Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Ui » di maart 05, 2013 8:39 pm

MatroosDuck schreef:Afbeelding
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+99237

Wat een saaie, stomme, lelijke, domme strip. Het slaat nergens op.

Dit verhaaltje is misschien geen dijenkletser, maar Ui vindt de grap op zich wel goed. Misschien is de grap te vaak gebruikt om nog leuk te zijn? Zoals Midas Wolf die meent een biggetje te krijgen, die echter van marsepein is.

Ridder ter Geit schreef:Ik vind Geradts niet altijd slecht, hij heeft af en toe een zeer geslaagd verhaal geschreven. Jan Kruse vind ik vaak slechter, die heeft in de jaren 80 weleens iets grappigs geschreven, maar afgelopen jaar bijvoorbeeld de provincie-verhalen. Met name die over Utrecht was erg slecht.

Je bedoelt blijkbaar deze:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2011-314

Koen schreef:Sorry,ik kan het toch niet laten om nog zo'n flutstripje te plaatsen...
Afbeelding
Wat is de grap? Het enige wat er aan het stripje valt op te merken is dat het neefje gelijk had. Misschien moeten kleine kindjes lachen om het gezicht wat het neefje op het laatste plaatje trekt?

Deze grap is aantoonbaar slecht. Een minderjarige met een kettingzaag... eh... "schaar"?
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+98150
De Roepredactie en de auteurs die ervoor werken, lijken soms geen flauw benul te hebben van het juist omgaan met minderjarigen. Een minderjarige mag, tenminste in Nederland, niet werken met een kettingzaag. Dat Donald als meerderjarige staat te dwingen, maakt de situatie nog erger. (snik)
Je zal maar een minderjarige padvinder zijn die "heitje voor een karweitje" doet. Dan mag je bij Thom Roep de tuin snoeien met een kettingzaag. Of zou hij dan wel nadenken?
Als de Roepredactie de strip heeft geprobeerd af te zwakken door de kettingzaag een "schaar" te noemen, is men er vreselijk naïef. Had men de kettingzaag vervangen door een grote heggenschaar, dan was de grap wel redelijk geweest. Hoewel heggenscharen ook gevaarlijk kunnen zijn.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Oom Paspasu » wo maart 06, 2013 2:20 pm

Ui schreef:Dit verhaaltje is misschien geen dijenkletser, maar Ui vindt de grap op zich wel goed. Misschien is de grap te vaak gebruikt om nog leuk te zijn? Zoals Midas Wolf die meent een biggetje te krijgen, die echter van marsepein is.

De jeugd wil alleen maar vermaakt worden, maar de boodschap ontgaat hun. Het is niet de bedoeling van Sinterklaas om anderen te laten lijden voor jouw plezier. Sint wil al je wensen vervullen, als ze maar niet ten koste gaan van anderen.
Natuurlijk is het veel erger wanneer de rijkste eend ter wereld een dubbeltje zou verliezen, dan de uitbuiting van onze chocoladeslaven. De boer krijgt amper dertig cent per kilo cacao, waar wij als klanten acht euro voor moeten betalen. Honderdduizenden kinderen tussen negen en twaalf jaar oud moeten werken onder gevaarlijke omstandigheden op cacaoplantages. (bron: http://www.stopthetraffik.nl/cacaoslavernij)
Anderzijds is een cadeautje geen echt cadeautje als het niet een offer is. Als Dagobert echt om Magica zou geven, zou hij haar graag het dubbeltje geven.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Koen » vr maart 08, 2013 5:52 pm

Afbeelding

Puf...fantastisch. Fantastisch dat ik nog niet ziek in bed lig door al die Troepse flutstripjes van tegenwoordig. Ik voel me trouwens wel verdacht misselijk...

Wat is de grap? Nou,dat kan ik je met moeite vertellen. Donald zegt indirect dat Katrien oud aan het worden is,en Katrien zegt: ''Oh! Wat een belediging!''

En weg rent Donald.
Laatst bijgewerkt door Koen op vr maart 08, 2013 5:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor MatroosDuck » vr maart 08, 2013 5:53 pm

Ik vind deze wel oké. 5/10
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Koen » vr maart 08, 2013 5:57 pm

Wat vind je er oké aan?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor MatroosDuck » vr maart 08, 2013 8:45 pm

Ik vind het grappig als Donald zich weer als een rotzak gedraagt :p
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Koen » ma maart 25, 2013 11:39 am

Afbeelding

Plot: Iemand schreeuwt en Donald schreeuwt terug. Ha-Ha-Ha-Ha-Haaa... :rolleyes:
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Scrooge$ » ma maart 25, 2013 4:22 pm

jaaa, rolleyes
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Koen » zo maart 31, 2013 12:12 pm

Flauw. En Joe is ook spuuglelijk getekend. :(

Afbeelding
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+22247&search=
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Hidde » zo maart 31, 2013 2:27 pm

Ik vind het wel een leuke grap. :) over de tekeningen ben ik het wel met je eens.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Koen » ma apr 01, 2013 3:54 pm

Oké, ik heb ook niet zoveel tegen de grap. Lekker sarcastisch, daar hou ik wel van.
Vind iemand het vervelend dat ik dit topic een overdosis aan korte flutstripjes geef? ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Hidde » ma apr 01, 2013 4:09 pm

Koen schreef:Oké, ik heb ook niet zoveel tegen de grap. Lekker sarcastisch, daar hou ik wel van.
Vind iemand het vervelend dat ik dit topic een overdosis aan korte flutstripjes geef? ;)

Die korte stripjes (meestal 3 plaatjes) zijn tegenwoordig meestal niet al te best. Maakte ze maar weer van die echt grappige stripjes zoals Bob Karp. Zulke mooie tekeningen zoals die van Al Taliaferro erbij is trouwens ook niet mis.

Is er iemand die een langer verhaal erg slecht vind? (minimaal 2 pagina's)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Ui » ma apr 01, 2013 4:11 pm

Koen schreef:Afbeelding

[...] Wat is de grap? Nou,dat kan ik je met moeite vertellen. Donald zegt indirect dat Katrien oud aan het worden is,en Katrien zegt: ''Oh! Wat een belediging!''

En weg rent Donald.

Inducks: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+20134

Brandende kaarsen aan de onderkant van een taart? Brandende kaarsen? Aan de onderkant?! Dat is waar Ui over valt.

MatroosDuck schreef:Ik vind het grappig als Donald zich weer als een rotzak gedraagt :p

Zolang Donald maar grappig is, kan men brandende kaarsen plaatsen op de onderkant van een taart?
O, wat een wereld. (snik)

Koen schreef:Afbeelding

Plot: Iemand schreeuwt en Donald schreeuwt terug. Ha-Ha-Ha-Ha-Haaa... :rolleyes:

Inducks: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+20014

Wat vind je verkeerd aan deze grap?

Koen schreef:Flauw. En Joe is ook spuuglelijk getekend. :(

Afbeelding

Inducks: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+22247

Grappen kunnen ook leuk zijn omdat ze flauw zijn.

Koen schreef:Vind iemand het vervelend dat ik dit topic een overdosis aan korte flutstripjes geef? ;)

Het wordt op zo'n manier wel een beetje 'Slechtste Moppen uit 60 jaar'. Heb je ook langere verhalen die je slecht vindt? Verhalen met plotgaten, bijvoorbeeld?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Koen » ma apr 01, 2013 4:17 pm

@Ui: Wat ik verkeerd aan die grap vind, is dat iemand schreewt en dat Donald een toeter pakt om terug te schreeuwen. Ik zie er de humor niet van in.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechtste Verhalen uit 60 jaar

Berichtdoor Ui » ma apr 01, 2013 4:24 pm

Koen schreef:Wat ik verkeerd aan die grap vind, is dat iemand [schreeuwt] en dat Donald een toeter pakt om terug te schreeuwen. Ik zie er de humor niet van in.

Wat UI geslaagd vindt, is dat de grap laat zien wat er gebeurt als iedereen zou gaan brullen door een megafoon.
Misschien zou zo'n gegeven gebruikt kunnen worden in een langer verhaal, over geluidsoverlast. Ui ziet al voor zich hoe op een drukbevolkt plein, alle burgers, met ieder een megafoon, proberen om boven de anderen uit te komen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten