Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Ralph » zo jul 05, 2015 10:23 pm

Ralph schreef:Ik herinnerde me laatst ineens een verhaal dat ik jaren geleden ergens in een oude (eind jaren '70/begin jaren '80) DD las en toen erg leuk vond, maar ik weet niet meer in welk nummer hij nou stond. Het ging over Willie Wortel als kind, en het had iets te maken met een honkbalhandschoen die hij uitvond om de beste te worden in gymnastiek of zoiets. En ik herinner me vaag dat de kleine Willie helemaal aan het eind van het verhaal het idee krijgt om Lampje uit te vinden. Heeft iemand een idee welk verhaal dit is en in welke DD hij staat? Of herinner ik me nu een verhaal dat niet bestaat? :P

Niemand? ::?:
Weet iemand trouwens ook in welke DD het verhaal staat waarin Oom Dagobert een waakrobot heeft aangeschaft, die uiteindelijk zelfs Dagobert zelf niet meer het geldpakhuis binnenlaat? Vervolgens huurt hij de Zware Jongens in voor hem kunnen inbreken in het geldpakhuis, omdat zij hier zoveel ervaring mee hebben. Ik vond het een mooi getekend en grappig verhaal, en ik wil het graag weer eens teruglezen. Ik denk dat het verhaal niet heel oud is; een jaar of vijf misschien.
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Michiel Q » ma jul 06, 2015 2:20 pm

Ralph schreef:Weet iemand trouwens ook in welke DD het verhaal staat waarin Oom Dagobert een waakrobot heeft aangeschaft, die uiteindelijk zelfs Dagobert zelf niet meer het geldpakhuis binnenlaat? Vervolgens huurt hij de Zware Jongens in voor hem kunnen inbreken in het geldpakhuis.

Tegenwerkende robots komen zó ontzettend vaak voor in Duckstad, dat er vast méér verhalen zijn die voldoen aan deze plot. In DD Vakantieboek 1995 staat een verhaal van William Van Horn rond dit thema.

Ralph schreef:Het ging over Willie Wortel als kind, en het had iets te maken met een honkbalhandschoen die hij uitvond om de beste te worden in gymnastiek of zoiets.

Carl Barks tekende een verhaal ("The Madball Pitcher" - 1959) waarin Willie Wortel een magnetische bal en magneet-afstotende honkbalknuppels uitvindt voor rivaliserende teams uit Oost- en West-Duckstad o.i.d. Eerst vraagt Donald Willie om een uitvinding t.b.v. zijn eigen team, maar vervolgens wordt Willie Wortel door het rivaliserende team geclaimd omdat Willie zélf in 't andere stadsdeel geboren werd. (Dat heeft weinig te maken met Willie-als-kind, maar wel een beetje.) - Inducks reageert momenteel niet, dus je moet later zelf maar uitzoeken waar je dat verhaal kunt teruglezen.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Robb_K » di jul 07, 2015 9:51 am

Michiel Q schreef:
Ralph schreef:Weet iemand trouwens ook in welke DD het verhaal staat waarin Oom Dagobert een waakrobot heeft aangeschaft, die uiteindelijk zelfs Dagobert zelf niet meer het geldpakhuis binnenlaat? Vervolgens huurt hij de Zware Jongens in voor hem kunnen inbreken in het geldpakhuis.

Tegenwerkende robots komen zó ontzettend vaak voor in Duckstad, dat er vast méér verhalen zijn die voldoen aan deze plot. In DD Vakantieboek 1995 staat een verhaal van William Van Horn rond dit thema.

Ralph schreef:Het ging over Willie Wortel als kind, en het had iets te maken met een honkbalhandschoen die hij uitvond om de beste te worden in gymnastiek of zoiets.

Carl Barks tekende een verhaal ("The Madball Pitcher" - 1959) waarin Willie Wortel een magnetische bal en magneet-afstotende honkbalknuppels uitvindt voor rivaliserende teams uit Oost- en West-Duckstad o.i.d. Eerst vraagt Donald Willie om een uitvinding t.b.v. zijn eigen team, maar vervolgens wordt Willie Wortel door het rivaliserende team geclaimd omdat Willie zélf in 't andere stadsdeel geboren werd. (Dat heeft weinig te maken met Willie-als-kind, maar wel een beetje.) - Inducks reageert momenteel niet, dus je moet later zelf maar uitzoeken waar je dat verhaal kunt teruglezen.


Die wijken waren Noord Duckstad en Zuid Duckstad ((NorthDuckburg and South Duckburg (Northside vs. Southside).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Ralph » wo jul 08, 2015 4:12 pm

Michiel Q schreef:
Ralph schreef:Weet iemand trouwens ook in welke DD het verhaal staat waarin Oom Dagobert een waakrobot heeft aangeschaft, die uiteindelijk zelfs Dagobert zelf niet meer het geldpakhuis binnenlaat? Vervolgens huurt hij de Zware Jongens in voor hem kunnen inbreken in het geldpakhuis.

Tegenwerkende robots komen zó ontzettend vaak voor in Duckstad, dat er vast méér verhalen zijn die voldoen aan deze plot. In DD Vakantieboek 1995 staat een verhaal van William Van Horn rond dit thema.

Ik heb het verhaal waar ik naar zocht inmiddels al gevonden; het is getekend door Jan-Roman Pikula en staat in een DD uit 2010 (het nummer weet ik niet meer uit mijn hoofd, en Inducks reageert nog steeds niet).

Michiel Q schreef:
Ralph schreef:Het ging over Willie Wortel als kind, en het had iets te maken met een honkbalhandschoen die hij uitvond om de beste te worden in gymnastiek of zoiets.

Carl Barks tekende een verhaal ("The Madball Pitcher" - 1959) waarin Willie Wortel een magnetische bal en magneet-afstotende honkbalknuppels uitvindt voor rivaliserende teams uit Oost- en West-Duckstad o.i.d. Eerst vraagt Donald Willie om een uitvinding t.b.v. zijn eigen team, maar vervolgens wordt Willie Wortel door het rivaliserende team geclaimd omdat Willie zélf in 't andere stadsdeel geboren werd. (Dat heeft weinig te maken met Willie-als-kind, maar wel een beetje.) - Inducks reageert momenteel niet, dus je moet later zelf maar uitzoeken waar je dat verhaal kunt teruglezen.

Dat lijkt me een leuk verhaal, maar het is nog steeds niet het verhaal waar ik naar op zoek ben.
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Dagoduck » vr dec 22, 2017 7:55 pm

Ik ben op zoek naar een verhaal van Midas Wolf, waar er in het bos een standbeeld van zijn voorvader Waldamar Wolf wordt geplaatst, en dat hij zich daar als vermomd, om de biggen te grijpen. Volgens mij verscheen het ergens in 2007 of 2009, maar dat weet ik niet compleet zeker. Weet iemand welk verhaal ik bedoel?
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Salomo » vr dec 22, 2017 8:23 pm

Dagoduck schreef:Ik ben op zoek naar een verhaal van Midas Wolf, waar er in het bos een standbeeld van zijn voorvader Waldamar Wolf wordt geplaatst, en dat hij zich daar als vermomd, om de biggen te grijpen. Volgens mij verscheen het ergens in 2007 of 2009, maar dat weet ik niet compleet zeker. Weet iemand welk verhaal ik bedoel?

Dit is wat ik heb kunnen vinden.
https://inducks.org/story.php?c=W+WDC+250-04

https://inducks.org/story.php?c=H+98216
“One of the greatest satisfactions in our work here at the studio is the warm relationship that exists within our cartoon family.
Mickey, Pluto, Goofy, and the whole gang have always been a lot of fun to work with.
But like many large families, we have a problem child. You're right, it's Donald Duck.”
- Walt Disney
Avatar gebruiker
Salomo
Geboren verzamelaar
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma dec 11, 2017 12:09 am

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Dagoduck » za dec 23, 2017 11:10 am

De onderste is het in ieder geval niet, de bovenste zou het wel kunnen zijn.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Salomo » za dec 23, 2017 11:33 am

Ik ben op zoek naar een verhaal waar Donald Duck en Diederik Duck in spelen. Ze moeten een donkere gedaante verslaan met magische krachten. De donkere gedaante wilt Donald uit de weg ruimen, omdat hij de uitverkorene is. Hij heeft de magische wok. Nadat ze tussen een links en rechts pad kunnen kiezen zijn ze vlakbij het kasteel. Ondertussen zijn de goederikken al aan het vechten voor het kasteel. Ze moeten wachten tot de zon weer te zien is en dan is alles weer zoals het was. Donald kokt de zwarte gedaante tegen. Eerst probeert de zwarte gedaante hem te misleiden, maar daarna ramt Donald met de wok op de zwarte gedaante en die breek als glasscherven op de grond.

Weet iemand over welk verhaal ik het heb. Het was een van mijn favoriete verhalen van vroeger, maar ik heb geen idee in welke Donald Duck het staat.
Één ding wat ik wel weet is dat het niet in een normale Donald Duck staat. Hoogst waarschijnlijk in Donald Duck pocket of een Dubbelpocket.
“One of the greatest satisfactions in our work here at the studio is the warm relationship that exists within our cartoon family.
Mickey, Pluto, Goofy, and the whole gang have always been a lot of fun to work with.
But like many large families, we have a problem child. You're right, it's Donald Duck.”
- Walt Disney
Avatar gebruiker
Salomo
Geboren verzamelaar
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma dec 11, 2017 12:09 am

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Salomo » ma dec 25, 2017 1:30 pm

Salomo schreef:Ik ben op zoek naar een verhaal waar Donald Duck en Diederik Duck in spelen. Ze moeten een donkere gedaante verslaan met magische krachten. De donkere gedaante wilt Donald uit de weg ruimen, omdat hij de uitverkorene is. Hij heeft de magische wok. Nadat ze tussen een links en rechts pad kunnen kiezen zijn ze vlakbij het kasteel. Ondertussen zijn de goederikken al aan het vechten voor het kasteel. Ze moeten wachten tot de zon weer te zien is en dan is alles weer zoals het was. Donald kokt de zwarte gedaante tegen. Eerst probeert de zwarte gedaante hem te misleiden, maar daarna ramt Donald met de wok op de zwarte gedaante en die breek als glasscherven op de grond.

Weet iemand over welk verhaal ik het heb. Het was een van mijn favoriete verhalen van vroeger, maar ik heb geen idee in welke Donald Duck het staat.
Één ding wat ik wel weet is dat het niet in een normale Donald Duck staat. Hoogst waarschijnlijk in Donald Duck pocket of een Dubbelpocket.

Heeft iemand een idee?
“One of the greatest satisfactions in our work here at the studio is the warm relationship that exists within our cartoon family.
Mickey, Pluto, Goofy, and the whole gang have always been a lot of fun to work with.
But like many large families, we have a problem child. You're right, it's Donald Duck.”
- Walt Disney
Avatar gebruiker
Salomo
Geboren verzamelaar
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma dec 11, 2017 12:09 am

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Dagoduck » ma dec 25, 2017 2:08 pm

Volgens mij heb ik het verhaal en staat het ergens in een Fantasy Pocket. Ik zal binnenkort even kijken.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Dagoduck » di maart 06, 2018 5:08 pm

Dagoduck schreef:Ik ben op zoek naar een verhaal van Midas Wolf, waar er in het bos een standbeeld van zijn voorvader Waldamar Wolf wordt geplaatst, en dat hij zich daar als vermomd, om de biggen te grijpen. Volgens mij verscheen het ergens in 2007 of 2009, maar dat weet ik niet compleet zeker. Weet iemand welk verhaal ik bedoel?

Gevonden!!!
https://inducks.org/story.php?c=D++8530&search=lik-op-(voet
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Jop Duck » vr apr 13, 2018 6:35 am

Ik ben een verhaal kwijt en het ging over dat Magica door een briefje oom Dagobert en Donald hypnotiseerde en zei dat ze een afstammeling van Circe was. En ze wou toen wat nepschatten verkopen voor het geluksdubbeltje. Ze veranderde ze ook in dieren.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Michiel Q » di apr 17, 2018 1:46 am

Jop Duck schreef:Ik ben een verhaal kwijt en het ging over dat Magica door een briefje oom Dagobert en Donald hypnotiseerde en zei dat ze een afstammeling van Circe was. En ze wou toen wat nepschatten verkopen voor het geluksdubbeltje. Ze veranderde ze ook in dieren.

Dat is "Oddball Odyssey" van Carl Barks. Je kunt 't lezen in BV 109. Oom Dagobert raakt bedwelmd door een magisch parfum.
- Zie: https://inducks.org/story.php?c=W+US+++40-02
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Ik ben op zoek naar een bepaald verhaal

Berichtdoor Jop Duck » di apr 17, 2018 5:44 am

Bedankt. Ik heb hem in de oude Grieken special.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron