996, 1997-1999 en 2000-2010.

En dan nu: een voorproefje!

Speciaal nummer: 2010-51
Afbeelding
Tekenaar: Michiel Nadorp

Dit is een speciaal plaatsje in de top 35, het behoort toe aan een voorkant die ik erg mooi vind. Ik kreeg deze Duck pas toen ik midden in dit alles zat, dus daarom zit hij niet in de top 35. Ik weet ook niet of hij mooi genoeg ervoor is, maar ik vond hem mooi genoeg voor een speciale vermelding. Het is de eerste van vele Kerstplaten in de serie en ook de meest recente Duck van allemaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor snowmansion » ma sep 05, 2011 11:15 pm

Ik moet toch zeggen dat ik de meeste herinneringen heb aan de voorplaten in de vroege jaren 90. Deze is van 1992, het jaar dat ik ook lid werd, misschien dat ook meespeelt in deze :)


Moet je kijken... wat een sfeer deze voorplaat uitstraalt.. echt een hele mooi plaat in mijn optiek vanHilbert Bolland, best een onbekende voorplaat illustrator? Volgens COA Inducks

Afbeelding

http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FDD1992-51
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Duck » di sep 06, 2011 8:15 am

Inderdaad erg mooie voorplaat,en die besneeuwde huisje in de avond waar dat mooie licht uitkomt geven je een echte kerst sfeer!('K heb opeens zin in kerst en sneeuw :P)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Hidde » di sep 06, 2011 9:18 am

Afbeelding


Dit vind ik ook een mooie kerstvoorplaat. Vooral het licht van de kaars geeft een kerstsfeer.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Ui » di sep 06, 2011 2:04 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dus heb ik geprobeerd ze te scannen, maar ook dat wilde niet lukken (jullie kennen mijn problemen met dat ding nu wel, het is ook de reden waarom er haast niks van mij bij "Toon je Tekeningen" staat).

Wat is er mis met je scanner? (snik)

Duck schreef:('K heb opeens zin in kerst en sneeuw :P)

Ui heeft zin in zomer en zon. Maar dat is blijkbaar te veel gevraagd! (huil huil)

Een mooie voorplaat? In de jaren 60 is een voorplaat verschenen waarop Willie zorgt voor een ontploffing die de lettering "Donald Duck" doet barsten.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD1968-32

Verder is Ui gecharmeerd van de voorplaten in de jaren 60 die het logo "Donald Duck" in verschillende kleuren letters bevatten. Bijvoorbeeld:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD1966-20
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor snowmansion » di sep 06, 2011 2:42 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Dus heb ik geprobeerd ze te scannen, maar ook dat wilde niet lukken (jullie kennen mijn problemen met dat ding nu wel, het is ook de reden waarom er haast niks van mij bij "Toon je Tekeningen" staat).

Wat is er mis met je scanner? (snik)

Scannen voor deze doeleinden hebben we toch al lang achter ons gelaten? :)

Een foto maken met je smartphone en e-mailen werkt toch veel sneller.. ;)

Ui schreef:
Duck schreef:('K heb opeens zin in kerst en sneeuw :P)

Ui heeft zin in zomer en zon. Maar dat is blijkbaar te veel gevraagd! (huil huil)

Ui, je hebt net de zomer gehad hoor.. Hij was echt heel zonnig en droog zelfs! Ahum...

Ui schreef:Een mooie voorplaat? In de jaren 60 is een voorplaat verschenen waarop Willie zorgt voor een ontploffing die de lettering "Donald Duck" doet barsten.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD1968-32


Verder is Ui gecharmeerd van de voorplaten in de jaren 60 die het logo "Donald Duck" in verschillende kleuren letters bevatten. Bijvoorbeeld:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD1966-20

Deze doen mij nou niets..
Laatst bijgewerkt door snowmansion op di sep 06, 2011 9:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm


Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 06, 2011 5:56 pm

snowmansion schreef:
Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Dus heb ik geprobeerd ze te scannen, maar ook dat wilde niet lukken (jullie kennen mijn problemen met dat ding nu wel, het is ook de reden waarom er haast niks van mij bij "Toon je Tekeningen" staat).

Wat is er mis met je scanner? (snik)

Scannen voor deze doeleinden hebben we toch al lang achter ons gelaten? :)

Een foto maken met je smartphone en e-mailen werkt toch veel sneller.. ;)

:) Een smartphone, die heb ik niet. Een foto maken (wat overigens wel gaat) is mijn opzicht lang niet zo mooi als een scanner.

@Ui De computer waar dat ding bijhoort is die van mijn vader, en die is extreem traag. Ik moet een volledige middag uittrekken om te scannen, en daar heb ik geen zin in. Nou is het probleem eigenlijk vooral dat ik grijze haren krijg van dat ding (en dat op mijn leeftijd!). Het is zo'n werk: dit is veel makkelijker.

Nummer 35: 1963-04
Afbeelding
Tekenaar: Tony Strobl

Een van de twee Strobl's in de competitie, en daarmee is de eerste (of moet ik zeggen: laatste?) ook meteen een speciale. Het is ook een van de oudste in de race (ik heb maar 42 oudere Ducks), en het heeft nog iets speciaals: dit is de cover voor het eerste Ludwig von Drake stripboekje, een serie van 4 nummers die de eerste Otto van Drakenstein verhalen publiceerden in Amerika. Ook in Nederland is dit zo, in deze Duck staat het eerste verhaal met Otto in Nederland! De scan van Inducks is een tikje donkerder dan mijn exemplaar, maar je kunt zien dat het een mooie plaat is, al zijn misschien de meningen verdeeld. Morgen laat ik jullie een oudjaarsplaat zien.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo sep 07, 2011 9:35 pm

Nummer 34: 1996-52
Afbeelding
Tekenaar: onbekend, misschien Angel Rodriguez

Volgens mij een van de weinige voorkanten hier die niet op Inducks staat. Duidelijk van Franse afkomst, en misschien van Angel Rodriguez. Verder is er weinig over de te zeggen, ik weet er niet meer over. In deze Duck staat trouwens wel een verhaal geschreven door Rob Klein. Het is een van de weinige oudjaarsplaten, misschien zelfs de enige, terwijl er veel meer kerstplaten zijn in de lijst. Ik vind 'm wel wat hebben, al is de Inducks scan te donker. Een vrolijk oud en nieuw, en tot ziens in 1997!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » wo sep 07, 2011 9:50 pm

Duckfan van Down Under schreef:[1996-52] Volgens mij een van de weinige voorkanten hier die niet op Inducks staat.

Hoezo? Heb jij dan de voorplaat inmiddels op Inducks gezet? (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten