Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor DonaldDuckFan » do jul 26, 2012 9:49 pm

Hallo allemaal, mijn vraag is waar jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven kopen? Bestellen jullie het via internet of kopen jullie het in Duitsland?
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Dubbelduck » do jul 26, 2012 11:12 pm

Als ik ze koop, is dat meestal gewoon in Duitsland. Vorig jaar was ik in Luxemburg op vakantie en daar hadden ze ook LTBs. Nadeel is dat ze daar duurder zijn dan in Duitsland zelf. Tijdens die vakantie ben ik meerdere keren in Duitsland geweest dus heb ik daar nog wel verschillende LTBs en Micky Maus'en gekocht.
Begin dit jaar ben ik ook in Duitsland op vakantie gekocht. Toen heb ik Micky Maus 1 en 2 van 2012 gekocht. Deze zomer ben ik in Italië geweest maar we zijn op zowel de heen- als de terugweg een paar keer in Duitsland gestopt. Daar heb ik ook een LTB en een MM gekocht.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Duck » vr jul 27, 2012 10:30 am

Gewoon, in de supermarkt. Ik woon 5 minuten van de Duitse grens af, en we doen vaak boodschappen in Duitsland. :)
Of als ik op skivakantie ben in Duitsland/Oostenrijk.
Maar vaak als we boodschappen gaan doen koop ik toch de Micky Maus of de Sonderheft, omdat de nieuwe pockets ongeveer altijd gelijk zijn aan de Nederlandse. Zo'n geherdrukte oude pockets met een nieuwe cover zijn overigens wel vaak interessant ,want die zijn vaak nog niet in Nederland verschenen. Of speciale pockets, zoals de Enten Edition, Maus edition usw.(und so weiter :P )/enz.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Dubbelduck » vr jul 27, 2012 2:01 pm

Overigens vind ik de Duits pockets behoorlijk duur. De gewone zijn €5,50 maar andere LTBs (Spezial, Enten-Edition usw.) zijn vaak nog duurder. De LTB Premium is zelfs 10 euro!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor DonaldDuckFan » vr jul 27, 2012 3:51 pm

Dubbelduck schreef:Overigens vind ik de Duits pockets behoorlijk duur. De gewone zijn €5,50 maar andere LTBs (Spezial, Enten-Edition usw.) zijn vaak nog duurder. De LTB Premium is zelfs 10 euro!

Maar deze zijn dan wel extra dik! :)
Ben jij een echte Donald Duck fan? Kijk dan eens op mijn website http://www.donaldduckweb.nl
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Dubbelduck » vr jul 27, 2012 5:03 pm

DonaldDuckFan schreef:
Dubbelduck schreef:Overigens vind ik de Duits pockets behoorlijk duur. De gewone zijn €5,50 maar andere LTBs (Spezial, Enten-Edition usw.) zijn vaak nog duurder. De LTB Premium is zelfs 10 euro!

Maar deze zijn dan wel extra dik! :)


Voor de LTB Premium betaal je dus 10 euro, maar het totaal aantal pagina's ligt onder de 400. Als je dan naar Nederland kijkt, heb je voor 7,50 een dubbelpocket (extra). De themapockets zijn dan in Duitsland weer 8,50, dus die zijn ook al duurder. Voor de Engelse editie betaal je in Duitsland 7 euro, terwijl die in Nederland 25% goedkoper zijn. Dus uiteindelijk ben je in Duitsland gewoon duurder uit.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor DonaldDuckFan » vr jul 27, 2012 5:15 pm

Dubbelduck schreef:
DonaldDuckFan schreef:
Dubbelduck schreef:Overigens vind ik de Duits pockets behoorlijk duur. De gewone zijn €5,50 maar andere LTBs (Spezial, Enten-Edition usw.) zijn vaak nog duurder. De LTB Premium is zelfs 10 euro!

Maar deze zijn dan wel extra dik! :)


Voor de LTB Premium betaal je dus 10 euro, maar het totaal aantal pagina's ligt onder de 400. Als je dan naar Nederland kijkt, heb je voor 7,50 een dubbelpocket (extra). De themapockets zijn dan in Duitsland weer 8,50, dus die zijn ook al duurder. Voor de Engelse editie betaal je in Duitsland 7 euro, terwijl die in Nederland 25% goedkoper zijn. Dus uiteindelijk ben je in Duitsland gewoon duurder uit.


Inderdaad, met sommige uitgaven ben je dan wel duurder uit. Maar veel verhalen zijn het wel weer waard! :)
Ben jij een echte Donald Duck fan? Kijk dan eens op mijn website http://www.donaldduckweb.nl
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor DonaldDuckFan » vr jul 27, 2012 5:17 pm

Ik bestel mij LTB uitgaven en overige Duitse uitgaven trouwens via http://www.ehapa-shop.de
Ben jij een echte Donald Duck fan? Kijk dan eens op mijn website http://www.donaldduckweb.nl
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Dubbelduck » vr jul 27, 2012 9:31 pm

DonaldDuckFan schreef:Ik bestel mij LTB uitgaven en overige Duitse uitgaven trouwens via http://www.ehapa-shop.de


Woon jij in Duitsland dan? Of kan je ze ook laten verzenden naar Nederland?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Duck » vr jul 27, 2012 10:14 pm

Dubbelduck schreef:
DonaldDuckFan schreef:Ik bestel mij LTB uitgaven en overige Duitse uitgaven trouwens via http://www.ehapa-shop.de


Woon jij in Duitsland dan? Of kan je ze ook laten verzenden naar Nederland?

Ik denk van wel,want als hij in Duitsland zou wonen dan kan hij ze gewoon in de winkel kopen.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor DonaldDuckFan » vr jul 27, 2012 10:39 pm

Dubbelduck schreef:
DonaldDuckFan schreef:Ik bestel mij LTB uitgaven en overige Duitse uitgaven trouwens via http://www.ehapa-shop.de


Woon jij in Duitsland dan? Of kan je ze ook laten verzenden naar Nederland?


Haha, nee je kan ze gewoon naar Nederland laten verzenden. :)
Ben jij een echte Donald Duck fan? Kijk dan eens op mijn website http://www.donaldduckweb.nl
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor jan Baksteen » zo jul 29, 2012 11:05 am

Als ik een uitgave wil hebben koop ik die via eBay
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Big Bad Wolf » za aug 04, 2012 9:29 pm

Meestal tijdens de vakantiereis, helaas woon ik iets te ver van de grens. Gelukkig neemt mijn zoon ze tegenwoordig ook mee. Maar het zijn er tegenwoordig wel erg veel... LTB, Enten-Edition, Maus-Edition, Spezial, Ostern, Weihnachten, Sommer, etc.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor DonaldDuckFan » za aug 04, 2012 9:50 pm

Big Bad Wolf schreef:Meestal tijdens de vakantiereis, helaas woon ik iets te ver van de grens. Gelukkig neemt mijn zoon ze tegenwoordig ook mee. Maar het zijn er tegenwoordig wel erg veel... LTB, Enten-Edition, Maus-Edition, Spezial, Ostern, Weihnachten, Sommer, etc.


Het worden er inderdaad steeds meer! Maar je hoeft ze ook niet allemaal te kopen :)
Ben jij een echte Donald Duck fan? Kijk dan eens op mijn website http://www.donaldduckweb.nl
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm

Re: Waar kopen jullie Lustiges Taschenbuch uitgaven?

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo aug 05, 2012 11:17 pm

Ik weet dat ik ze niet allemaal hoef te kopen, maar het is wel leuk en ik ben nu eenmaal verzamelaar. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere uitgaven... Micky Maus Magazin, Donald & Co, Micky Maus Comics, Donald Duck Sonderheft en Spezial, Donald von Carl Barks Entenhausen Edition, etc.

Wel jammer dat de Nederlandse uitgaven van de English Edition minder pagina’s heeft.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten