Kinderachtig?

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 7:23 pm

MatroosDuck schreef:Maar dat komt omdat wij 12 zijn. Dat vinden hun 'De normale leeftijd voor de Donald Duck'.

nou ja, de meesten hier zijn al in de 20 of 30 (ik niet hoor) maar mij vragen ze het ook altijd. terwijl ik .. jaar oud ben
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo apr 27, 2011 8:37 pm

Ik zit in de file in mijn vrachtwagen gewoon een duckie te lezen, en dan moet je die koppies van de achterbankkids eens zien. Zoooo, die meneer met die tattoos zit een Donald Duck te lezen. Whaahaa, en dan zit je er de komende kilometers mee opgescheept omdat ze liever hun nek verreken dan naar voren kijken.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor jan Baksteen » wo apr 27, 2011 11:09 pm

Het is totaal niet kinderachtig, maar ik zou het niet durven in de trein naar school een Donald Duck te lezen.
Heb het een keer gedaan en dat was ook de laatste keer...
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor DD » wo apr 27, 2011 11:21 pm

Wehehehe wat si er gebeurd dan? :P (ik doe het zelf ook niet hoor)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » wo apr 27, 2011 11:29 pm

Ik heb wel eens dat een kassameisje me raar aankijkt als ik een Donald Duck blad koop. Dan kijk ik gewoon raar terug. Ik schaam me er ook niet voor om een Donald Duck te gaan zitten lezen op een publieke plaats, zou ook niet weten waarom. Niet dat dit vaak voorkomt, ik lees de Duck meestal meteen nadat hij in de brievenbus valt, en ik koop andere uitgaven meestal in de Albert Heijn, waar ik op de fiets naar toe ga.
Meestal wordt me bij een winkel als de Bruna gevraagd of het een cadeautje is, maar dat kunnen ze ook wel bij andere boeken of bladen doen. Ik zou het niet weten omdat ik meestal Disney uitgaven of andere strips koop :P
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » do apr 28, 2011 2:06 am

Niks mis mee. Ik heb ook wel eens Donald Ducks meegenomen naar school voor in de saaie uren. In het vliegtuig heb ik altijd zo'n 4 of 5 pockets bij me, geen probleem. Het is bovendien een algemeen bekend feit dat de Donald Duck het populairst is onder studenten! Daar val ik nog niet eens onder!

Ik vond net dit filmpje! Die man die het droevig noemt is zelf een beetje droevig. Aan het eind geeft hij bijna schuldbewust toe dat hij wel eens incidenteel een Asterix leest, terwijl een strip haast niet educatiever kan zijn dan een Asterix!! Hij snapt het niet zo, met z'n droevig. Tsk!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » do apr 28, 2011 2:06 am

Vergeet ik de link te geven.... Hier: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/336 ... _studenten
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » do apr 28, 2011 3:09 am

Toen ik laatst de dvd van Rapunzel kocht, vroeg de cassière toch of het een cadeautje was. Aangezien het een knap jong ding van ergens begin 20 was, durfde ik geen "nee" te zeggen en kreeg ik het mee in een kleurig kinder-papiertje! Jaja, slap, ik weet het! :P

Maarre, Jan, ik lees de Donald Duck ook altijd en overal en krijg nooit vreemde blikken. Ik dacht dat het blad zo ingeburgerd was in Nederland als zijnde "voor alle leeftijden" dat niemand er meer vreemd van opkeek.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 28, 2011 3:12 am

McDuck Menu schreef:Ik heb wel eens dat een kassameisje me raar aankijkt als ik een Donald Duck blad koop. Dan kijk ik gewoon raar terug.

Misschien krijg ik weinig rare blikken, omdat ik bij de plaatselijke krantenboer ook vaak bladen koop als 'De Groene Amsterdammer', 'Vrij Nederland' etc., soms tegelijk met de Donald Duck. Dan zien ze je toch niet als een kinderachtig persoon, denk ik. ;)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » do apr 28, 2011 3:15 am

Als ze zeggen: "Tsss lees jij de Donald Duck? Wat kinderachtig zeg!" moet je gewoon zeggen "Wil je een kopstoot?"
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Prank » do apr 28, 2011 5:59 am

Bruno Kopsky schreef:Als ze zeggen: "Tsss lees jij de Donald Duck? Wat kinderachtig zeg!" moet je gewoon zeggen "Wil je een kopstoot?"

This.




Ik lees ze op mijn werk op een booreiland in Saudi Arabie met allemaal hele grote stoere gasten. Hilarisch natuurlijk, maar als ik hem 'toevallig' laat liggen zitten ze er zelf ook in te lezen.

Verder moet je lekker overal poep aan hebben en gewoon doen wat je zelf wilt.
Prank
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 11:06 am

Berichtdoor jan Baksteen » do apr 28, 2011 11:18 am

@RubberDuck: Nooit vreemde blikken? Misschien moet ik het toch maar weer eens uit proberen. Je schaamt je toch zo diep als ze gaan vragen hoe oud je bent? Dat is mij dus gebeurd.

@DD: Er zat een keer een man tegenover me in de trein, die vroeg of ik er nog niet uitgegroeid ben. Je kan toch niet uitgroeien uit de Donald Duck? Jong en oud kan het lezen.

Bij de Ako op het station durf ik wel de Donald Duck door te kijken, omdat er dan al vaak ook nog iemand staat die het ook door kijkt. Ja, als ik het meerdere mensen zie doen vind ik het niet erg meer.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor DD » do apr 28, 2011 11:32 am

Bruno Kopsky schreef:Vergeet ik de link te geven.... Hier: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/336 ... _studenten

Wat praat die man ongelooflijk veel met consumptie zeg. Ik dacht eerst dat hij naast een fontein stond :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do apr 28, 2011 12:02 pm

Tja, je zou je er inderdaad niet voor moeten schamen. Nu heb ik daar gelukkig sowieso niet snel las van; bij ons ligt de nieuwe Donald Duck altijd prominent op tafel als er visite komt en ik kijk er ook in in winkels, vroeger in de trein, op de universiteit... Als je iets zelf leuk en verantwoord vind om te lezen zou je er tegenover anderen niet voor moeten schamen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor McDuck Menu » do apr 28, 2011 1:11 pm

Rubberduck schreef:Toen ik laatst de dvd van Rapunzel kocht, vroeg de cassière toch of het een cadeautje was. Aangezien het een knap jong ding van ergens begin 20 was, durfde ik geen "nee" te zeggen en kreeg ik het mee in een kleurig kinder-papiertje! Jaja, slap, ik weet het! :P

Hm.. zo wordt Disney natuurlijk nooit meer als volwassen beschouwd, als je het laat inpakken ;) Veel mensen die ik ken hebben stiekem toch veel interesse in het weekblad en in de Disney classics. Zo had ik in het studentenhuis waar ik woonde een doos Ducks op tafel gezet. De volgende dag waren er toch wel een paar weg.. Allemaal volwassen personen. (Ik had de doos er met die reden ook neergezet) En daar woonden toch ook wel een paar knappe jonge dingen van begin 20. Stiekem vinden ze het zelf ook nog geweldig. Ik kreeg laatst zelfs de vraag of ik er niet nog meer had liggen.

Gelukkig kan ik altijd nog zeggen dat ik zelf een soort van Duck tekenaar ben, als een goed excuus. Maar ja, sommigen kijken daar weer op neer. "Waarom doe je niet meer met je talent?" "Waarom blijf je toch altijd in die Disney stijl tekenen?" "Wil je niet boven het niveau van de DD uitstijgen?" Vaak zijn dit leraren of ouders of ooms en tantes, of Hanco Kolk.. Ik hou er niet van als mensen dat zeggen. Ik teken het omdat ik het leuk vind, en als ik ooit een eigen verhaal heb te vertellen, of iets over wil brengen, dan komt dat vanzelf wel. Ik ga het niet zitten forceren. Dan zou ik diepzinnig gaan zitten doen, alleen maar om diepzinnig te zijn.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten