Donald Duck in het Fries

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma feb 13, 2012 8:19 am

Op de site van Afûk kun je lezen dat het uitverkocht is.
Of daarmee de complete oplage is uitverkocht weet ik ook niet zeker, maar ik heb de indruk dat deze editie via hun verkocht wordt.
Als er een verzamelaar in Friesland een exemplaar voor me kan regelen, graag.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor Robb_K » ma feb 13, 2012 11:13 am

Robb_K schreef:
Karel schreef:Ik ken geen Fries, dus ga hem niet kopen. :D

En dus alle Nederlanders - in ieder geval inzicht in de essentie van wat er gezegd wordt (en waarschijnlijk zou perfect moeten begrijpen). Zelfs ik, met mijn slechte Nederlands, kan vrij goed te begrijpen (natuurlijk, Fries is de zus taal van het Engels, en slechts een neef van Engels).

Ik heb bedoeld "en slechts een nicht taal van het Nederlands".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor Robb_K » ma feb 13, 2012 11:29 am

Big Bad Wolf schreef:Op de site van Afûk kun je lezen dat het uitverkocht is.
Of daarmee de complete oplage is uitverkocht weet ik ook niet zeker, maar ik heb de indruk dat deze editie via hun verkocht wordt.
Als er een verzamelaar in Friesland een exemplaar voor me kan regelen, graag.


"Fan heal april ôf sil dizze Ducks rûnom yn Fryslân te keap wêze." (Van heel april deze DD nummer zal staan in Friesland te koop.

"Wolst dêr net op wachtsje? Reservearje dan ien of mear eksimplaren."(Wil je niet opwachten? Reserveer dan een of meer (door e-mail)) - (nu dit wij kan niet-als zij zijn uitverkocht). Dus wij moeten een kopen in een winkel in Friesland in april.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma feb 13, 2012 4:24 pm

@ DD als die te koop is en jij koopt ereen. Wil je er dan ook een voor mij meenemen? heel graag!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor DD » ma feb 13, 2012 5:57 pm

Voor mezelf en Rob Klein ga ik er sowieso heen. En bij jou sta ik ook nog in het krijt ;) Als ook andere leden het willen hoor ik het wel.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor snowmansion » ma feb 13, 2012 7:53 pm

Beste DD,

Zou jij er voor mij ook 1 kunnen halen?

Bij voorbaat erg bedankt. Ik hoor het wel.

Gr sander
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma feb 13, 2012 8:05 pm

Hallo DD, als het je lukt hou ik me ook aanbevolen voor een exemplaar.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma feb 13, 2012 10:11 pm

hey DD, waar sta je bij mij ook alweer voor in het krijt? :p

En volgens mij kun je beter naar de leverancier van de Duck's gaan en deze voor de inkoopprijs regelen, omdat iedereen aan je vraagt. XD
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor DD » di feb 14, 2012 1:47 pm

De Zwarte Schim schreef:hey DD, waar sta je bij mij ook alweer voor in het krijt? :p


Voor die komkommeruitgave :P

De Zwarte Schim schreef:En volgens mij kun je beter naar de leverancier van de Duck's gaan en deze voor de inkoopprijs regelen, omdat iedereen aan je vraagt. XD


Nee hoor niet nodig. Wanneer ze in de winkel liggen geef ik iedereen die er om heeft gevraagd mijn bankrekening zodat het bedrag en verzendkosten kan worden overgemaakt en daarmee ga ik ze allemaal tegelijk kopen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor snowmansion » do maart 01, 2012 9:56 pm

Hey DD,

Had je toevallig wellicht nog gekeken of er nog edities lagen?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor DD » vr maart 02, 2012 12:05 am

Het ligt pas half april in de winkels he.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor snowmansion » di maart 06, 2012 6:05 pm

Oh haha.

Sorry. Ik dacht dat het er veel eerder lag!

Ik hoor het te zijner tijd wel dan.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr apr 06, 2012 9:31 pm

Ik woon niet in Friesland, maar kwam dit artikel tegen wat vandaag geplaatst was:

Sneek 6 april 2012 – Na het succesvolle Nederlandstalige Fryslânnummer van ‘een vrolijk weekblad’ is vanaf vrijdag 13 april het enige echte ‘fleurich Frysk blêd’ van Donald Duck te koop. In de Friese Donald Duck verschijnen in totaal 9 in het Fries vertaalde strips. In de verhalen valt op dat er veel aandacht is voor sport en natuurlijk komen grote Friese sportevenementen zoals het ‘skûtsjesilen’ en de ‘Alvestêdetocht’ voorbij. Het is dan ook geen toeval dat de presentatie van het eerste nummer op vrijdag 13 april plaatsvindt in Sportstad Heerenveen.

‘Omdat der yn de Fryske Duck in soad omtinken is foar ferskate Fryske sporten en sporteveneminten, like it ús in aardich idee om dêr yn de presintaasje wat mei te dwaan’, zegt Koen Eekma, directeur van de Afûk. ‘Dêrom hawwe wy skoallen oanskreaun en binne sa’n 100 skoalbern útsocht om ta eare fan it ferskinen fan dizze spesjale Fryske Duck mei te dwaan oan in alternative Alvestêdetocht.’ Voordat de kinderen van start gaan met hun tocht, wordt eerst het officiële eerste exemplaar van de Friese Donald Duck op ludieke wijze door Commissaris van de Koningin in Friesland John Jorritsma uitgereikt. Het startschot voor de ‘Alvestêdetocht’ wordt gegeven door voorzitter Wiebe Wieling van de KoninklijkeVereniging De Friesche Elf Steden. De diverse activiteiten worden begeleid door bekende Friese (oud-) sporters waaronder Margot Boer, Foppe de Haan en Evert Wilstra.

De Friese Donald Duck verschijnt in een oplage van 30.000 stuks, kost € 2,95 en is vanaf vrijdag 13 april om 15.00 uur te koop bij onder anderen de boekhandel en diverse supermarkten.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma apr 09, 2012 10:20 pm

Nou DD, dat wordt Vrijdag denk ik rennen, want ik denk dat deze uitgave nog wel eens heel snel uitverkocht kan zijn
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Donald Duck in het Fries

Berichtdoor DD » do apr 12, 2012 10:43 am

Ik probeer morgen naar Friesland te gaan. De gene die er een willen kunnen mij een pb sturen. Daar geef ik mijn bankrekening en kunnen de verzendkosten (1,50? als het later minder blijkt verreken ik de rest met de prijs van het blad) worden overgemaakt. Nadat ik de uitgave heb, ken ik de prijs en kan de rest worden overgemaakt alvorens ik ze opstuur.

Ik koop dus alleen voor de genen die mij vandaag een pb sturen (Robb_K uitgezonderd).
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten