Foto's Donald Duck verzameling

Berichtdoor Dubbelduck » zo mei 01, 2011 7:04 pm

De boekenkast staat. En ik had beloofd om wat foto's te plaatsen, dus hier zijn ze:

Afbeelding
Dit is dus die kast. Niet alles staat erin, maar wel staan al mijn pockets erin. Daarnaast de collectie van het AD, de Beste Verhalen, Oom Dagobert albums, de complete Duck Power reeks, Grappigste avonturen, 50-reeks en nog enkele andere albums.

Afbeelding
De winter- en vakantieboeken die ik in mijn bezit heb. Onderop liggen alle vier de Glossy's die tot nu toe verschenen zijn.

Afbeelding
Hier liggen wat tijdschriften. Bovenop alle miniboekjes die ooit eens bij het weekblad hebben gezeten, daaronder de exra's en de extra extra's (3 en half, 7 en half, sneeuwspecial etc.). Er zitten volgens mij nog wat Duck Outs en Katriens tussen en ook nog een Junior ergens. De XD magazines liggen er ook bij en onderop liggen de jaargangen 2003 t/m 2005 van het weekblad.

Afbeelding
Hier ook nog wat weekbladen, maar oudere dan die van de foto hierboven. Dit zijn bijna allemaal incomplete jaargangen, met uitzondering van 2002 want die is wel compleet.

Afbeelding
Weekbladen van 2006 t/m 2009 (compleet)

Afbeelding
En hier liggen de meest recente weekbladen. Die van vorig jaar staan in het achterste mandje en in de voorste zitten de weekbladen van dit jaar.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 01, 2011 7:46 pm

Dat kastje met pockets ziet er netjes uit, maar de rest kan je mijns inziens nog wat beter verzorgen. Zoek een (tijdelijke) oplossing. Bijvoorbeeld de complete jaargangen netjes verpakken. Of zoals DvDU (volgens mij) doet. Doe ze in schoenendozen. Als je naar de scapino gaat zullen ze er zeker wel wat hebben die er hetzelfde uitzien. En de speciale ducks in een aparte doos. Dan krijgt je verzameling wat meer flair.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 01, 2011 7:50 pm

DordrechtDuck schreef:Of zoals DvDU (volgens mij) doet. Doe ze in schoenendozen.

Dat deed ik vroeger, nu is het 3 jaargangen in 1 Ikea kartonnen doos.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 01, 2011 8:19 pm

Duckfan van Down Under schreef:
DordrechtDuck schreef:Of zoals DvDU (volgens mij) doet. Doe ze in schoenendozen.

Dat deed ik vroeger, nu is het 3 jaargangen in 1 Ikea kartonnen doos.

Kortom, heel keurig. Vind ik zelf beter als opgestapeld.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo mei 01, 2011 9:04 pm

trouwens dubbelduck, op die foto zie ik dat je precies dezelfde bed als mij hebt xd
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo mei 01, 2011 9:07 pm

Als ik je een tip mag geven dubbelduck: de pocketverzameling van je moet je zeker verder uitbreiden! ik zie dat je vrij veel nieuwe hebt, maar de oudere zijn meestal het leukst! vooral de kerstpockets! dat zijn altijd hele goeie verhalen!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 01, 2011 10:38 pm

Ik heb maar twee complete jaargangen die apart liggen.. 1983 en 84 als ik het goed heb. De jaren van Ducks van m'n abonnement, liggen allemaal door elkaar in wat oude dozen, in lades en her en der verspreid over mijn kamer. Het enige dat een eigen plek heeft is de Beste Verhalen serie, die wel compleet is :) Ik kan mezelf dus niet echt een verzamelaar noemen ben ik bang. Is het dan vreemd dat ik wel tekenaars aspiraties heb? Als ik deze foto's zo zie zou ik bijna denken dat ik geen echte Disney fan ben :O

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een van jullie echte strippagina's heeeft, en zo ja, van wie?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwuk duck » zo mei 01, 2011 11:27 pm

Duckfan van Down Under schreef:
DordrechtDuck schreef:Of zoals DvDU (volgens mij) doet. Doe ze in schoenendozen.

Dat deed ik vroeger, nu is het 3 jaargangen in 1 Ikea kartonnen doos.

Ik heb ontdekt ( zoals iemand hier al zij) dat weekbladen heel goed in een dubbelfris doos passen.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor MatroosDuck » ma mei 02, 2011 9:59 am

Moet ik eerlijk zijn dat mijn verzameling niet zo groot is. Een stapel Duckies en niet veel meer.
Naast een Big Fun heb ik geen een pocket.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Dubbelduck » ma mei 02, 2011 11:11 am

de zwarte schim schreef:Als ik je een tip mag geven dubbelduck: de pocketverzameling van je moet je zeker verder uitbreiden! ik zie dat je vrij veel nieuwe hebt, maar de oudere zijn meestal het leukst! vooral de kerstpockets! dat zijn altijd hele goeie verhalen!

Ik heb ook nog enkele oudere pockets, maar die staan niet zichtbaar op de foto. Op de tweede plank van onderen staan, achter de drie dubbelpockets en de andere pockets, nog enkele pockets van de nummers 1 tot en met 79. Er was alleen geen plek meer om ze vooraan te zetten.
Maar bedankt voor deze tip en ook bedankt voor andere tips.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 02, 2011 4:04 pm

kwuk duck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
DordrechtDuck schreef:Of zoals DvDU (volgens mij) doet. Doe ze in schoenendozen.

Dat deed ik vroeger, nu is het 3 jaargangen in 1 Ikea kartonnen doos.

Ik heb ontdekt ( zoals iemand hier al zij) dat weekbladen heel goed in een dubbelfris doos passen.

klopt. dat was mijn reactie! ik doe het zelf al een tijdje, en het gaat prima! maar dan moet je wel hele hebben he! xd, bij ons als ze in de aabieding zijn in de supermarkt, laten ze ze gwoon in de originele dozen, en dan vraag ik of ik die mee mag nemen, dan haal ik de pakken er voorzichtig uit en dan neem ik ze mee! de weekbladen passen er precies in! de katriens en donald duck extra's etc ook!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor kwuk duck » ma mei 02, 2011 7:04 pm

Wij gaan daarvoor naar de makro en kopen we ze per 6 en krijg je de doos erbij.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 02, 2011 10:29 pm

kwuk duck schreef:Wij gaan daarvoor naar de makro en kopen we ze per 6 en krijg je de doos erbij.

dat ken natuurlijk ook..........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » di mei 03, 2011 1:06 pm

McDuck Menu schreef:Ik kan mezelf dus niet echt een verzamelaar noemen ben ik bang. Is het dan vreemd dat ik wel tekenaars aspiraties heb? Als ik deze foto's zo zie zou ik bijna denken dat ik geen echte Disney fan ben :O

Scheppers en verzamelaars zijn verschillend. Een schepper kan zelf een nieuwe verzameling maken. De verzameling zit in zijn hoofd en vingers. Hij heeft genoeg aan een potlood, een gum en een vel papier.
De verzamelaar kan weinig anders doen dan koesteren wat de schepper maakt. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duck » zo mei 08, 2011 9:02 pm

hoe kan je de foto's laten zien?
ik heb foto's van mijn verzameling(ook al is hij niet zo groot als sommige van die die ik hier zie).:rolleyes:
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten