Lelijkste Voorplaat

Berichtdoor huugduck » zo apr 05, 2009 7:44 pm

http://coa.inducks.org/story.php?c=D++++59-44

ik vind die ogen zo raar.

EDIT: smilies-optie uitgezet. wegens storing in link.
Laatst bijgewerkt door huugduck op ma apr 06, 2009 4:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Michiel P » zo jun 21, 2009 6:36 pm

DD 1966-36:

Afbeelding

"The horror! The horror!" :o

Het is volstrekt onduidelijk wat de grap is. Gaat het om het meehobbelende ei? Nee, want daar kijkt Donald niet eens naar. Lacht Donald die andere eenden uit omdat ze er zo raar uitzien? Ooit een volwassen eend gezien met gele veren? Is het leedvermaak van Donald, omdat de andere eenden nog niet geëvolueerd zijn, zoals hijzelf? Zijn de "normale" eenden bang voor een monsterlijk grote eend in een matrozenpakje? Nachtmerries!
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Carl Rosa » zo jun 21, 2009 9:21 pm

Michiel P schreef:DD 1966-36:

http://outducks.org/nl/dd/1966/36/nl_dd1966_36a_001.jpg

"The horror! The horror!" :o

Het is volstrekt onduidelijk wat de grap is. Gaat het om het meehobbelende ei? Nee, want daar kijkt Donald niet eens naar. Lacht Donald die andere eenden uit omdat ze er zo raar uitzien? Ooit een volwassen eend gezien met gele veren? Is het leedvermaak van Donald, omdat de andere eenden nog niet geëvolueerd zijn, zoals hijzelf? Zijn de "normale" eenden bang voor een monsterlijk grote eend in een matrozenpakje? Nachtmerries!

Die is inderdaad niet best.... kolere....
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jun 21, 2009 10:18 pm

Hij is wel intrigerend op een vreemdsoortige manier. De nachtmerrie van onder andere Don Rosa. Wat wordt hiermee bedoelt? Ik denk dat Donald ze uitlacht omdat hij verder geevolueerd is.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » zo jun 21, 2009 11:06 pm

Ha! Die Duck heb ik! Beroerde plaat, inderdaad. Laat Ei het maar niet lezen!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » ma jun 22, 2009 12:34 am

Eigenlijk wel zo leuk als die voorkanten ook zichtbaar zijn in dit topic. Daarom post ik hier de lelijke voorplaten die resp. door Goudglans, Huugduck en De steenrijke eend werden aangedragen:

Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding

Tutorial voor het posten van plaatjes:

1) Klik met de rechtermuisknop op een plaatje
2) Klik op "Properties" ("Eigenschappen")
3) Selecteer de URL van het plaatje, dwz. het adres (http://etc.)
4) Kopieer-en-plak de URL in je bericht, tussen twee image-tags, dus [img]URL[/img]

P.S. Twee plaatjes blijven alleen naast elkaar staan wanneer je er iets tussen schrijft. Ik gebruik daar plusjes voor, maar je kunt ook iets anders schrijven (zie hierboven).
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 24, 2009 1:49 pm

Michiel P schreef:Tutorial voor het posten van plaatjes:

1) Klik met de rechtermuisknop op een plaatje
2) Klik op "Properties" ("Eigenschappen")
3) Selecteer de URL van het plaatje, dwz. het adres (http://etc.)
4) Kopieer-en-plak de URL in je bericht, tussen twee image-tags, dus [url]URL[/url]

P.S. Twee plaatjes blijven alleen naast elkaar staan wanneer je er iets tussen schrijft. Ik gebruik daar plusjes voor, maar je kunt ook iets anders schrijven (zie hierboven).

Ik vind dit echt de nuttigste tekst die jij ooit geschreven hebt, geweldig. Nu kan ik ook plaatjes plakken.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » wo jun 24, 2009 4:39 pm

Afbeelding

hm vet ^^
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Ei » wo jun 24, 2009 5:03 pm

Michiel P schreef:[ voorplaat DD 1966-36] Het is volstrekt onduidelijk wat de grap is. Gaat het om het meehobbelende ei? Nee, want daar kijkt Donald niet eens naar. Lacht Donald die andere eenden uit omdat ze er zo raar uitzien? Ooit een volwassen eend gezien met gele veren? Is het leedvermaak van Donald, omdat de andere eenden nog niet geëvolueerd zijn, zoals hijzelf? Zijn de "normale" eenden bang voor een monsterlijk grote eend in een matrozenpakje? Nachtmerries!

Ei denkt dat de grap draait om het meelopende ei. Zie de expressie-lijnen boven het het ei, en die uit Donald's mond.

Rockerduck schreef:Ha! Die Duck heb ik! Beroerde plaat, inderdaad. Laat Ei het maar niet lezen!

Ei wil dat meelopende ei als avatar!

Ei vindt de vier voorplaten tot dusver weinig schokkend. Een echt slechte voorplaat vindt Ei de voorplaat van Donald Duck Weekblad 2009-05:

Afbeelding
http://coa.inducks.org/story.php?c=HC+DD2009-05

Reden: Het perspectief, de diepte, is knoeiwerk. Zie de Escher-achtige afstand van de rietjes naar het glas, en hoe groot de neefjes zijn.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » wo jun 24, 2009 5:40 pm

mcDuck King schreef:Ik vind dit echt de nuttigste tekst die jij ooit geschreven hebt, geweldig. Nu kan ik ook plaatjes plakken.

Ik weet niet zeker of ik dat als een compliment moet opvatten, maar ik ben blij dat mijn uitleg voor jou begrijpelijk is.

Ei schreef:Ei denkt dat de grap draait om het meelopende ei. Zie de expressie-lijnen boven het het ei, en die uit Donald's mond.

Dan is de grap slecht in beeld gebracht, want Donald wijst naar de andere eenden. Ik denk dat de grap draait om het feit dat Donald "echte" eenden tegenkomt. Het meelopende ei is een extra grapje.

Ei schreef:Ei wil dat meelopende ei als avatar!

Ach toe, is er een forummer die dat even voor Ei kan fiksen? (Ik zou zelf niet weten hoe. Sorry.)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Caspar » wo jun 24, 2009 5:41 pm

Die is wel gek ja. Ik wordt helemaal duizelig als ik probeer te kijken wat er nou eigenlijk gebeurd in die tekening!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 24, 2009 6:02 pm

Michiel P schreef:
mcDuck King schreef:Ik vind dit echt de nuttigste tekst die jij ooit geschreven hebt, geweldig. Nu kan ik ook plaatjes plakken.

Ik weet niet zeker of ik dat als een compliment moet opvatten, maar ik ben blij dat mijn uitleg voor jou begrijpelijk is.
Compliment, u typt meestal erg nuttig, maar dit is toch wel het toppunt.
Ei schreef:Ei wil dat meelopende ei als avatar!

Ach toe, is er een forummer die dat even voor Ei kan fiksen? (Ik zou zelf niet weten hoe. Sorry.)

Een beetje knutselen met Paint.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Michiel P » wo jun 24, 2009 11:47 pm

mcDuck King schreef:Compliment, u typt meestal erg nuttig, maar dit is toch wel het toppunt.

Op dit forum hoef je geen u te zeggen, hoor. Ik ben jonger dan Ei en daar zeg je toch ook geen u tegen? :)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ei » do jun 25, 2009 12:25 am

Michiel P schreef:
Ei schreef:[voorplaat DD 1966-36] Ei denkt dat de grap draait om het meelopende ei. Zie de expressie-lijnen boven het het ei, en die uit Donald's mond.

Dan is de grap slecht in beeld gebracht, want Donald wijst naar de andere eenden. Ik denk dat de grap draait om het feit dat Donald "echte" eenden tegenkomt. Het meelopende ei is een extra grapje.

Zo zie je maar dat hoe rommeliger en vager een idee is uitgewerkt, hoe meer betekenissen de mensen erin zien. :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Michiel P » do jun 25, 2009 4:14 am

Ei schreef:Ei wil dat meelopende ei als avatar!

Onderstaand plaatje is 96x96 pixels. Het kan vast mooier worden gemaakt, maar het is een begin:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron