Het grote en grandioze waarde topic!

Berichtdoor Ei » vr mei 23, 2008 6:28 pm

Big Bad Wolf schreef:
Ei schreef:Stel dat je nu inmiddels 10 jaar lang een hoeveelheid van 2000 Ducks hebt. Hoeveel heeft je die ruimte inmiddels aan woonlasten gekost?

Ei denkt duidelijk als een handelaar. Particulieren denken niet in woonlastentoekenning voor hun verzameling. Ze hebben een huis en ze kunnen de spullen al dan niet kwijt in dat huis.

Hoezo zou Ei denken als een handelaar? Misschien praat Big Bad Wolf dan als een rijk persoon die zelf woonruimte in overvloed heeft?
Ei denkt als iemand die weinig woonruimte heeft.

Wat betreft handelen vindt Ei dat je best je huur voor je verzamelruimte mee kunt berekenen als kostprijs. Anders zou je huur betalen voor het bewaren van (uiteindelijk) andermans strips.

Wat betreft handelen heeft Ei de indruk dat er verzamelaars zijn die verwachten dat je je Donald Ducks voor dubbeltjes en stuivers blijft verkopen. En als je meer vraagt dan ben je een Dagobert Duck, een geldwolf, een... een... (brrr)... handelaar!
Een reden voor Ei om oude Ducks duur te verkopen zou in eerste instantie zijn dat men de waarde begrijpt van het materiaal. Anders kun je ze wat betreft Ei beter meteen aan een weeshuis geven, om ze daar stuk te laten lezen. Als je voor stuivers en dubbeltjes gaat, dan ben je pas een centenpikker. Wat is nu kleingeld? Geef die strips dan meteen aan een goed doel. Dan komen ze aan een waardig einde, vindt Ei.
Wie drijft er handel? Degene die strips duur wil verkopen, of degene die strips zo goedkoop mogelijk wil ontvangen? Ei zou zeggen dat beiden handel drijven.

Big Bad Wolf schreef:Ten dele heb je gelijk als het gaat over de wijze van bewaren, maar die hebben in beginsel geen invloed op de daadwerkelijke waarde. Gemiddeld moet je er vanuit gaan dat een verzamelaar het materiaal netjes bewaard.

Dus het maakt niet uit als een verzamelaar zijn strips perforeert om ze in een ordner te bewaren? Ei heeft begrepen dat geperforeerde Donald Ducks veel minder waard zijn dan niet-geperforeerde.

Big Bad Wolf schreef:Wat dat betreft ben ik het met Henriëtte eens. Al het materiaal wat ik heb is in beginsel om gelezen te worden. Dus die zogenaamde verzamelaars die hun exemplaren in de krimpfolie laten zitten zijn voor mij geen echte verzamelaars maar (semi-)handelaren.

Hangt er vanaf wat je verzamelt. Als je Donald Ducks wilt verzamelen in precies de exacte staat zoals je ze ontvangt kan dat een kwestie van smaak zijn. Waarde kan ook interessant zijn zonder te willen handelen. Als je een waardevolle Donald Duck hebt kan dat leuk zijn om te weten, dus ook als je die Duck voor jezelf wilt blijven houden.

Een bezwaar van Ei tegen oude Ducks "gewoon" lezen is dat ze dan eerder zullen beschadigen en verloren zullen gaan. Iemand die z'n Ducks in zuurvrij folie bewaart, etc. etc., zorgt ervoor dat anderen er later ook van kunnen genieten. Zelfs als die anderen er veel voor moeten betalen is er tenminste nog een strip. Bij de "gewone" lezer zal die strip dan allang verloren zijn. En ach, die oude Duck heeft toch maar een stuiver gekost, dus wat maakt het uit? Dan koop je toch gewoon een nieuwe op de vlooienmarkt? Wel vervelend dat er dan van die handelaars zijn die euro's tegelijk vragen, en dat (o ironie) hun vraagprijs alleen maar hoger wordt dankzij roekeloos gedrag van "gewone" lezers.

Zomaar wat gedachten van Ei. :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 09, 2009 8:41 pm

Okee, gedachten van Ei! Schuif op, en maak plaats voor de gedachten (of eerder gezegd, "de vraag") van Duckfan van Down Under.

De vraag van de dag: wat is een in goede/zeer goed staat verkerende "Donald Duck als Brandweerman", eerste druk waard?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » do jul 09, 2009 9:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Okee, gedachten van Ei! Schuif op, en maak plaats voor de gedachten (of eerder gezegd, "de vraag") van Duckfan van Down Under.

De vraag van de dag: wat is een in goede/zeer goed staat verkerende "Donald Duck als Brandweerman", eerste druk waard?

Moet absoluut nieuwstaat zijn. De serie is in grote oplage uitgegeven. De prijs zal liggen rond de €15.00 - €20.00.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 22, 2009 12:06 pm

En anders, met gewoon goede staat?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr aug 28, 2009 12:26 pm

Volgende vraag: ik heb een litho van Donald Duck uit 1994 gezien, voor 68 euro. Is die prijs hoog, laag, of goed?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » di okt 20, 2009 9:19 pm

Duckfan van Down Under schreef:Volgende vraag: ik heb een litho van Donald Duck uit 1994 gezien, voor 68 euro. Is die prijs hoog, laag, of goed?

Hangt van de litho af. :) Welke is het?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di okt 20, 2009 9:37 pm

Wat bedoel je?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » di okt 20, 2009 11:47 pm

Duckfan van Down Under schreef:Wat bedoel je?

Welke afbeelding? Welke uitgever? Noem je iets een litho terwijl het geen litho is maar gewoon een off-setje?
De echte Duck Litho's zijn meestal van Another Rainbow Publishing en zijn erg duur. Pas op dat je geen zgn. litho koopt die bij de Nederlandse videobanden uitgaves van Disney bij de geboxte uitgaven zaten. Die zijn hoegenaamd niets waard.
Beschrijf precies wat voor één het is, ook de afmetingen.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 21, 2009 9:06 pm

Weet je nog, 5 jaar geleden? Donald Duck, 70 Jaar Jong? Dat blauwe boekje? Achterop stond een Donald Duck plaatje. Hier achterop:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DLVETE+2
Het plaatje, op een A4, is 24 bij 18.2 centimeter. Het lijkt alleen alsof het is uitgeknipt. Het is nog helemaal in nieuwstaat. Rechtsonder staat: EXCLUSIVE COMMEMORATIVE LITHOGRAPH - in een rondje. Erin staat Walt Disney Studios (Mickey-logo) 1994. Er staat niks van "Another Rainbow". De kleuren zijn erg helder. Nog meer informatie?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » wo okt 21, 2009 9:26 pm

Duckfan van Down Under schreef:Weet je nog, 5 jaar geleden? Donald Duck, 70 Jaar Jong? Dat blauwe boekje? Achterop stond een Donald Duck plaatje. Hier achterop:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DLVETE+2
Het plaatje, op een A4, is 24 bij 18.2 centimeter. Het lijkt alleen alsof het is uitgeknipt. Het is nog helemaal in nieuwstaat. Rechtsonder staat: EXCLUSIVE COMMEMORATIVE LITHOGRAPH - in een rondje. Erin staat Walt Disney Studios (Mickey-logo) 1994. Er staat niks van "Another Rainbow". De kleuren zijn erg helder. Nog meer informatie?

Het boek zegt me helemaal niets. Maar het lijkt precies op wat ik al vermoedde: 1994 is in een periode dat de lange Disney speelfilms opnieuw op videobanden uitkwamen, gewoon en ook in een luxe box en daar zat zgn. een gelim. litho bij (klinkt duur).
Ik denk dat het daarvan komt. Als dat die zgn. litho is, zou ik het niet kopen voor dat bedrag. Niets bijzonders.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 21, 2009 9:38 pm

Ik heb deze tekening op de rommelmarkt voor 20 cent, daarom wilde ik het weten. Er is en groot verschil tussen 20 cent en 68 euro.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » wo okt 21, 2009 9:44 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik heb deze tekening op de rommelmarkt voor 20 cent, daarom wilde ik het weten. Er is en groot verschil tussen 20 cent en 68 euro.

Zeg dat dan meteen. Zit ik me best te doen om jou voor een miskoop te behoeden van een zgn. litho. Fijn, dank je voor de moeite Carl Rosa. Volgende ronde sla ik over...
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 22, 2009 8:13 pm

Niet doen! Maar behoeden van een miskoop... dan moet ik eerst zo'n 200 kilometer door Nederland heen rijden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » vr okt 23, 2009 4:38 pm

Carl Rosa schreef:Zit ik me best te doen om jou voor een miskoop te behoeden van een zgn. litho. Fijn, dank je voor de moeite Carl Rosa. Volgende ronde sla ik over...

Ei vindt je informatie interessant. Dank je voor de moeite. Er zijn meer mensen die je berichten lezen. ;) Hopelijk doe je de volgende ronde dus weer mee. :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Carl Rosa » vr okt 23, 2009 6:38 pm

Ei schreef:
Carl Rosa schreef:Zit ik me best te doen om jou voor een miskoop te behoeden van een zgn. litho. Fijn, dank je voor de moeite Carl Rosa. Volgende ronde sla ik over...

Ei vindt je informatie interessant. Dank je voor de moeite. Er zijn meer mensen die je berichten lezen. ;) Hopelijk doe je de volgende ronde dus weer mee. :)

Okee, okee.....
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron