Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Dubbelduck » ma okt 31, 2011 5:41 pm

Duck schreef:Heeft het Verenigd Koninkrijk ook een eigen (wekelijks) disney tijdschrift?

Niet meer. Volgens mij hebben zij heel weinig van Disney en wat ze hebben, is alleen maar tijdschriften zoals Cars, Princess & Co en al die dingen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Duck » zo jun 24, 2012 10:06 pm

Ik heb sinds de kerstvakantie ook 2 Sonderhefts (december 2011 en januari 2012), en ik moet zeggen dat ze inderdaad erg leuk zijn ,met een brievenbus waarin uitgebreide brieven staan ook van oudere lezers. De brieven die erin staan zijn ook niet zo'n brieven als :" hebt U nog een plekje voor mij in het blad?" en "ik vind uw blad heel leuk en uw verhalen zijn altijd grappig!", maar meer brieven over tekenaars, en....OOK kritiek op dingen zoals wat voor'n verhalen er in komen , zo staat er in een van de 2 uitgaves die ik heb een brief die gaat over dat iemand vind dat er teveel Strobl in staat, hierbij zegt de schrijver ook goed waarom hij dat vindt. Hier geeft de redactie ook eerlijk antwoord op en zeggen even eerlijk in welk van de komende uitgaves er geen Strobl staat. Dat vind ik al een +punt eraan. Ook staan er 2 bladzijdes informatie over de Duckwereld, in het decembernummer van 2011staat er bijvoorbeeld iets over Kerst in Duckstad erg uitgebreid.

De Micky Maus is qua verhalen ook goed ,alleen wat meer op lezers onder de 16/18, aangezien er ook spelletjespagina's instaan, en met de speeltjes die erin zitten zie ik ook niet echt een volwassenen spelen.
Overigens zat er in dit:http://coa.inducks.org/issue.php?c=de/MM2012-15 nummer wel een leuk speeltje: een soort kubus vormpje waar je een gekookt hij in moest doen, en dan 2 uur in de koelkast zetten, en als je hem dan uit het vormpje haalt heb je een vierkant ei zoals uit het Barks verhaal "lost in the Andes"! :)

Dankzij die 2 tijdschriften (en de Taschenbucher , 2 albums die ik heb , en nog een ander Duits Disney tijdschrift) heb ik wel dit jaar voor mijn Duits leestoetsen een 9,2 en 9,3! Dankjewel Disney!

Le Journal De Mickey is zoals al een paar hier zeiden niet zo Disney-achtig, dat vind ik wel jammer. Voor de rest is de verhaalkeuze wel goed.
Picsou is ook wel een leuk tijdschrift, met ook veel Barks en Rosa! En lange verhalen. Het is ook een dik tijdschrift en verschijnt 1x per maand.

In het algemeen denk ik dat de Nederlandse DD en DD Extra wel erg goed zouden scoren als je Disney tijdschriften uit allerlei landen vergelijkt, want het is niet zo erg op kinderen gericht met speeltjes enzo als de Mickey Maus, en ook Disney-achtiger dan Le Journal de Mickey. De DD Extra vind ik wel wat minder goed (zowel qua dikte als inhoud) dan de Sonderheft. Als het een beetje meer zo zou worden zou de DD Extra nog beter worden,en ook interessanter voor mensen die geinteresseerd zijn in tekenaars, en daar ook hun mening daarover willen laten horen aan de rest van de lezers.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma jun 25, 2012 7:08 am

Niet zoals wij dat kennen.
Disney strips zijn niet populair op het eiland.
Als je wilt wten in welke landen war verschijnt... http://www.wolfstad.com/dcw/
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re:

Berichtdoor Robb_K » zo jul 08, 2012 1:35 am

Duck schreef:Heeft het Verenigd Koninkrijk ook een eigen (wekelijks) disney tijdschrift?

Nee niet meer. Ze hadden een in de jaren 1990, maar het had alleen vrij korte verhalen, met eenvoudige percelen, gericht op jongere kinderen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re:

Berichtdoor Koen » zo sep 16, 2012 4:45 pm

DubbelD schreef:De Sonderheft is (van de Disneytijdschriften die ik ken) veruit de beste. Is in ieder geval beter dan de DD Extra. Ik weet niet hoeveel leden dit tijdschrift ook hebben, maar er staat onder andere een 'Lezersforum' in (een Oom Donalds brievenbus 'deluxe') waarin ook oudere fans hun woordje kwijt kunnen. Er wordt openlijk gepraat over tekenaars, andere dan Barks en Rosa, iets wat in Nederland een groot taboe is. (En wat, wat mij betreft, ook niet nodig is in de DD, maar wel in de DD extra.) De kwalitiet verhalen (en tekenaars) is ook hoog.

Ik ben bijzonder enthousiast over de Duitse Sonderheft, en ik hoop ook dat de DD extra ooit die richting op zal gaan.


De Duitse Sonderheft vindt ik ook erg goed,maar als DD Weekblad ooit die kant op zou gaan,zou de verkoop ervan enorm dalen.

Er zijn nu eenmaal meer 'gewone' lezers dan echte fanaten... :(
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Re:

Berichtdoor Koen » za okt 06, 2012 1:42 pm

Koen schreef:
DubbelD schreef:De Sonderheft is (van de Disneytijdschriften die ik ken) veruit de beste. Is in ieder geval beter dan de DD Extra. Ik weet niet hoeveel leden dit tijdschrift ook hebben, maar er staat onder andere een 'Lezersforum' in (een Oom Donalds brievenbus 'deluxe') waarin ook oudere fans hun woordje kwijt kunnen. Er wordt openlijk gepraat over tekenaars, andere dan Barks en Rosa, iets wat in Nederland een groot taboe is. (En wat, wat mij betreft, ook niet nodig is in de DD, maar wel in de DD extra.) De kwalitiet verhalen (en tekenaars) is ook hoog.

Ik ben bijzonder enthousiast over de Duitse Sonderheft, en ik hoop ook dat de DD extra ooit die richting op zal gaan.


De Duitse Sonderheft vindt ik ook erg goed,maar als DD Weekblad ooit die kant op zou gaan,zou de verkoop ervan enorm dalen.

Er zijn nu eenmaal meer 'gewone' lezers dan echte fanaten... :(


Weekblad=extra
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Re:

Berichtdoor Big Bad Wolf » za okt 06, 2012 8:43 pm

Koen schreef:De Duitse Sonderheft vindt ik ook erg goed,maar als DD Weekblad ooit die kant op zou gaan,zou de verkoop ervan enorm dalen.

Er zijn nu eenmaal meer 'gewone' lezers dan echte fanaten... :(

Je moet het Sonderheft ook niet vergelijken met ons weekblad. Een vergelijk met DD Extra is meer op zijn plaats (en dan verliest onze Extra ruimschoots).
Onze Duck zou je kunnen vergelijken met de Micky Maus Magazin.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Re:

Berichtdoor Koen » zo okt 07, 2012 10:31 am

Had jij mijn vorige bericht wel gelezen,Wolfje?
Ik had er nog achter gezet:''Weekblad=Extra''.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo okt 07, 2012 6:24 pm

Heb je wel eens duidelijke antwoorden proberen te formuleren, Koentje?
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Koen » ma okt 08, 2012 7:56 am

Big Bad Wolf schreef:Heb je wel eens duidelijke antwoorden proberen te formuleren, Koentje?


Hoezo? ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Oom Paspasu » vr maart 14, 2014 4:47 pm

Gisteren heb ik een Zweedse Kalle Anka in mijn handen gehad, namelijk nummer 2012-24. Er zijn een aantal opvallende verschillen met ons Weekblad. Het formaat is kleiner: 17×25 cm. De papier- en drukkwaliteit lijkt beter. Er is geen brievenbus, maar wel een pagina met dingetjes die ook bij ons in de brievenbus staan, zoals een Nederlands stripje. De scenaristen en tekenaars worden vermeld bij de verhalen, bij dit verhaal foutief Carlos Mota. Er staan meer Deense verhalen in dan bij ons. Bij de Nederlandse verhalen blijven de computerballonnen onaangepast. One-pagers ontbreken, ook op de achterkant. Er staat een vervolgverhaal in. Naast eendenverhalen is er alleen een Mickey-Mouse-lost-het-op.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor DerkiedeBeste » vr aug 08, 2014 6:51 pm

Les trèsors des Picsou is echt het beste niet duur!!! En alleen Barks en (1of 2) Rosa verhalen 244 pagina's dik en maar 5 euro en als je in Fr. naar de Lidl gaat maar 2,50 (wel uit 2011 maar goed de verhalen zijn toch oud dus doesn't matter) ik heb me kapot vermaakt! Maar ik geef niet toe dat de normale Picsou Geant goed is alleen Les trèsors de Picsou vind ik in opzichte van de Beste verhalen van Donald Duck beter. Dus ik zou zeggen koop hem en het frans maakt niet uit als je er slecht in bent (ik niet hèhè ik ben heel goed) want het zijn strips.

Derk
Herinner je gisteren!
Droom van morgen!
Maar leef je uit op de Donald Duck!
Avatar gebruiker
DerkiedeBeste
Don Rosa- en Barks-fan (:O)
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma jul 14, 2014 6:20 pm
Woonplaats: Geldrop

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Oom Paspasu » vr aug 08, 2014 7:43 pm

Strips lezen is een goede manier om een vreemde taal te leren. Wel knap dat jij zo goed Frans kan; ik heb deze zomer weer heel wat afgestotterd. Lees je ook wel eens Nederlandse strips?

DerkiedeBeste schreef:Alleen Les trèsors de Picsou vind ik in opzichte van de Beste verhalen van Donald Duck beter.

... ten opzichte van ...
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor DerkiedeBeste » di aug 12, 2014 11:14 am

Haha, ik heb gewoon meer gevoel daarvoor, maar daarentegen is mijn Duits om te huilen.
Herinner je gisteren!
Droom van morgen!
Maar leef je uit op de Donald Duck!
Avatar gebruiker
DerkiedeBeste
Don Rosa- en Barks-fan (:O)
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma jul 14, 2014 6:20 pm
Woonplaats: Geldrop

Re: Disney tijdschrift -> In welk land het beste?

Berichtdoor Jop Duck » do apr 26, 2018 3:53 pm

Heb in Frankrijk Tresor Picsou 20, Picsou 500 en een Journal de Mickey bij elkaar gekocht, wamt die zaten samen in een verpakking. Heel leuk
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron