Sanoma gaat digitaal

Berichtdoor Ui » do sep 08, 2011 7:23 pm

Uit de Sapenda ICT nieuwsbrief van 8 september 2011:
Weekbladpers, G+J Uitgevers en Sanoma Media hebben een gezamenlijke iPad-app gelanceerd. De uitgevers geven via de gratis app toegang tot meer dan dertig titels die binnen de app te koop zijn. Een nummer in de app is gemiddeld twintig procent goedkoper is dan de papieren versie. De digitale versie is dan meestal wel een PDF. Ook AKO heeft een eigen bladenkiosk voor de iPad.
Bladenuitgevers bundelen krachten in iPad-tijdschriftenkiosk
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » do sep 08, 2011 7:55 pm

Slik! Ik vind dit echt pijnlijke nieuws :S
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » do sep 08, 2011 9:35 pm

laten ze dat niet doen...... om welke titels gaat het trouwens allemaal?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duck » do sep 08, 2011 10:24 pm

Ik hoop ZO ERG dat het geen DD tijdschriften zijn!
Want ik wil papier kunnen vasthouden,als ik de DD lees!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do sep 08, 2011 11:12 pm

Waarom? De papieren versies gaan toch niet weg?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor snowmansion » vr sep 09, 2011 12:20 am

Nee dat lijkt me niet nee! Aangezien het is een app is A, en ook nog eens voor die verschrikkelijke Apple met hun Ifails, en Ifaids .
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor DD » vr sep 09, 2011 9:19 am

Ja maar jongens, dit is wel het begin van de digitalisering van de (tenminste) Nederlandse tijdschrift industrie. En dit zal worden gevolgd door boeken etc. Die e-readers ofzo bestaan al een tijdje maar lang niet iedereen gebruikt ze. Maar hiermee lijkt het voortaan sneller te gaan :(
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr sep 09, 2011 7:26 pm

we zullen ons aan moeten passen aan deze digitale tijden......

ik vind het anders altijd nog heerlijk om op een koude, winteravond lekker een duckie ofzo te lezen en in mn handen te hebben.

ik denk dat jullie daar ook wel zo over denken?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za sep 10, 2011 1:57 am

Ik denk niet dat we ergens bang voor hoeven te zijn, eerlijk gezegd. Zoveel iPads zijn er echt niet in Nederland :P In maart 2011 waren er wereldwijd 19 miljoen van die dingen verkocht, op een bevolking van ongeveer 7 miljard. Nou zijn wij Nederlanders wel een enorm verwend volkje, maar ik denk dat we het met een paar honderdduizend iPads wel een heel eind gehad hebben. En al had ieder gezin een iPad, dan nog is dat geen platform wat zich goed leent voor zoiets als strips. Je hebt veel te veel afleiding van allerlei apps, apps die allemaal vluchtig en simpel zijn. Even chatten, facebook checken, je mailtje sturen. De spelletjes er op zijn alleen lang te spelen als ze verslavend zijn. Strips zijn niet snel en vluchtig, tenzij je een gag-strip hebt. Ook heb je met allerlei zaken als batterijduur, beschermhoesjes, adapters en andere meuk. Als promotie voor een strip zou het denk ik wél kunnen werken. Inkijkexemplaren, een shop eraan vast, etc.

Dit digitale publiceren kost de uitgevers bijna niets, (want die PDF's hebben ze sowieso al van de echte productie), maar de opbrengsten zullen ook niet fenomenaal zijn. Ze kunnen dan beter een digitale service starten die werkt op alle platformen, dus ook de Galaxy Tab, de PC, smartphones etc. HTML5 schijnt goed te werken, wordt door bijna alles ondersteund.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » za sep 10, 2011 2:44 am

Ik hou 't ook liever vast, maar 't is wel handig dat ze het doen. Ik zou best alle Donald Ducks bij me willen hebben op reis, op de iPad... Ik heb het nu al een beetje, maar die moet ik er bladzijde voor bladzijde inzetten met niet al te beste kwaliteit. Lijkt me ook handig als ze van de website dan een App maken met Duckipedia etc.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » za sep 10, 2011 3:42 pm

DD schreef:Slik! Ik vind dit echt pijnlijke nieuws :S

Duck schreef:Ik hoop ZO ERG dat het geen DD tijdschriften zijn!

Tsk! Opa en oma zijn wakker. Sinds Donald Duck Weekblad niet meer op kleitablet verschijnt, zijn ze nooit meer dezelfde geworden. Haha! (snotter)

Van DD kan Ui zich het protest nog wel voorstellen. Die is oud en over de heuvel. Oude mensen klagen altijd. Maar Duck is nog jong. Zij heeft een leven voor zich. Zo ook De Zwarte Schim. Wat heeft de jeugd aan het blijven hangen in een tijdperk dat voorbij is? (snik)

De Zwarte Schim schreef:om welke titels gaat het trouwens allemaal?

Goede vraag. Kijk, dat is weer zo stom: waar kan men een duidelijk overzicht vinden op de site? Laten we het aan de site zelf vragen:

13 Hoe vind ik eenvoudig een tijdschrift?
Via het alfabetische filter in de rechterbovenhoek vind je eenvoudig het tijdschrift dat je zoekt. Het is mogelijk om meerdere tijdschriften tegelijk te selecteren.

bron: http://www.tijdschrift.nl/app/help/

Welk alfabetisch "filter"? Welke rechterbovenhoek? (snotter)
De maker van zo'n site snapt geen bal van verkopen via internet. Het verkopen van strips was vroeger een aparte schakel. Men kocht strips bij een kiosk, bijvoorbeeld. Stel je voor, dat je in een kiosk zou vragen waar je een tijdschrift kan vinden en je krijgt zo'n vaag antwoord, over ergens in het gebouw een "rechterbovenhoek".

DD schreef:Ja maar jongens, dit is wel het begin van de digitalisering van de (tenminste) Nederlandse tijdschrift industrie. En dit zal worden gevolgd door boeken etc. Die e-readers ofzo bestaan al een tijdje maar lang niet iedereen gebruikt ze. Maar hiermee lijkt het voortaan sneller te gaan :(

Ui kan niet wachten. Zolang het maar om e-inkt gaat en niet om een stralend beeldscherm. Zo'n iPad is natuurlijk niet prettig als e-reader.

De Zwarte Schim schreef:ik vind het anders altijd nog heerlijk om op een koude, winteravond lekker een duckie ofzo te lezen en in mn handen te hebben.

Men is bezig met electronisch papier. Dus wie weet is het verschil straks amper merkbaar.

Bruno schreef:Ik hou 't ook liever vast, maar 't is wel handig dat ze het doen. Ik zou best alle Donald Ducks bij me willen hebben op reis, op de iPad... Ik heb het nu al een beetje, maar die moet ik er bladzijde voor bladzijde inzetten met niet al te beste kwaliteit. Lijkt me ook handig als ze van de website dan een App maken met Duckipedia etc.

Gelukkig, toch nog een levend persoon hier. (huil huil) Maar Ui zou in plaats van een iPad, liever een echte e-reader hebben.

Overigens hebben de grijsaards natuurlijk wel een punt: na duizenden jaren zijn kleitabletten nog steeds leesbaar, wat zeer de vraag is over een digitaal tablet.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duck » za sep 10, 2011 5:18 pm

Een paar dagen terug zat in mijn mailbox een mail van Zester met aanbiedeingen op kindertijschriften omdat de scholen weer zijn begonnen,onderaan deze mail stond een link http://itunes.apple.com/us/app/tijdschrift.nl/id450120096?ls=1&mt=8,hier kan je een app downloaden om tijdschriften te kunnen lezen op de ipad,maar je moet geloof ik wel als je de app hebt per tijschrift,per uitgaven betalen,dit is wel goedkoper dan een tijdschrift in de winkel.
Of de Duck erbij zit,ik weet het niet,ik zie het in iedergeval nergens,de Tina trouwens wel aan daar is ook Thom Roep hoofdredacteur,dus misschien zien we binnekort ook de duck downloadbaar op de ipad.
Ik hoop van niet(ik heb er niet eens een ipad,en ook geen e-reader)!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Duck » do okt 27, 2011 10:37 pm

Twitterbericht van vandaag op Duckstadtwitter:
@ddweekblad
Weekblad Donald Duck is nu ook wekelijks verkrijgbaar op de iPad! http://t.co/DiTj9mtG #digiduck
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten