Ongepubliceerde strips in Nederland

Ongepubliceerde strips in Nederland

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di jan 24, 2012 7:42 pm

Ik ben even zo vrij geweest om een discussie te verplaatsen.
Uit het topic DD 2012-04 :
De Zwarte Schim schreef:Ik snap niet dat iedereen hier altijd zit te jubelen om Barks herdrukken (net zoals Ui zegt) Als een verhaal 1x a 2x is verschenen in een weekblad, winterboek etc. dan is het toch goed? waarom altijd maar weer die herdrukken? lekker goedkoop drukken kun je dat beter gezegd noemen. En dat hoofdverhaal van Friesland inderdaad ook: Donald gaat kaas verkopen en verkoopt alles! jeuj! En waarom gedraagt Katrien zich zo raar met die ring etc? wat een opbouwing!

Ik heb die Barksverhalen wel een keer gezien. Ze zijn goed: maar je hoeft ze niet tientallen keren te herdrukken

snowmansion schreef:@ zwarte schim. Nee zeggen tegen Ideeën is ook makkelijk. Wat stel jij dan concreet voor?

De Zwarte Schim schreef:Een nieuwe wind over de disneywereld?
Er zijn nog genoeg ongepubliceerde verhalen: dus gebruik die eerst eens!

Ridder ter Geit schreef:Het nadeel daarvan is dat veel kinderen nooit de Barksverhalen zullen lezen.

snowmansion schreef:
De Zwarte Schim schreef:Een nieuwe wind over de disneywereld?
Er zijn nog genoeg ongepubliceerde verhalen: dus gebruik die eerst eens!


Waar vind ik een lijst met alle niet eerder gepubliceerde disney verhalen in de Nederlandse Donald Duck?

Maar goed, alsof al die ongepubliceerde verhalen goed zijn. Je zou dan eerst een selectie moeten maken van goede verhalen. Zoiets wat ook in de top 100 gedaan is.

Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ongepubliceerde strips in Nederland

Berichtdoor De Zwarte Schim » di jan 24, 2012 9:59 pm

hmmm dat zijn ze nog lang niet allemaal
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Ongepubliceerde strips in Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » di jan 24, 2012 11:16 pm

Het is heel simpel. Je gaat naar de geavanceerde zoekpagina van Inducks(https://coa.inducks.org/comp.php). Bij "Soort" boven het tweede lijntje selecteer je "verhaal". Je scrollt naar beneden en bij "Verhaal is NIET herdrukt in" klik je de box met Nederland aan. Dan krijg je een lijst met alle verhalen die niet in Nederland herdrukt zijn.
Je kunt de zoekopdracht specificeren door bijvoorbeeld bij Verhaalcode een D in te vullen. Dan krijg je alle Egmont verhalen die nog niet in Nederland herdrukt zijn.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten