Strips bij het vuilnis

Berichtdoor Dubbelduck » di aug 16, 2011 5:27 pm

Heeft iemand wel eens een Disney strip weggegooid? Omdat ie kapot was, of uit onwetendheid of iets? Of heeft iemand anders wel eens een Disney strip van jou weggegooid? Dit is bij mij wel het geval. Het ANWB explorers vakantieboek had iemand bij mij in huis weggegooid, zonder dat ik ervan wist. Gelukkig was het alleen maar een herdrukte one-pager van Mau Heymans die erin stond, dus daar valt over heen te komen.
Helaas heb ik zelf eens een aantal oude Ducks bij het vuilnis gezet. Ik was toen jong en was officieel nog geen verzamelaar te noemen, maar ik gooide ze wel met tegenzin weg. Ik moest ze eigenlijk weggooien, want er lagen er te veel. Ik heb er nog steeds spijt van. Eén van de uitgave was DD 1990-45, met het eerste deel van De schat van kapitein Dooiepier. Het gevolg hiervan is dat ik wel deel 2 en 3 heb, maar dus niet deel 1. Een andere uitgave die ik destijds heb weggegooid was DD 1995-11, met de Jippes remake van Barks' Bottled Battlers. Dat verhaal is me in al die jaren bijgebleven en ik was ontzettend blij toen ik het verhaal weer in mijn bezit had in het achtste deel van de AD collectie. Zo waren er meer oude Duckies die ik indertijd weg moest gooien, maar ik weet niet welke het allemaal precies waren.

Zijn er meer McDrakers die zo'n traumatische ervaring hebben?

Een andere vraag: zouden jullie, als verzamelaars, een Duckie bij het vuilnis weghalen als je hem zou zien liggen?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Hidde » di aug 16, 2011 5:29 pm

Dubbelduck schreef:Een andere vraag: zouden jullie, als verzamelaars, een Duckie bij het vuilnis weghalen als je hem zou zien liggen?

Ligt eraan hoe de staat van het blaadje is anders zou ik hem zo meenemen!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor DD » di aug 16, 2011 6:16 pm

Dubbelduck schreef:Helaas heb ik zelf eens een aantal oude Ducks bij het vuilnis gezet. Ik was toen jong en was officieel nog geen verzamelaar te noemen, maar ik gooide ze wel met tegenzin weg. Ik moest ze eigenlijk weggooien, want er lagen er te veel. Ik heb er nog steeds spijt van. Eén van de uitgave was DD 1990-45, met het eerste deel van De schat van kapitein Dooiepier.

Dat is gewoon een Duck uit 1990, daar kun je zo weer aan komen toch lijkt me? Dat van die ANWB uitgave lijkt me een stuk pijnlijker.

Zelf heb ik vorig jaar nog een Dubbelpocket aan mijn neefje van toen 2 jaar gegeven. De staat ervan was bijzonder slecht. Had het een keer gekregen bij een hele aankoop Ducks. Boeken in zulke slechte staat wil ik niet in mijn verzameling tenzij ze zeldzaam zijn. Maar die dubbelpocket kan ik zo weer kopen. Mijn neefje heeft het hele boekje uit elkaar gehaald :P

En vroeger op de basisschool (groep 7 of 8, weet het niet meer) was ik een keer op mijn kamer stiekem een vakantieboek aan het lezen terwijl ik huiswerk moest maken. Opeens kwam mijn moeder binnen en werd zo boos dat ze het boek uit elkaar scheurde. Waarschijnlijk ging ze er zo makkelijk mee om, omdat ik toen nog geen verzamelaar was en toch genoeg Ducks had liggen. Dit was geen traumatische ervaring omdat vakantieboeken ook overal te krijgen zijn.
Laatst bijgewerkt door DD op di aug 16, 2011 6:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » wo aug 17, 2011 10:19 am

DD schreef:
Dubbelduck schreef:Helaas heb ik zelf eens een aantal oude Ducks bij het vuilnis gezet. Ik was toen jong en was officieel nog geen verzamelaar te noemen, maar ik gooide ze wel met tegenzin weg. Ik moest ze eigenlijk weggooien, want er lagen er te veel. Ik heb er nog steeds spijt van. Eén van de uitgave was DD 1990-45, met het eerste deel van De schat van kapitein Dooiepier.

Dat is gewoon een Duck uit 1990, daar kun je zo weer aan komen toch lijkt me? Dat van die ANWB uitgave lijkt me een stuk pijnlijker.

Ja, waarschijnlijk kan ik daar wel weer makkelijk aan komen. Die ANWB uitgave is juist minder pijnlijk, omdat daar toch alleen maar een gag van Mau Heymans in stond. En die one-pager was allang gepubliceerd in DD 2003-33 en vijftig-reeks deel 15. Aangezien ik beide uitgaven heb, is het dus geen wereldramp dat die ANWB uitgave is weggegooid.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » wo aug 17, 2011 2:59 pm

Dan ben jij dus waarschijnlijk verzamelaar van verhalen en niet van uitgaven.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo aug 17, 2011 3:49 pm

Mijn moeder heeft ooit per ongeluk Donald Duck Extra 7.5-2005 weggegooid. Erin stond de tot nu toe nog enige Nederlandse vertaling van "A Letter From Home" (Een Brief van Thuis) in.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo aug 17, 2011 5:46 pm

DD schreef:Dan ben jij dus waarschijnlijk verzamelaar van verhalen en niet van uitgaven.

Dat ligt eraan. Ik ga geen nachten wakker liggen omdat er een Mau Heymans is weggegooid die ik toch al had. Als er in een uitgave alleen maar herdrukken staan, is de kans dat ik die uitgave niet koop groot. Maar ik koop bijvoorbeeld wel eens een Grappigste avonturen als het een goede auteur is, zelfs al staan er alleen maar herdrukken in. Zo heb ik bijvoorbeeld het album met Don Rosa wel gekocht, omdat er leuke verhalen in stonden. Bovendien had ik nog geen van de verhalen die in het album staan. Het is weer anders als er in een album alleen maar herdrukken staan die ik al in mijn bezit heb. De kans dat ik die dan koop, is kleiner dan wanneer er een paar verhalen in staan die ik nog niet heb.

Duckfan van Down Under schreef:Mijn moeder heeft ooit per ongeluk Donald Duck Extra 7.5-2005 weggegooid. Erin stond de tot nu toe nog enige Nederlandse vertaling van "A Letter From Home" (Een Brief van Thuis) in.

Maar die uitgave heb je inmiddels weer? Of niet?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo aug 17, 2011 8:54 pm

Dubbelduck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Mijn moeder heeft ooit per ongeluk Donald Duck Extra 7.5-2005 weggegooid. Erin stond de tot nu toe nog enige Nederlandse vertaling van "A Letter From Home" (Een Brief van Thuis) in.

Maar die uitgave heb je inmiddels weer? Of niet?

Jawel, ik heb een andere.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » zo aug 21, 2011 8:39 pm

Dubbelduck schreef:Zijn er meer McDrakers die zo'n traumatische ervaring hebben?

Ooit op de basisschool zat Ui stiekem tijdens de les te lezen in een wekenlang bij elkaar gespaard mini-boekje over Mickey en de Cactus Ranch. Het zal in de eerste maanden van 1982 geweest zijn. Juffrouw Warbol betrapte Ui en gooide het boekje in de vuilnisbak. Gezagsgetrouwe Ui durfde het na de les niet uit de prullenbak te vissen. Dus Ui de volgende dag vroeg de klas in, voordat de juffrouw verscheen. Was de prullenbak geleegd! Boekje weg! (huil huil) (snik) (snik)

Traumatisch, ja. Er brak iets in Ui dat nooit meer is geheeld. En daar moeten jullie nu allemaal onder lijden! (snotter)

Dubbelduck schreef:Een andere vraag: zouden jullie, als verzamelaars, een Duckie bij het vuilnis weghalen als je hem zou zien liggen?

Hangt van de kwaliteit af. Tussen het vuilnis kun je veel moois vinden. Laatst vond Ui een appel die nog best te eten was, nadat Ui de schimmel eraf had geschild. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo aug 21, 2011 8:56 pm

en later verkocht ze het boekje op marktplaats he ui? xd
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » zo aug 21, 2011 9:14 pm

De Zwarte Schim schreef:en later verkocht ze het boekje op marktplaats he ui? xd

Precies! Ui zag een exemplaar van het miniboekje te koop staan. Dus dat moet Ui's exemplaar zijn! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten