Verzameltips

Verzameltips

Berichtdoor Karel Paardepoot » di aug 13, 2013 3:06 pm

Hey ik verzamel een tijdje Disney strips, ik ben 11 jaar dus mijn verzameling is niet super groot, ik wil vragen aan jullie: hebben jullie tips voor het verzamelen? Dit topic kan je ook gebruiken om tips uit te wisselen met anderen.

Gr. Rick
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Verzameltips

Berichtdoor Oom Paspasu » di aug 13, 2013 3:29 pm

Belangrijk is je strips niet te lezen, maar ze meteen na aankoop in te vriezen!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verzameltips

Berichtdoor Koen » di aug 13, 2013 4:13 pm

Worden ze daar niet vochtig van? :(
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verzameltips

Berichtdoor Karel Paardepoot » di aug 13, 2013 5:42 pm

Ja niet lezen is misschien wel een goeie tip, maar sommige MOET ik gewoon lezen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Verzameltips

Berichtdoor Ae Daily » wo aug 14, 2013 12:12 am

't is natuurlijk ten eerste belangrijk om jezelf te vragen waarom je verzamelt.
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: Verzameltips

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo aug 14, 2013 7:47 am

In de eerste plaats zijn strips natuurlijk gemaakt om te lezen en van te genieten. Als je die basis uit het oog verliest als verzamelaar ga je eigenlijk al heel ver.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Verzameltips

Berichtdoor Karel Paardepoot » wo aug 14, 2013 9:30 am

Ae Daily schreef:'t is natuurlijk ten eerste belangrijk om jezelf te vragen waarom je verzamelt.

Ik verzamel omdat: Ik Disney strips leuk vind, en ik vind het leuk om bijv. als je bijna jaargang 2011 compleet hebt. Je echt op zoek gaat naar dat ene nummer, (Dat heb ik niet met jaargangen, maar soms met albums.) En omdat het eens wat anders is dan wat de kids uit mijn klas doen.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Verzameltips

Berichtdoor Ae Daily » wo aug 14, 2013 10:17 am

In dat geval is 't natuurlijk belangrijk om ze juist wel te lezen. ;)

I lees zelf alles wat ik verzamel (vaak meerdere keer) en ja, dan kan er eens een scheurtje of een krasje gebeuren, maar erg is dat niet. De waarde van mijn verzameling is veel groter in mijn hart en hoofd dan op mijn spaarrekening, ook omdat ik 't nooit zou verkopen.

Als je voor jezelf verzamelt, kun je niets fout doen! Doe wat je leuk vindt, koop wat je leuk vindt, lees wat je leuk vindt!

Verzameltips: De pockets en albums liggen elke zomer en winter met korting in de Albert Heijn en ander winkels - goedkoper dan dat vind je ze nieuw gemiddeld niet, maar 't zijn wel vooral nieuwere nummers.

Ik had altijd een briefje bij me met de nummers die ik nog moest, voor ik alle pockets had. Dit is nu, obviously, een aanwezig groter nummer dan toen, dus richt je misschien eerst op het compleet hebben van één rugtekening, of op het hebben van (bijvoorbeeld) elk Dubbelduck verhaal.
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: Verzameltips

Berichtdoor Karel Paardepoot » wo aug 14, 2013 11:09 am

Ae Daily schreef:In dat geval is 't natuurlijk belangrijk om ze juist wel te lezen. ;)

I lees zelf alles wat ik verzamel (vaak meerdere keer) en ja, dan kan er eens een scheurtje of een krasje gebeuren, maar erg is dat niet. De waarde van mijn verzameling is veel groter in mijn hart en hoofd dan op mijn spaarrekening, ook omdat ik 't nooit zou verkopen.

Als je voor jezelf verzamelt, kun je niets fout doen! Doe wat je leuk vindt, koop wat je leuk vindt, lees wat je leuk vindt!

Verzameltips: De pockets en albums liggen elke zomer en winter met korting in de Albert Heijn en ander winkels - goedkoper dan dat vind je ze nieuw gemiddeld niet, maar 't zijn wel vooral nieuwere nummers.

Ik had altijd een briefje bij me met de nummers die ik nog moest, voor ik alle pockets had. Dit is nu, obviously, een aanwezig groter nummer dan toen, dus richt je misschien eerst op het compleet hebben van één rugtekening, of op het hebben van (bijvoorbeeld) elk Dubbelduck verhaal.

Aha, bedankt bij de Primera en de Readshop, zijn de pockets en grappigste avonturen van nu 3,99. En ik zat er aan te denken om de rugtekening van de dubbelpockets 1 tm 5 compleet te maken, ik zag op de foto's van Akim.nl (Daar ik morgen heen ga) Die pockets heeft, of ze te koop zijn weet ik niet maar op markten heb ik nr. 2 voor 1 euro gevonden.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Verzameltips

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo aug 14, 2013 12:28 pm

Voor tweedehands zijn er inderdaad veel markten, rommelmarkten, kringloopwinkels en derlijke.

Voor nieuw heb je boekenhandels, supermarkten en ook speciale stripwinkels.

Op deze site wordt vaak vermeld als er bepaalde acties zijn. Ook als er Donald Duck strips in andere uitgaves staan of er speciale uitgaves te krijgen zijn. Soms belanden dingen die niet zo goed verkochten voor een schijntje bij bijvoorbeeld Kruidvat of Blokker.
Al dit soort dingen worden, als een van ons ze tegenkomt, doorgaans hier wel gepost. Da's het handige van zo'n forum.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Verzameltips

Berichtdoor Jordy » wo aug 14, 2013 1:01 pm

Karel Paardepoot schreef:Aha, bedankt bij de Primera en de Readshop, zijn de pockets en grappigste avonturen van nu 3,99. En ik zat er aan te denken om de rugtekening van de dubbelpockets 1 tm 5 compleet te maken, ik zag op de foto's van Akim.nl (Daar ik morgen heen ga) Die pockets heeft, of ze te koop zijn weet ik niet maar op markten heb ik nr. 2 voor 1 euro gevonden.

Dubbelpockets? Doen deze ook mee in de zomeractie?
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Verzameltips

Berichtdoor Karel Paardepoot » wo aug 14, 2013 1:12 pm

Jordy schreef:
Karel Paardepoot schreef:Aha, bedankt bij de Primera en de Readshop, zijn de pockets en grappigste avonturen van nu 3,99. En ik zat er aan te denken om de rugtekening van de dubbelpockets 1 tm 5 compleet te maken, ik zag op de foto's van Akim.nl (Daar ik morgen heen ga) Die pockets heeft, of ze te koop zijn weet ik niet maar op markten heb ik nr. 2 voor 1 euro gevonden.

Dubbelpockets? Doen deze ook mee in de zomeractie?

Nee..
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Verzameltips

Berichtdoor Karel Paardepoot » wo aug 14, 2013 1:14 pm

Ridder ter Geit schreef:Voor tweedehands zijn er inderdaad veel markten, rommelmarkten, kringloopwinkels en derlijke.

Voor nieuw heb je boekenhandels, supermarkten en ook speciale stripwinkels.

Op deze site wordt vaak vermeld als er bepaalde acties zijn. Ook als er Donald Duck strips in andere uitgaves staan of er speciale uitgaves te krijgen zijn. Soms belanden dingen die niet zo goed verkochten voor een schijntje bij bijvoorbeeld Kruidvat of Blokker.
Al dit soort dingen worden, als een van ons ze tegenkomt, doorgaans hier wel gepost. Da's het handige van zo'n forum.

Da's wel handig ja, laatst kwamen mijn vader en moeder ook thuis met Ontboezemingen uit Katriens dagboek en een DD Album van de kruidvat.
Gelukkig houd mijn vader ook van kijken op markten en kringloopwinkels en zo.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland


Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten