Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo nov 23, 2014 9:22 pm

Bij Dark Dragon Books verschijnen de verhalen van Floyd Gottfredson in een twaalfdelige reeks. Met € 29,95 niet goedkoop, maar ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Het eerste deel is verschenen.

http://www.darkdragonbooks.com/a-387573 ... y-mouse-1/

Verder komt in februari het eerste deel van de Cyclus van de magiers, een 5-delige miniserie (voor €6,95 een stuk betaalbaarder).
Als je dit wilt zien moet je de catalus van Dark Dragon Books bekijken.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Rowi » ma aug 03, 2015 10:53 pm

Dit zijn echt prachtige boeken! Wel megagroot, hadden van mij in een wat handzamer formaat uitgebracht mogen worden. Maar goed, dat is het enige wat ik er over te zeuren heb. Heb de eerste twee delen al in huis, de derde staat in bestelling.
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor DD » di aug 04, 2015 7:27 am

Is de catalogus alleen digitaal uitgekomen of ook in print?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Double O'Duck » do dec 10, 2015 12:45 pm

De 'Gouden jaren van Mickey Mouse' boeken zijn zeer mooi uitgevoerd en prachtig ingekleurd. Bovendien staan er verhalen in die nog niet eerder of slechts heel lang geleden in niet meer beschikbare uitgaven in Nederland zijn uitgegeven. Helaas bevatten de informatiepagina's zeer regelmatig slordige fouten. Denk aan vertaalfouten, typfouten, krom Nederlands, omwisselingen ("de cover van Mickey Maandblad" onder een plaatje van de Disney Boekenclub etc.) en soms ronduit foutieve informatie. Op het eerste gezicht lijken deze pagina's veel achtergrondinformatie te bevatten, maar bij nadere lezing blijkt het in algemeenheden te blijven hangen. Let ook op: vaak wordt het gehele verhaalverloop en de afloop verklapt in het commentaar!

Een mooie reeks om te hebben, maar dan wel vanwege de verhalen. Helaas zijn de dialogen soms houterig vertaald. De selectiecriteria voor 'de gouden jaren' ontgaat mij ook. Waarom begonnen in 1937 pas? Waarom niet 'de Spokenjagers' opgenomen? Het Robin Hood-verhaal? Die behoren ook tot de beste verhalen van Gottfredson. Als het een twaalfdelige reeks wordt, zal die eindigen ergens in de jaren '50, dus inclusief de vervelende verhalen met Ega Beva en die waarin Mickey een saaie huismuis is geworden.

Het is in ieder geval wel al stukken beter dan wat Sanoma presteert. ::mrgreen:
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Donald Duck » wo dec 23, 2015 12:32 pm

Is deze serie gestopt? Deel 1 t/m 3 worden nu aangeboden voor 59,95 op de site en er staat bij vermeld, complete reeks. Ik ben benieuwd!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Big Bad Wolf » vr dec 25, 2015 1:02 am

Zie nergens staan dat ht de complete reeks is, wel 3 voor 2 aanbiedijg.
Kom3nd half jaar staat er geen nieuwe op de planning, dus het lijkt me niet uitgesloten dat ze gestopt zijn.
Nederland is nu eenmaal geen Mickey Mouse land.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Donald Duck » zo jan 17, 2016 9:39 pm

Het stond in het klein rechts boven bij de advertentie dat het om een complete serie ging. Ik vermoed dus dat het bij drie delen gaat blijven?!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Rowi » wo jan 20, 2016 2:38 am

Ik zie het ook net. Volgens mij is het gestopt. Bah, wat jammer, het zouden er twaalf geworden zijn. Nu is het ineens een 'complete set' van drie delen.

Vond het prachtige boeken, net als de jaargangen van Donald Duck. Daar zijn ze toen ook ineens mee gestopt (de laatste was jaargang 1959). Zo balen dit!!!
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo jan 20, 2016 7:57 am

Dat heet marktwerking... te weinig vraag, geen aanbod (maar). Helaas.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Double O'Duck » do maart 10, 2016 5:04 pm

Jeetje, drie delen maar, wat zonde! Een 'complete' serie, hahaha, wie gelooft dat nou? Op de zijkanten heb ik nu alleen een staart en de oren van Mickey Mouse in m'n boekenkast staan. Zo typisch weer, dit.
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Big Bad Wolf » do maart 10, 2016 10:21 pm

Ben zelf voor de Fantagraphic boeken gegaan... mooi per twee delen in cassette.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor rattekecool » zo apr 24, 2016 12:15 pm

Heb aan Dark Dragon Books via Facebook gevraagd wanneer de volgende delen uitkomen.

Op 22 maart zeiden ze dit:
Die staan even on hold tot nader order. Deel 4 is al wel vertaald, maar we kunnen op dit moment niets toezeggen over een verwachte verschijningsdatum.


En vandaag zeiden ze dit:
Disney zelf heeft andere plannen met Mickey Mouse. We moesten daarom van ze stoppen.


Ik vind het jammer dat de reeks gestopt is.
rattekecool
Member
 
Berichten: 237
Geregistreerd: zo apr 24, 2016 12:11 pm

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Double O'Duck » za jun 18, 2016 9:20 pm

Een week geleden was ik bij stripwinkel Blunder in Utrecht. Gevraagd naar de serie, zei de verkoper dat hij die week nog aan de telefoon had gehangen met de uitgever (DDB) en dat deze hem meldde dat er wel plannen zijn om verder te gaan met de serie, maar dat daarover momenteel nog onderhandeld wordt.
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor anders and » zo jun 19, 2016 6:33 pm

Double O'Duck schreef: Waarom begonnen in 1937 pas? Waarom niet 'de Spokenjagers' opgenomen? Het Robin Hood-verhaal? Die behoren ook tot de beste verhalen van Gottfredson. Als het een twaalfdelige reeks wordt, zal die eindigen ergens in de jaren '50, dus inclusief de vervelende verhalen met Ega Beva en die waarin Mickey een saaie huismuis is geworden.

Het is in ieder geval wel al stukken beter dan wat Sanoma presteert. ::mrgreen:


Helemaal mee eens, heb nog niet zo veel gelezen van voor 1937, maar vond 'De ster van de woestijn' en 'als journalist' toch wel twee briljante verhalen, kan me voorstellen dat de allereerste verhalen zoals 'Mickey in het Dodendal' de serie niet zo aantrekkelijk maken, maar zou die verhalen ook wel in de serie willen hebben. Misschien in een later deel? Prijs blijft voorlopig nog even een obstakel voor mij trouwens :( .
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Mickey Mouse bij Dark Dragon Books

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo jun 19, 2016 9:29 pm

Je kunt ook de Fantagrapic uitgaven nemen. Deze zijn wel in het Engels, maar beginnen bij het begin.
Gewoon te bestellen bij BOL.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron