Klachten over dezelfde Donald Duck Junior in korte tijd

Berichtdoor Ui » ma mei 16, 2011 8:38 pm

Klacht Donald Duck BV: dubbele uitgave in korte tijd
2 oktober 2010

Opa koopt al een paar jaar de Donald Duck junior voor ons zoontje Maik. De afgelopen keren kwam hij met een nieuw gekochte Donald Duck, waarop ons zoontje zei dat we die al hadden. Kan niet riep opa verontwaardigd, die heb ik net voor je gekocht!! Maar Maik bleef bij zn standpunt en dook in de stapel Duckjes en zwaaide inderdaad met precies het zelfde boekje alleen met daarop een andere datum. Hoe zit dat nou??

Gewenste oplossing
Dat het vermeld wordt als er nog niet zo lang geleden al één is verschenen is, dat scheelt een hoop treurende kindjes.

bron: http://www.klachtenoplossing.nl/donald-duck-bv/klacht/dubbele-uitgave-in-korte-tijd/

Klacht Donald Duck BV: zelfde boekjes
12 mei 2011

Mijn dochtertje is altijd erg enthousiast als ze de donald duck Junior krijgt. Ze pakt hem uit en zegt….. deze ken ik al. Wat blijkt… is het gewoon een zelfde Donald Duck Junior die ze anderhalf jaar geleden ook al heeft gekregen.
Ik neem aan dat dit niet helemaal de bedoeling kan zijn.

Gewenste oplossing
Dat is aan de Donald Duck met welke oplossing ze komen

bron: http://www.klachtenoplossing.nl/donald-duck-bv/klacht/zelfde-boekjes/
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma mei 16, 2011 8:46 pm

De Donald Duck junior is een serie van 40 nummers en herhaalt zich steeds weer.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 16, 2011 8:47 pm

ach ja....... de junior valt niet in mijn doelgroep, dus maakt het me niet veel uit.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Loebas » ma mei 16, 2011 8:48 pm

Dat zouden ze er dan eigenlijk bij moeten zetten. Zodat de kopers ook weten hoe het zit.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Ui » ma mei 16, 2011 9:00 pm

Dubbelduck schreef:De Donald Duck junior is een serie van 40 nummers en herhaalt zich steeds weer.

Maar waarom weet jij dat wel, en waarom weten de kopers het niet? Als zelfs het aantal unieke exemplaren bij ingewijden bekend is, waarom krijgen die bladen dan niet gewoon de nummers 1 t/m 40?

De Roepredactie... eh.. afdeling marketing... zit de markt doelbewust te bedriegen. En die paar klachten, ach... wat zou het. (snik)
Als de koper klaagt zou deze zijn geld terugkrijgen, heeft Ui weleens begrepen. Maar dan moet de koper eerst moeite doen. En daar koop je zo'n blad niet voor. Vaak laat men het erbij zitten.

Het gedonder met Katriens en Donald Duck Juniors laat een zekere brutaliteit zien, een volledig gebrek aan respect voor het publiek. Dit is een groot verschil met Oom Donald die vroeger keurig een prijsstijging aankondigde.

Hoe dan ook, het ooit gegeven argument dat kinderen het bedrog niet doorhebben, is dus kolder. Kinderen zijn niet achterlijk. Gelukkig.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 16, 2011 9:11 pm

Ui schreef:
Dubbelduck schreef:De Donald Duck junior is een serie van 40 nummers en herhaalt zich steeds weer.

Maar waarom weet jij dat wel, en waarom weten de kopers het niet? Als zelfs het aantal unieke exemplaren bij ingewijden bekend is, waarom krijgen die bladen dan niet gewoon de nummers 1 t/m 40?

De Roepredactie... eh.. afdeling marketing... zit de markt doelbewust te bedriegen. En die paar klachten, ach... wat zou het. (snik)
Als de koper klaagt zou deze zijn geld terugkrijgen, heeft Ui weleens begrepen. Maar dan moet de koper eerst moeite doen. En daar koop je zo'n blad niet voor. Vaak laat men het erbij zitten.

Het gedonder met Katriens en Donald Duck Juniors laat een zekere brutaliteit zien, een volledig gebrek aan respect voor het publiek. Dit is een groot verschil met Oom Donald die vroeger keurig een prijsstijging aankondigde.

Hoe dan ook, het ooit gegeven argument dat kinderen het bedrog niet doorhebben, is dus kolder. Kinderen zijn niet achterlijk. Gelukkig.

hetzelfde geldt voor de Katrien! die is bijna door de 2e herdrukronde! zouden ze ook nog aan een 3e herdruk ronde beginnen? of nieuwe katriens?
of stopt de katrien er definitief mee?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Appie Aap » ma mei 16, 2011 10:51 pm

De Zwarte Schim schreef:hetzelfde geldt voor de Katrien! die is bijna door de 2e herdrukronde! zouden ze ook nog aan een 3e herdruk ronde beginnen? of nieuwe katriens?
of stopt de katrien er definitief mee?

Daar ben ik ook benieuwd naar. In januari stuurde ik een mailtje naar Ferdi of hij wist of ze aan een nieuwe ronde zouden gaan beginnen, maar hij antwoordde toen dat nog niet bekend was. Afwachten dus.

Over de Donald Duck Junior: het abonnement wordt volgens mij na 40 nummers automatisch stopgezet, maar als je ze los in de winkel koopt, weet je natuurlijk niet dat het een herdruk is. Hoe zou dat opgelost kunnen worden?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ridder ter Geit » di mei 17, 2011 11:13 am

Kinderen lezen hem natuurlijk maar bepaalde tijd. Maar die tijd zou heel goed wel langer kunnen zijn dan anderhalf jaar, getuige ook de klachten hierboven. En in een gezin kunnen meerdere kinderen van verschillende leeftijden wonen, waardoor ze binnen een gezin toch weer per ongeluk twee keer hetzelfde boekje kunnen kopen.
Dus ik denk dat deze methode gewoon niet werkt. Laat ze dus de reeks danwel stoppen danwel steeds nieuwe Donald Duck Juniors maken danwel duidelijk aangeven dat het een herdruk is. Dat laatste is sowieso wel netjes bij tijdschriften; bij tijdschriften in een winkel verwacht iemand toch terecht dat het geen volledige herdruk is.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » di mei 17, 2011 12:44 pm

Appie Aap schreef:
De Zwarte Schim schreef:hetzelfde geldt voor de Katrien! die is bijna door de 2e herdrukronde! zouden ze ook nog aan een 3e herdruk ronde beginnen? of nieuwe katriens?
of stopt de katrien er definitief mee?

Daar ben ik ook benieuwd naar. In januari stuurde ik een mailtje naar Ferdi of hij wist of ze aan een nieuwe ronde zouden gaan beginnen, maar hij antwoordde toen dat nog niet bekend was. Afwachten dus.

Kortom, die zoveelste herdrukronde is niet uitgesloten. (snotter)

Appie Aap schreef:Over de Donald Duck Junior: het abonnement wordt volgens mij na 40 nummers automatisch stopgezet,

Wordt dat abonnement echt stopgezet of zit je dat te gissen? Gaat het om een abonnement van 40 nummers, dat automatisch stopt? Waar kan Ui de abonnementsvoorwaarden lezen?

Appie Aap schreef:maar als je ze los in de winkel koopt, weet je natuurlijk niet dat het een herdruk is. Hoe zou dat opgelost kunnen worden?

Alsof het hier gaat om een moeilijk raadsel! (snotter) Men kan gewoon vermelden dat het om een herdruk gaat. Maar dan is voor de consument in een oogopslag te zien, dat het gaat om oud spul. Men heeft doelbewust gekozen voor dit probleem. Men neemt doelbewust het publiek in de maling. Men is op McDrake reeds gewezen op het probleem. Men neemt de klachten voor lief.
Verontwaardigde opa's, teleurgestelde kinderen, verscheurde gezinnen, bedorven kinderfeestjes, het zal de pedagogische Oom Thom een worst zijn. "Geld! Géld! Méér geld!"

Ridder ter Geit schreef:Kinderen lezen hem natuurlijk maar bepaalde tijd. Maar die tijd zou heel goed wel langer kunnen zijn dan anderhalf jaar, getuige ook de klachten hierboven. En in een gezin kunnen meerdere kinderen van verschillende leeftijden wonen, waardoor ze binnen een gezin toch weer per ongeluk twee keer hetzelfde boekje kunnen kopen.
Dus ik denk dat deze methode gewoon niet werkt. Laat ze dus de reeks danwel stoppen danwel steeds nieuwe Donald Duck Juniors maken danwel duidelijk aangeven dat het een herdruk is. Dat laatste is sowieso wel netjes bij tijdschriften; bij tijdschriften in een winkel verwacht iemand toch terecht dat het geen volledige herdruk is.

De methode werkt wel, voor de Roepredactie. Anders was men er wel mee gestopt.
Denk aan dat géld, dat binnengehaald wordt met het stiekeme herdrukken! (snik) De Roepredactie kent het probleem en negeert het bewust, omwille van geld.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Appie Aap » di mei 17, 2011 2:42 pm

Ui schreef:
Appie Aap schreef:Over de Donald Duck Junior: het abonnement wordt volgens mij na 40 nummers automatisch stopgezet,

Wordt dat abonnement echt stopgezet of zit je dat te gissen? Gaat het om een abonnement van 40 nummers, dat automatisch stopt? Waar kan Ui de abonnementsvoorwaarden lezen?

Kijk zelf maar:
www.zester.nl schreef:Donald Duck Junior, van de makers van Donald Duck, is het tijdschrift voor de beginnende lezer. Donald Duck Junior wordt uitgegeven in een serie van 40 nummers. Na 40 nummers begint de serie opnieuw en stopt het abonnement automatisch. Donald Duck Junior staat voor plezier met lezen, spelen, kleuren, tellen en tekenen.

- Van de makers van Donald Duck
- Tweewekelijks thuisbezorgd
- Serie van 40 nummers
- Vrolijk lezen en spelen
- Abonnement stopt automatisch

http://www.zester.nl/abonnement/Donald-Duck-Junior?gclid=CJLE-dj-7qgCFVs03godfDRzxQ
Een soortgelijke advertentie staat ook in iedere Donald Duck Junior.

Ui schreef:
Appie Aap schreef:maar als je ze los in de winkel koopt, weet je natuurlijk niet dat het een herdruk is. Hoe zou dat opgelost kunnen worden?

Alsof het hier gaat om een moeilijk raadsel! (snotter) Men kan gewoon vermelden dat het om een herdruk gaat. Maar dan is voor de consument in een oogopslag te zien, dat het gaat om oud spul. Men heeft doelbewust gekozen voor dit probleem. Men neemt doelbewust het publiek in de maling. Men is op McDrake reeds gewezen op het probleem. Men neemt de klachten voor lief.
Verontwaardigde opa's, teleurgestelde kinderen, verscheurde gezinnen, bedorven kinderfeestjes, het zal de pedagogische Oom Thom een worst zijn. "Geld! Géld! Méér geld!"

Misschien is de beste oplossing om de Donald Duck Junior niet los te verkopen. Als men prominent op de voorkant aangeeft dat het gaat om herdrukken, zullen vertwijfelde ouders meer de neiging hebben de uitgave te laten liggen. En als men dat niet op de voorkant zet, komen ze er thuis achter, met alle gevolgen van dien.

Op de bovengenoemde website staan ook een aantal verontwaardigde reacties.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » di mei 17, 2011 4:48 pm

Klacht Sanoma: weer een donald duck junior met exact dezelfde inhoud als een eerder exemplaar
Marta, 6 januari 2011

“donald duck jr nr 4 2009 is precies hetzelfde (strips) donald duck jr nr 18 2010.
Donald duck jr nr 5 2009 is precies hetzelfde als donald duck nr 19 2010 !!!!”
schreef een eerdere klager, en het vandaag gearriveerde eerste nummer van 2011 is weer een kopie van een eerder nummer…
Als abonnee vind ik dit ronduit schandalig, voor hetzelfde nummer heb ik reeds eerder al betaald. Ik betaal om iedere 2 weken een NIEUW nummer te krijgen voor mijn zoontjes.

Gewenste oplossing
Graag zou ik mijn abonnementsgeld teruggestort krijgen, of in ieder geval het geld van de dubbel uitgegeven nummers.

Oplossing van het bedrijf
Klant heeft eerder nummers losgekocht. Donald Duck Junior is een cyclus van 40 edities en wordt hierna herhaald. Wij zijn de klant tegemoet gekomen. Sanna Sanoma Uitgevers B.V.

Sanna@sanoma reageerde op januari 6th, 2011 at 17:37

Het spijt mij te horen dat u een klacht heeft over uw abonnement op Donald Duck Junior. Uw klacht wordt door de Klantenservice in behandeling genomen. Zij zullen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Sanna
Sanoma Uitgevers B.V.

bron: http://www.klachtenoplossing.nl/sanoma/klacht/weer-een-donald-duck-junior-met-exact-dezelfde-inhoud-als-een-eerder-exemplaar/

Klacht Sanoma: Donald Duck junior
amber1, 26 april 2011

Dit begrijp ik niet.Ik heb een abonnement van d.d.jr.
voor de kleinkinderen gehad en die ontdekten dat er
zeven van de veertig dezelfde waren,soms de kleur iets anders (rand)maar wel hetzelfde verhaal.Hoe kan dit?Je kan
je een keer vergissen maar zeven keer?is wel gemakkelijk
verdienen.

Gewenste oplossing
Het is aan jullie zelf om dit op te lossen.

Sanna@sanoma reageerde op april 28th, 2011 at 13:15

Het spijt mij te horen dat u een klacht heeft over Donald Duck Junior.
Uw klacht wordt door de Klantenservice in behandeling genomen. Zij zullen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Sanna Sanoma Media Netherlands B.V.

bron: http://www.klachtenoplossing.nl/sanoma/klacht/donald-duck-junior/

Zou die "Sanna" echt bestaan? Of is de naam een verbastering van Sanoma? (snotter)


Appie Aap schreef:http://www.zester.nl/abonnement/Donald-Duck-Junior?gclid=CJLE-dj-7qgCFVs03godfDRzxQ
Een soortgelijke advertentie staat ook in iedere Donald Duck Junior.

In een advertentie van Donald Duck Weekblad 2011-08 (blz 38) staat niets over 40 nummers. Hoe is de situatie inmiddels? Staan de beperkingen nu in elke advertentie vermeld?

Appie Aap schreef:Misschien is de beste oplossing om de Donald Duck Junior niet los te verkopen. Als men prominent op de voorkant aangeeft dat het gaat om herdrukken, zullen vertwijfelde ouders meer de neiging hebben de uitgave te laten liggen. En als men dat niet op de voorkant zet, komen ze er thuis achter, met alle gevolgen van dien.

Men zou de Donald Duck Junior een duidelijke nummering kunnen geven. Zoals je ook bij de pockets en de albums, precies kunt zien welke nummers je al hebt. Maar men neemt de verwarring voor lief. Als men deze klachten niet heeft zien aankomen, zou men ontzettend dom zijn. En men is via McDrake ook al gewaarschuwd, in januari 2009, met betrekking tot het stiekem herdrukken van het blad Katrien. (snik)

Zie ook:
Klachten over dezelfde Katrien in korte tijd
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2011
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » di mei 17, 2011 11:40 pm

Ik vind toch niet dat je dit Oom Thom kunt verwijten. Dit is overduidelijk een beslissing van de marketing-afdeling en/of de bazen die boven Oom Thom staan. Ik denk dat Ui de macht van Roep overschat.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor admin » wo mei 18, 2011 2:33 pm

2011-05-17 23:31:11, Ferdi F schreef:Donald Duck Junior is overigens altijd als carousel bedoeld. De lezer kan ieder moment in de serie instappen en heeft een abonnenment van veertig nummers. Binnen een abonnement zal de abonnee dan ook nooit een dubbel nummer krijgen. Het idee is dat de kinderen die leren lezen na ongeveer veertig nummers het niveau van de gewone Donald Duck aan kunnen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=36749#p36749
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ui » wo mei 18, 2011 2:37 pm

Rubberduck schreef:Ik vind toch niet dat je dit Oom Thom kunt verwijten. Dit is overduidelijk een beslissing van de marketing-afdeling en/of de bazen die boven Oom Thom staan.

In het colofon van het Weekblad (2011-08) staat eerst Oom Thom vermeld en eronder staat de afdeling marketing. Dat wekt de indruk, dat Oom Thom de baas is over die afdeling. Een paar jaar geleden werd een voorgedrukte brief verstuurd, waarin Oom Thom onder eigen naam reclame maakte voor de facsimile-boeken. (snik)
Maar zelfs al zou het gaan om baas boven baas, is het toch werk waarvoor vrijwillig gekozen is. Of verricht Oom Thom dwangarbeid? (snotter) Als de klachten niet bij Oom Thom horen, laat hem ze dan doorsturen naar die bazen. Inclusief een klacht dat hij erop aangekeken wordt, gezien zijn naam in het colofon.

Rubberduck schreef:Ik denk dat Ui de macht van Roep overschat.

En die vuurwerkramp en die tsunami waren zeker echt toeval? Er zal geen blaadje van een boom vallen zonder dat Oom Thom het weet. Hij heerst over het land en over de zee! (huil huil)

Ferdi F schreef:Donald Duck Junior is overigens altijd als carousel bedoeld.

Maar waarom weet het publiek dat niet? En is van tevoren gedacht aan de mensen die reeds een aantal losse nummers hebben gekocht, alvorens te besluiten tot een abonnement?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten