Kinderachtig?

Berichtdoor DD » ma maart 03, 2008 9:10 pm

Hey,

elke keer als ik een DD koop, maakt niet uit wat voor, vraagt de cassiere me of het een cadeau is. Wordt het dan zo als kinderachtig beschouwd om na je achtiende nog DD's te lezen?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Donald Duck » di maart 04, 2008 12:07 am

Ik ervaar vaak hetzelfde. Maar mischien is het ook een normaal iets dat ze zoiets vragen? Met andere zaken heb ik het namelijk ook wel eens.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rockerduck » di maart 04, 2008 2:08 pm

Hmm... Aan mij vragen ze het nooit. Maar met Disney dvd's bijvoorbeeld, heb ik die vraag ook wel eens gekregen. Volgens mij worden Disney-strips (maar ook strips in het algemeen) helaas nog vaak gezien als 'kinderachtig'. Ik denk dat veel mensen onwillekeurig toch denken aan de Donald-tekenfilmpjes en denken dat de strips van hetzelfde kaliber zijn.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » wo maart 05, 2008 1:11 am

Rockerduck schreef:Ik denk dat veel mensen onwillekeurig toch denken aan de Donald-tekenfilmpjes en denken dat de strips van hetzelfde kaliber zijn.

Zien mensen Donald-tekenfilmpjes als kinderachtig? Volgens Ei waren de tekenfilmpjes ook voor volwassenen bedoeld. Meer dan de strips.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Henrieke » wo maart 05, 2008 11:19 am

Ei schreef:
Rockerduck schreef:Ik denk dat veel mensen onwillekeurig toch denken aan de Donald-tekenfilmpjes en denken dat de strips van hetzelfde kaliber zijn.

Zien mensen Donald-tekenfilmpjes als kinderachtig? Volgens Ei waren de tekenfilmpjes ook voor volwassenen bedoeld. Meer dan de strips.

Ik denk voor alle leeftijden zo'n beetje, maar er zaten zeker grappen in die kinderen niet zouden vatten. (zoals die van de dans met de zeven sluiers) Hetzelfde geldt voor veel van de strips natuurlijk, maar ik denk dat de strips over het algemeen nog een stuk tammer zijn dan de filmpjes.

Ik koop bijna nooit Donald Duck albums in een gewone winkel, maar ik krijg die inpakvraag inderdaad ook erg vaak. Als ik dan zeg dat het voor mezelf is word ik nog al eens raar aangekeken, maar ja. Het zal wel. Het is ook wel logisch dat ze het vragen bij iets wat over het algemeen voor kinderen gekocht wordt. Ik hoor het ook bij bijna alle andere dingen die ik koop, dus misschien heb ik wel een slechte smaak :p
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 05, 2008 6:46 pm

Ik heb die vraag ook vaker gehad, maar de laatste tijd niet meer omdat ze me nu bij de boekhandel al zo'n beetje kennen.
Ik kocht daar namelijk vaak de 'beste verhalen van..'

Maar kinderachtig zou ik het niet noemen nee, hier in huis is niemand meer beneden de achttien, maar de duck wordt nog wel door de meesten gelezen..
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo maart 05, 2008 11:36 pm

DD schreef:na je achtiende?

Hoe moet mijn schoonvader zich dan wel niet voelen? Hij wordt binnenkort 75 en heeft nog steeds een abonnement. Ikzelf met mijn 44e overigens ook.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Goudglans » do maart 06, 2008 8:21 pm

Je kan nog zo oud zijn en het nog leuk vinden, maar rond je veertiende beginnen mensen het toch raar vinden. Vaak zijn dit andere jongeren. Volwassenen hoor ik nooit iets erover zegggen dat het kinderachtig is. Alleen wordt je bij het kopen wel raar aankijken. Misschien omdat ze het wel raar vinden dat je er nog geld aan uitgeeft.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 07, 2008 3:29 pm

Ei schreef:Zien mensen Donald-tekenfilmpjes als kinderachtig? Volgens Ei waren de tekenfilmpjes ook voor volwassenen bedoeld. Meer dan de strips.

Dat kan wel zijn, maar het gaat om de perceptie. En die is toch heel sterk dat Donald Duck-tekenfilmpjes voor (kleine) kinderen bedoeld zijn.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » zo maart 09, 2008 4:51 pm

Henrieke schreef:
Ei schreef:Volgens Ei waren de tekenfilmpjes ook voor volwassenen bedoeld. Meer dan de strips.

Ik denk voor alle leeftijden zo'n beetje, maar er zaten zeker grappen in die kinderen niet zouden vatten. (zoals die van de dans met de zeven sluiers) Hetzelfde geldt voor veel van de strips natuurlijk, maar ik denk dat de strips over het algemeen nog een stuk tammer zijn dan de filmpjes.

Ei vergat de krantenstrips te noemen als uitzondering, die komen eerst bij een volwassen publiek terecht.

In welke film is die "dans met de zeven sluiers" te vinden?

Henrieke schreef:Ik koop bijna nooit Donald Duck albums in een gewone winkel, maar ik krijg die inpakvraag inderdaad ook erg vaak. Als ik dan zeg dat het voor mezelf is word ik nog al eens raar aangekeken, maar ja. Het zal wel. Het is ook wel logisch dat ze het vragen bij iets wat over het algemeen voor kinderen gekocht wordt. Ik hoor het ook bij bijna alle andere dingen die ik koop, dus misschien heb ik wel een slechte smaak :p

Misschien wordt de vraag aan iedereen bij bijna alle dingen gesteld. Het valt je dan bij bepaalde dingen wat meer op. Als je zelf vindt dat Donald Duck-strips kinderachtig zijn, of verwacht dat anderen ze kinderachtig vinden, krijgt zo'n inpakvraag al gauw een diepere betekenis.
Wie weet wordt de vraag ook gesteld als je een horloge koopt. Maar dan valt het je niet op, omdat je niet verwacht dat iemand een horloge kinderachtig vindt.

De situatie doet Ei een beetje denken aan een situatie waarin je aan iemand denkt die je toevallig op dat moment tegenkomt. Dan kun je denken dat je helderziend, paranormaal bent. Maar andere keren dat je aan die persoon denkt en je die dan niet tegenkomt, die momenten vergeet je. Mensen onthouden vooral de "hits": wanneer het wel raak is.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Luuuuk » zo maart 09, 2008 6:01 pm

Ik heb dit ook best vaak met de DD. En een keer toen ik een Bassie en Adriaan dvd kocht ging ze me uitlachen!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Big Bad Wolf » zo maart 09, 2008 6:54 pm

In welke film is die "dans met de zeven sluiers" te vinden?

Kan me er niet direct een beeld bij vormen wat Ei precies bedoeld, maar ik vermoed dat hij het over Fantasia heeft. Een aanrader wanneer je van muziek en animatie houdt.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Henrieke » zo maart 09, 2008 8:07 pm

Big Bad Wolf schreef:
In welke film is die "dans met de zeven sluiers" te vinden?

Kan me er niet direct een beeld bij vormen wat Ei precies bedoeld, maar ik vermoed dat hij het over Fantasia heeft. Een aanrader wanneer je van muziek en animatie houdt.

Ik kan me even niet de precieze titel bedenken, maar ik geloof dat het 'Good time for a dime' was.
De dans met de zeven sluiers was een populair, erotisch getint 'filmpje' uit die tijd. (een serie foto's eigenlijk, maar daar weet ik de juiste benaming niet voor)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma maart 10, 2008 1:43 am

Luuuuk schreef:Ik heb dit ook best vaak met de DD. En een keer toen ik een Bassie en Adriaan dvd kocht ging ze me uitlachen!

Nou, dan zou ik de dvd meteen terug gebracht hebben. Raar personeel hoor, dat haar klanten uitlacht.

Henrieke heeft gelijk wat betreft het filmpje. Het gaat om 'Good time for a dime'.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » ma maart 10, 2008 6:21 pm

Rockerduck schreef:Nou, dan zou ik de dvd meteen terug gebracht hebben. Raar personeel hoor, dat haar klanten uitlacht.

Ik vond het ook belachelijk. Het is dat ik die dvd zo graag wilde hebben anders had ik hem ook snel teruggebracht.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten